Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

#1200
Purin yhden perän. Kuumentamalla irtosi laakerit koloistaan. Jos löydät sarjan niin vaihda kaikki. Vain se akselin laakeri on kalliimpi. Pulttien mittojen kanssa on hyvä olla tarkkana.

https://www.ebay.de/itm/Kompletter-Getriebe-Satz-Lager-Simmerringe-GY6-139QMA-QMB-China-4T/223476413249?hash=item34083b7341:g:CKgAAOSwLnBX7Vzo

Samalla sivulla on tiivisteitäkin. Akselin laakerissa ei näy sivulevyä? Se on auki jarruun päin. Vanhasta saa sen neulalla irti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Laitetaas tämä video jakoon kun on varmasti hyötyä.
https://youtu.be/MxIW7Pj_NEI

Mistähän löytyis tuollainen ulosvedinsarja järkevään harrastelija hintaan?

Coastside

#1202
Hyvä keino on märkää paperisilppua akselin paksuisella tapilla tai poranterän perällä hakataan sisään. Kuumennus auttaa.

https://www.ebay.com/c/1862984251

Ostaisin tuohon hintaan. 8-32 mm

https://www.ebay.co.uk/itm/8pc-Inner-Pilot-Bearing-Puller-Tool-Set-Kit-Remover-Blind-Internal-Slide-Hammer/273657691912

Puolta halvempi ruuvilla vetävä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

ite ostin ton vetovasarasarjan biltemasta. laakereista en osaa sanoa..muinoin omani tilasin virivarasta.

tapiovuorent

Harvemminhan perästä muu laakeri menee , kuin taka-akselin ( siis pyörän) . Mahdollisesti myös variaattorin akselin laakeri. Nämähän ne kovimmalle rasitukselle joutuu.
Jos on ajettu vähillä öljyillä , niin voihan muutkin laakerit kulua normaalia nopeammin.
Kampiakselin laakereita ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi , niin olen ymmärtänyt . Kampiakselihan myydään laakerineen , ketjupyörineen ja öljypumpun ketjupyörän kanssa.
Laakerithan on kyllä "normaalitavaraa" joita saa ostettua.
Jos haluaa vaihtaa laakerit , niin siihen tarvitaan ihan erikoisulosvetäjää , hammaspyörien irroittamiseksi.
Sellaista vaan en mistään löytänyt "kaupoista".
Siksi tein itse , ja olen muutamat laakerit vaihtanut.

miccomus

No siis näin minäkin kyllä uskoisin. Olisko heittää laakerinroa tuolle pyörän akselille? Taisi olla se laakeri jonka toinen puoli on suojattu?
Joo tuo kampuran laakerointi on oma taiteenlaji mutta tosiaan sopivat holkit ja prässi niin menee aika jouhevasti.


tapiovuorent

Pyöränlaakeri 6004. 20x42x12
Var.aks.laakeri 6303. 17x47x14
Muut 2 laakeria sisällä. 6201. 12x35x11.

ojatalo

onko täällä jollain skootteria ? :
-Baotian City BE, QMA
voi olla myös nimellä: CityRider

tai edes sellaisen orkkis nokkapukkia 64mm keinuvipuineen ? tarkoitus olisi tarkistaa jos kys mallissa on todellakin muista hieman poikkeava Nokkapukki-vivut , joissa eri "vipukulma" kuin muissa 64mm versioissa.....

tuotannon vuosimalleista en ole varma, mutta tehty jotakuin 2008-2012 välisenä aikana, tai myyty kys aikana vanhaa varastoa...

joni_k

en oo kyllä törmänny eri nokkapukkeihin..64mm ja 69mm venttiileillä olevia kansia on tehty..en oo ihan varma onko noiden nokkapukeissa miten eroa kun en ole vertaillut, mutta erikseen niitä ainakin myydään.

joni_k

nopeestihan tämä selvisi. 64mm venttiilikannessa keinuvivun pituus on 51mm ja 69mm kannessa 57mm.

51mm
https://www.amazon.com/ROCKER-CAMSHAFT-HOLDER-VALVES-SCOOTER/dp/B00I52PTAQ

57mm
https://www.ebay.com/itm/ROCKER-ARMS-CAMSHAFT-HOLDER-69MM-VALVES-GY6-50-80CC-139QMB-SCOOTER-ATV-I-RA02-/372981726112

on noissa varmaan kulmissakin eroa tms.

Coastside

#1211
Kun laittaa väärän pukin niin rallatus hakkaa helismaan kupletitkin. Ne käy heittää sekaisin aivan kevyesti.
Ostin kerran koneen jossa oli väärä pukki. Olihan ihmetys se ääni kun pitkistä venoista ollut vielä kuullutkaan. Ne muuten taitaa olla kymcon oivalluksia?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ojatalo

heips!

en hakenut tuota vastausta. nimenomaan tietoa jos kahta eri 64mm nokkapukkia.... törmäsin yhteen sellaiseen "etänä".....jossa vipukulma oli eri.....joskin näin Etänä enää vaikea tarkistaa faktana vuosien jälkeen ensi havainnosta...

vopi olla liian harvinainen juttu enään nykyään tutkittavaksi... syy miksi yritän tarkistaa tätä on, että "tarinan kertoja" väitti että kone alkoi kiertämään paremmin sillä "oudolla" nokkapukilla....Väärintulkinnat tässä vaiheessa jo karsittu pois ja varmistettu yksityiskohtia kertomuksesta...

City on ulkoisesti ollut samannäköinen kuin suomessa myyty solifer xtr50. mutta se ei auta kun pitäisi nimenomaanolla kys orkkis Baotian kone....

Coastside

Haku löysi käyttöohjeen city nimelle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Merkki nyt voisi olla vaikkapa kiteen kirkas, mutta aloin kunnostamaan 139qm moottoria, kun muutoin kaikki olisi menneet romikseen. Soimattoman perän lohkot käy. Pitkävenainen kansi on jouten ja uusi mäntä johonkin kelvolliseen pyttyyn. Kone käy suoraan fillyyn, jos tarve tulee.
Koneen vaihto on helpointa kyljellään jossa kaikki alakerrasta on rivosti esillä, eikä se voi kaatua enää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04