Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

vanadoo

Ainakin omassa(Solifer XTR) lataussäätimeltä lähtee punaista johtoa pitkin virta valoille ja akun lataukseen.
Kun valot laittaa päälle, akulle ei enää riitä virtaa tarpeeksi lataukseen.
Ilman valoja kyllä lataa ok.

Coastside

#1186
Generaattorin teho väitetään olevan 138 VA. Se merkitsee 10 ampeerin virtaa. Lataus vie vain 1 A ja valot 4 A. Akku ei ole kuin 4 Ah joten tuolla kulutuksella se kestää käytännössä reilun puoli tuntia, kun starttailuun on jäätävä jotain. Genun tehoa pitäisi periaatteessa olla yli tarpeen mutta akku on liian pieni. Isolla akulla saisi genun tehot hyödyksi paremmin.

Toinen akku lisäkulutuksiin voisi olla toimiva jos sitä jaksaa kotona latailla. Kylmässä litium akkua voisi pitää takkinsa suojassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

vanadoo

Laittelin itse asiassa toisen akun omaani kiinni kun painiskelin noiden latausongelmien kanssa. Laitoin toisen akun kiinni jalkatilaan, yhdistin akut toisiinsa ja virittelin helpon liittimen ulkoisen akkulaturin liittamiseksi systeemiin.
Yön kun seisoo älylaturin perässä, virtaa riittää hyvin kaikkeen tarvittavaan vaikka skootterin oma lataussysteemi heikkotehoinen onkin.

joni_k

mulla on 7ah akku vakion tilalla ja 12ah penkin alla. normi käytössä akut riittää mutta käsilämppäreillä ei tuu riittämään. jotaki pitäs keksiä 45min suuntaansa pitäs akun kestää. eli 90min ja siihen kylmä starttaukset päälle. päiväs aikaan  vois ajaa ilman valoja mutta ei se kovin järkevää ole.tosin eipä noita lämppäreitä joka kelillä tarvitse.

Meisselix

Jos generaattorin tehot on noinkin isoja kun Coastside sanoi siihenhän voisi laittaa vaikka parikin regulaattoria syöttämään.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 06.10.17 - klo:14:35
Jos generaattorin tehot on noinkin isoja kun Coastside sanoi siihenhän voisi laittaa vaikka parikin regulaattoria syöttämään.

Taitaa kuitenkin noissa laitteissa magneettolaturin kokonaisteho teho olla n. 80-90W luokkaa.
Säädin ei mitään syötä, näissä kapineissa, se vain "kaataa maahan" ylimääräisen tuotetun sähkön.
Tuon latauslaitteiston, kahden akun rinnankytkentä on hyvinkin ongelmallista, siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä.
Itsellä ollut jo vuosia säätimen maadoituksessa diodi joka huijaa säädintä ja nostaa latausjännitettä n. 0,6V,
se parantaa akun latautumista, ja ajovalojen kirkkautta.
Ajovalon kokonaisteho ei saisi näissä olla enempää kuin 35W, mieluusti vain 25W.
Akusta toimivat ajovalot hukkaa sähköä enemmän kuin suoraan AC jännitteellä toimivat valot.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Voin paljastaa tietolähteeksi huoltomanuaalin,  joka viitteellisesti pitää paikkansa. Senhän voi mitata jotain vastusta vasten mitä se lykkää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.10.17 - klo:18:12
Voin paljastaa tietolähteeksi huoltomanuaalin,  joka viitteellisesti pitää paikkansa. Senhän voi mitata jotain vastusta vasten mitä se lykkää.

Pistä viitteksi sen huoltomanuaalin linkki jossa noin kerrotaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#1194
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.10.17 - klo:18:42
https://www.manualslib.com/manual/544013/Baotian-Classic.html?page=52#manual

Sivu 52 kertoo 0.144  kW. Wanhan muisti petti.

Uskoo ken tahtoo, saattaa ottaa moottorista 144W:n tehon, mutta ei taatusti tuota mokomaa tehoa.
Olen noita joskus moposkotuista mittaillutkin, ja useita.
Poikkeuksetta ovat tuon tehoiset  laturit on kolmivaiheisia, ja niitä löytyy esim. ruisku aprilioista, tuskin baotianeista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

35W/35W ajovalon vaihto 20W halogen versioon auttaa sekä valotehon nostona sekä latauksen parantumisena.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Meisselix

Itse säästelin virtoja ledeillä. Normi lyhyet, takavalo ja parkki ovat ledeillä ja haukkaavat normaalitilanteessa noin 11-12w kokonaisuudessaan. Jää reserviä syöttää usb laturia jolla saa powerbankit ja kännykät (navigointi+lataus) samaan aikaan täyteen ajon aikana.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Coastside

#1197
https://www.ev-power.eu/LiFePO4-small-cells/LFP26650-Rechargeable-battery-3-2V-6Ah-LiFePO4.html?cur=1

Noita neljä sarjaan saa 12 V 6 Ah  Max purku 18A ei riitä startille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

jokohan se alkaa mullaki olee sisäänajettu toi baotian kun 20 000km kilahti lasiin  ;D kerran on ollu veitsen terällä että matka katkeutu oma vika kun magneetto unohtu kiinnittää kunnolla.kesti kumminkin matkan vaikka kaikki muut puolat oli sorvautunu paitsi sytytys ;D kerran oon joutunu palaamaan takasin kun kampiakselin stefa pullahti ja öljyt tuli ulos.

miccomus

Pitäis vaihtaa takapyörän akselin laakeri. Räjäytyskuvia jo löysin mutta en jotenkin purkamatta osaa hahmottaa, että mikä on oikea laakeri? Kannattaiskohan vaihtaa kerralla kaikki kun siellä lienee useampikin laakeri? Onko suositella jotain laakerisarjaa? Onkohan kampuralle laisinkaan sarjaa?