Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tehoputken jälkeinen säätäminen

Aloittaja Panssarimarsu, 22.06.15 - klo:07:09

« edellinen - seuraava »

Coastside

#30
Kaksitahtarin kaasari on simppelimpi josta aibeutuu häiriöitä joita nalarin cvk on tehty korjaamaan. Kaksitahtiseen se ei käy koska paineiskut sotkisivat luistin toiminnan. Sää vaikuttaa paljonkin ja kesään säädetty toimii vain silloin.  Perus-säätöjä pitää olla parit kolmet riipuen ajaako pakkasissa. Neulan säädöillä korjaa kohtuullisia sään muutoksia. Se on nelaria työläämpi tuolta osin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Panssarimarsu

Valitettavasti 4T on täysin offlimit tässä keskustelussa kun Derbin Predatoria ei ole käsitykseni mukaan valmistettu muuna kuin 2T koneisena, jäähdytyksessä vain eroa, ilma tai nestejäähdytteinen.

Luin tuon väännön läpi ja siinä on vain edustettuna kaksi (tai useampi) omaa mieltymystä, uskallan tälläkin tietotaidollani sanoa että se on niin siitä kiinni mistä itse pitää, kun molemmissa on oikeasti ne hyvät puolet, ei niinkään huonoja puolia.

Hyvä että tässä mentiin vähän offtopicin puolelle ryyppyjen suhteen, en itse ollut ajatellut koko asiaa lainkaan. Siihen vaihtosuuttimen hankkiminen kun ei maailmoja maksa niin miksi en siihenkin perehtyisi tässä samassa jumpassa.

Coastside

Talvella kaasarin lämmittäminen  auttaisi. Jos imukurkussa on eriste, se kannattaa poistaa tai korvata alumiinisella. Puhaltimen ilman suuntaaminen kaasarille auttaa myös. Paistovuokasta voi päälle tehdä kotelon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Typhoonia joudun viileällä kelillä sahaamaan melko pitkään, jos skootteri on ollut käyttämättömänä vähän pidempään (mökkimopo). Saan helposti kuristettua ilmansaantia käynnistyksessä, niin on jäänyt ryyppysuutin vaihtamatta. Laitoin putken melko pian skootterin oston jälkeen, joten ihan varmaksi en voi vannoa, että pitkä sahaaminen johtuu pakoputkesta. Näin olen kuitenkin itse päätellyt.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003