Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moposkootterin kulku ja tuhti kuski...

Aloittaja titan, 02.04.08 - klo:15:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

#15
Lainaus käyttäjältä: funke - 11.05.08 - klo:15:58
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.05.08 - klo:17:49
Tein havainnon ettei kaikki moottoripyörätkään mene paljonkaan kovempaa ja vain mäet tekevät etäisyyttä. Kevyellä kuskilla nekään paljoa.  Yhdistettynä tämä pienehköön kulutukseen, ei se tunnu kovin nuhaiselta menolta. Halvempaakin kuin MP kaikkine kuluineen.


Mitähän moottoripyöriä tarkoitit, jotka ei mene paljoakaan kovempaa? ;D "vain mäet tekee etäisyyttä" :D
Niitä, joilla ei ajeta kovaa. Tietenkin. ;D
Minun (90 kg) reittini (9 km) keskinopeus on 43 kmh mäkisellä maantiellä.

Minulla on (vielä) lyömättömiä reittiennätyksiä moottoripyörillä. Tehdasvireillä... 8)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

naukkis

itse painan noin 105-110. Ajan läpi vuoden skootterilla. kiinalaisen nelitahtisen halpis skoden kanssa kyllä muuten pärjäsin, mutta loskakelillä ei jaksanut syrjäyttää raskasta märkää loskaa ylämäessä. Vauhti putosi alle muun liikenteen rytmin kaupunki alueella. Vääntöä oli liian vähän kun ei kelannut kierroksia. Tasamaalla ei mitään ongelmiä noin 30 km mittaisella työmatkalla. Baotian kulki mittarinsa mukaan 55-60km/h. ja vähällä polttoaineella, noin 3 litraa / 100km.  Ei ollut siis ihan mitääntekemätön, vaan oikeastaan keskimäärin tyydyttävä laite.  Tuo pikku väännön puute olisi varmaan korjaantunut pienillä säädöillä, eli rullat ja isompi suutin.

Mutta sain edullisesti hankituksi Honda 100 scv leadin vähän ajettuna.  Kaikki edellämainitut murheet ovat taaksejäänytttä elämää. Tempoo isotkin mäet ylös
nopeuden putoamatta alle 50 km/h kaksi päällä. yhteispainomme on 190 kg.
Polttoaineen kulutus on vielä pienempi kun Baotianin kun malttaa olla ajelematta yli 5500 kierroksen/ min, eli pysyttelee noin 65-70 km/h nopeuksissa.

Symisti

#17
Mulla sym rs50 kantavuus 184kg.
Itse painan n.70kg eli tuhdin tytsin voisi ottaa viela kyytiin.. ::)
Oma kihlattuni ei tosin paina ku n.45kg

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

titan

coastside..joo onneksi oon tuohon verrattuna vielä keiju...110kg(laihtunut skoden myötä jo 5kg) ei ehdi syödä kun pitää olla illat baanalla ajelemassa skodella...mutta tukka malli pojalla sama kun mulla ja henkselit.. ;D

purgiaali

yksin(75kg) kulkee solikka kohtuu hyvin mäkiä myös ylöspäin, mutta emännän kanssa kun kaksin on ajeltu niin se menee jo ylitte mopon max kantavuuden eli 150. silloin kyllä huomaa että ylämäissä vietetään aikaa hieman pidempään  :D

terppa82

Itellä italjet formula 50. Yksin ajellessa ei paljoa puudu mäkiin vaikka painoa on lähes 120 kg. kaks päälläkin pätkii viivoilla purgiaalin solikan  ;D ja mäissä putoo nopeus ehkä 40-45 km/h.

kekra

Tulipa ensimmäisen kerran vastaan mäki jossa meinasi usko loppua tuhdilta kuskilta (105kg) ja tuhdilta skootterilta (110kg) ja siihen lisäksi ~25kg matkatavaraa. Kyseessä nousu Aavasaksan huipulle. ~20km/h oli vauhti viimeisessä nousussa. Kuka on käynyt Aavasaksan päällä tietää mistä on puhe. Pääsinpä kuitenkin perille, ihan jyrkänteen äärelle asti --> http://www.aijaa.com/v.php?i=2314322.jpg

Oli turistit kummissaan kun näkivät skootterin jyrkänteellä  :P

Tarkoitus olisi ajella huomenna Ylläkselle asti. Saapi nähdä, säätiedotus lupaa kylmää ja sadetta. Taidan jäädä tänne Aavasaksalle odottelemaan ilmoja. Onhan tuossa 50m päässä Aurinkoravintola, kyllä siellä saa ajan kulumaan..

Samppa

Komeeta maisemaa, kyllä silmä lepää.  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kekra

#24
Tuossa ihan elävää kuvaa noususta. Ei taida koko suomesta juuri jyrkempää nousua löytyä kuin tuo Aavasaksan loppunousu Aurinkomajalta näkötornille. Tuosta pätkästä ei oikein saa kuvaa kuinka jyrkkä se todellakin on. Vauhti laskee kahteenkymppiin vaikka mullakin on aika väkivahva oma skodeni. Taitaisi jäädä Soliferilta nousematta..  :P

http://www.youtube.com/watch?v=0s7JKxLy7cI

Nousu valtatieltä Aurinkomajoille. Hyytyy pahasti tässäkin. Vauhti tippuu kolmeenkymppiin.

http://www.youtube.com/watch?v=mlpkJ_GJiso

openflow

No jo on tajuttoman kokoinen mäki. huh... kiinanihme parka.

Jotenkin tosta videosta sain semmoisen vaikutelman ,että painejousessa on jotain häiriötä. Nyt ,kun sulla on suppilo siellä varissa ,niin kokeileppa jossain vaiheessa sillä narakun painejousella. Sillä voisi olla aika mukavakin vaikutus ylämäkeen.


voi olla ,että 50cc:llä tulisi työntö hommia. Toisaalta mikäs noin komeeta mäkeä olisi työnnelessä ;D

kekra

Jeps tarkoitus olisikin kokeilla sitä Narakun jousta joskus ensi keväänä. Tässä alkaa aika olemaan kortilla täällä pohjoisessa. Pitää viedä mopo kohta talviteloille. Lokakuun alussa viimeistään.

Joskus -80 luvulla yritin pyöräillä tuota Aavasaksan nousua ja 200 metrin jälkeen piti hypätä pois pyörän sarvista. Jalat oli aivan hapoilla. Tuohon aikaan olin vielä hyvässä kunnossa. Nyt vähän huonommassa..

Yllättävän hyvin nämä mopot kuitenkin suoriutuvat jyrkistäkin mäistä. Hyvä niin.

Juha

Täältäpäin ei tuollaisia mäkiä oikein löydy, niin ei pääse testaamaan. Mitenkäs muuten pidit kameraa tuossa ajossa. Kiinnostaa hieman  ::)

kekra

#28
Ihan vasemmassa kädessä vapaasti vaan. Onnistuu mainiosti.

Tuolla muuten kuvia paikan päältä jos jotakuta kiinnostaa.

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2a4e6+jannyman-aavasaksa.html

Sieltä löytyy myöskin hienoja reissukuvia Luppiolta ja Ylläkseltä. Kyllä mopollakin vaan pääsee  :-X

Jonttula

Terve!

Ensinmäistä viestiä tänne rustaan ja tästä se kaiketi lähtee. Skootteikuume pääsi iskemään ja mietin että sellainen olisi varsin edullinen ja näppärä työmatkoihin ja pieneen tai miks ei pidempäänkin liikkumiseen. Mopo, jota olen katsellut on tämä: http://www.tarjoustalo.fi/valikoima-ja-tarjoukset/item/moottoriajoneuvot-ja-varusteet/monza tässä kilowatit taitaa olla samaa luokkaa kuin oli aikaan omassa yamahassa ja se kyllä liikutti miestä hyvin. tosin tehokäyrät saattanee olla aika tavalla erilaiset 2 ja 4tahti vermeissä.

Haluasin tietää kokemuksia miten 4tahti kuljettaa isoa äijää. Sanotaanko näin että 150 kantavuus riittää mutta norsu ollaan. Mennäänkö ylämäet työntäen? Toki tuohon voisin jotakin viritystäkin katsella. Nopeus mulle riittää ~55km/h kunhan jaksaisi vääntää. Kiinanihme kiinostaa juurikin sen takia että huollot opettelen itse ja osia selaillessa huomasin että puolikkaan koneen saa 2tahti merrkiskoduen huoltohinnalla.

Jos viesti on väärässä paikassa niin siirrelkää, kiitos.