Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kun ostaja ei ota mopoa nimilleen!

Aloittaja jouni, 24.12.12 - klo:12:45

« edellinen - seuraava »

mopo305

Lainaus käyttäjältä: kolehmainen2 - 28.12.12 - klo:19:12
kopioitu luovari on pätevä asiakirja :)
Miksi sitä luovaria pitää kopioda, alkuperäinenhän jää myyjälle.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

mopo305

Lainaus käyttäjältä: kolehmainen2 - 28.12.12 - klo:15:19
yksityisen ihmisen ottamilla kuvilla ja videoilla ei juuri ole oikeudellista painoarvoa. Ainakaan tällaisissa luovutus asioissa...
Omakohtainen kokemus, tollaisesta kuvasta, toimi, ajoneuvo saatiin pois omistuksesta, ja vakuutus stop.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 29.12.12 - klo:11:31
Lainaus käyttäjältä: kolehmainen2 - 28.12.12 - klo:19:12
kopioitu luovari on pätevä asiakirja :)
Miksi sitä luovaria pitää kopioda, alkuperäinenhän jää myyjälle.
Käsittääkseni siinä olikin puhe siitä osasta jonka täytetetään ostajan tiedot uudeksi omistajaksi... niin siitä kopio
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

harriveikko

Mitäs jos ostaja ei nimilleen sitä ottaiskaan,haet omas vaan pois.Siihen saat vaikka virkavallan apuakin,onhan vekotin sinun,koska se on sinun nimissäsi.Tästä on meikäläiselläkin ihan omakohtaisia kokemuksia.Myin aikanaan diesel hiacen seinäjoelle syyskuussa.Mulle tuli tammikuussa dieselverolappu.Soitin ensin katsastuskonttorille,jotka kehoitti soittamaan seinäjoen poliisille.Ne olis hakennu "varastetun" auton,mutta kaveri sen sit hätäpäissään otti tammikuussa omille nimilleen.Mua se ei harmittannu,koska sain siitä niin hyvän hinnan ja auto oli mulla seisomassa,eli ei tullu vak.maksuja.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

jouni

Niin,,oli mullakin mielessä jos hakisin vehkeen takaisin,kerran ei nimilleen ota ;D

jouni

Nyt onkin mielenkiintoista,skotteri on edelleen mun nimillä ja siitä soitellaan että se on jätetty lojumaan.Mitä itse tekisitte-suosittelisitte?Mielestäni skootteri tavallaan kuuluu edelleen mulle ja sain vakutuuksista takkiin.

Lainaus käyttäjältä: jouni - 24.12.12 - klo:12:45
No itselle kävi seuraava tapaus,möin helkama skootterin ja pari tyyppiä tuli sitä katsomaan tinkivät aika paljon ja olivat vähän outoja muutenkin.
Tehtiin rekisteriilmoitus normaalisti muttei mitään muuta,oletin että tuo ilmoitusosan täyttö riittää.Nyt huomasin että vakuutusmaksuja edelleen tulee >:( >:( tyyppi ei ottanut skodua nimilleen.Jouduin tekemään trafiin tollasen "luovutus tuntemattomalle" selvityksen että saan tuon pois nimiltäni,vakuutukset katkeaa vasta kun tuo saapuu trafiin.Tyypin nimi ja osoite on painunut unholaan kun aikaa kulunut.
Itselle tuo  erehdys maksoi puolen vuoden vakuutuksen hinnan.Oisko ollut muita hyviä ehdotuksia hoitaa tilanne?

Samppa

En tiedä mikä on virallinen kanta, mutta henkilökohtaisesti, jos vehje olisi edelleen nimissäni, niin hakisin sen pois.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

lehtijussi

...Ja annat sitten ostajalle, kun maksaa ensin sulle aiheutuneet kulut.

Juissi

Ei kun myydään sitten uudelleen seuraavalle.  ;D
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

jouni

Juu,,hain sen pois :)Ystävällinen naishenkilö soittaa että skootterinne on täällä lojumassa,ottanut rekisterin perusteella selvää.

Virallista kantaa on vaikea arvioida mikä se olisi vai selviäisikö koskaan.

"ostajalla" niin paljon vakuutusta piikissä + sakot että tuskin hän tuota enää laillisen kaavan kautta haluaa.

Voipi olla että osina joutuu hyödyntämään jos muut vaihtoehdot liian hankalia

konenikkari

Rekisterimerkintöjen mukaisesti omistat ko. ajoneuvon.
Poishakemalla syyllistyt ns omankäden oikeuteen, josta syyttäjä voi syyttää tai jättää syyttämättä.
Lähetä vakuutusmaksuista lasku ostajalle jos on tunnistettu henkilö.
Kirjoititko kuitin tms. dokumentin myydessäsi ko. ajoneuvon.

Kuittiinkin on aina syytä merkitä ajoneuvorekisterin mukainen valmistenumero ja tietenkin rekisterinumero.
Ja varmuuden maksimoimiseksi, molempien kaupan osapuolien koko nimet ja sotu tunnukset.
Ja todistajiksi kaksi täysi ikäistä ja oikeustoimikelpoista suomen kansalaista em. tietoineen ja sotu tunnuksineen. 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lehtijussi

Mitäs sitten, kun sillä ostajalla on se rekkarin ilmoitusosa sun nimmarilla varustettuna ja päättääkin piruuttaan kuitenkin rekisteröidä sen itelleen.   ::)

konenikkari

#27
Rekisteriin tehtävissä muutoksissa on aikaraja.
Rekisteröinti ei aikarajan umpeuduttua onnistu.
Vakuutusyhtiöt kun huolehtivat omista saatavistaan ja jonkun on maksettava "väliajan" vakuutusmaksu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lehtijussi

No joo niin se tietystikin menee. Ei muuta kun vehje myyntiin, paloina tai kokonaisena! ;D

konenikkari

#29
Lähetä jouni siitäkin huolimatta lasku maksamistasi vakuutusmaksuista,ostajalle jos jos ostaja on tunnistettu.
Sinun ei missään tapauksessa kuulu niitä maksaa korkoineen ja kuluineen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)