Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kun ostaja ei ota mopoa nimilleen!

Aloittaja jouni, 24.12.12 - klo:12:45

« edellinen - seuraava »

jouni

No itselle kävi seuraava tapaus,möin helkama skootterin ja pari tyyppiä tuli sitä katsomaan tinkivät aika paljon ja olivat vähän outoja muutenkin.
Tehtiin rekisteriilmoitus normaalisti muttei mitään muuta,oletin että tuo ilmoitusosan täyttö riittää.Nyt huomasin että vakuutusmaksuja edelleen tulee >:( >:( tyyppi ei ottanut skodua nimilleen.Jouduin tekemään trafiin tollasen "luovutus tuntemattomalle" selvityksen että saan tuon pois nimiltäni,vakuutukset katkeaa vasta kun tuo saapuu trafiin.Tyypin nimi ja osoite on painunut unholaan kun aikaa kulunut.
Itselle tuo  erehdys maksoi puolen vuoden vakuutuksen hinnan.Oisko ollut muita hyviä ehdotuksia hoitaa tilanne?

konenikkari

#1
Vain ja ainoastaan vakuutusyhtiöllä on lähes mafia oikeudet.
Maksa tai tulet maksatetuksi.
Aina ja siis poikkeuksetta, jokaisen, moottoriajoneuvo rekisteriin merkityn moottoriajoneuvon, myyjän ja tai ostajan  on syytä laatia, tapahtumasta paperi, jota ei ole syytä hukata, eikä alkuperäiskappaletta toiselle luovuttaa,
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lehtijussi

JOS se ostaja kuitenkin aikoo jossain vaiheessa rekata sen omiin nimiin, niin vakuutusmaksut lähtee meneen otteeseen merkatusta luovutuspäivästä lähtien... Siinä tapauksessa saat turhaan maksetut vakkarimaksut takaisin.
Todennäköisempää taitaa kuitenkin olla, että skode meni varaosiksi...

konenikkari

"Todennäköisempää taitaa kuitenkin olla, että skode meni varaosiksi..."
Todennäköisempää on että uusi omistaja ajeli skodella, ja sinä maksoit vakuutusmaksut  :-[ >:(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.12.12 - klo:16:07
"Todennäköisempää taitaa kuitenkin olla, että skode meni varaosiksi..."
Todennäköisempää on että uusi omistaja ajeli skodella, ja sinä maksoit vakuutusmaksut  :-[ >:(
Näiden varalta kannattaa olla nopee ton trafin ilmoituksen kanssa - "Luovutusilmoitus tuntemattomalle voidaan käsitellä vain Trafissa. Luovutuspäiväksi ajoneuvoliikennerekisteriin merkitään ilmoituksen vastaanottopäivä Trafissa."

Coastside

Kauppapapereiden kuittaus katsastuskonttorilla ei merkitse mitään. Vakuutusyhtiön konttorin merkintä taas merkitsee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Ei tämä ole mikään poikkeuksellinen tilanne, sillä olen kuullut näitä useampiakin. Aikanaa autopuolella erään vähemmistön edustajien kanssa oli myös vastaavanlaisia ongelmia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kissantassu

Moi,

Hyväksi osoittautunut menettely on luovutustodistus, johon kirjataan ostajan ja myyjän tiedot. Haetaan naapureilta tai muilta sopivilta henkilöiltä ostajan kanssa allekirjoitukset todistukseksi tapahtumasta. Ostajan henkilöllisyys tarkistetaan tietysti ennen paperien tekoa.
Pelastanut pari kertaa selittelyiltä ja aika lasketaan luovarin päiväyksen perusteella, vakuutusyhtiö hyväksyy päiväyksen. Ja jos ostaja yrittää kaupata ostostaan eteenpäin netissä siirtämättä ostostaan nimiinsä, niin nettisaitit poistaa kohteen hyvin nopeasti saatuaan kopion luovarista. Tämä on testattu nettiautolla.

Kannattaa olla vanhanaikainen, niin huijarit eivät pääse vetämään välistä.

Luovutustodistus kunniaan!
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

ko2610

Kannatan  myös luovaria. Tekeminen ei maksa mitään ja on pätevä paperi, jos ongelmia tulee. Ihmettelen joidenkin sinisilmäisyyttä näissä asioissa... itse olen pari ajoneuvoa saanut nimiini ilman, että kaupantekohetkellä olisi mitään virallista tietoa toimitettu mihinkään eikä luovareita tehty. Toisessa tapauksessa myyjä jopa hyväksyi maksunkin jälkikäteen pankkisiirrolla tapahtuvaksi.
Kaikkein tarkin autokauppa oli yhden tuttavapariskunnan kanssa: rahat käteen ja vielä nimet luovariin ilmoitusosan lisäksi. Kumma kyllä, en ymmärtänyt ottaa nokkiini mokomasta epäluottamuksesta. :)

kajde

Kännykamerat kun on nykyisin aina mukana, niin voi myös napata kuvan siitä täytetystä ilmoitusosasta ostajan ajokortin kera. Ja tietysti aina tehdään luovari :)
• Honda SW-T400 vm. 2010

kolehmainen2

yksityisen ihmisen ottamilla kuvilla ja videoilla ei juuri ole oikeudellista painoarvoa. Ainakaan tällaisissa luovutus asioissa...
Kymco Spacer, Solifer Retro -12

Coastside

Oikeudessa se menisi riita-asiana ja se ei taida olla kiinanmopon väärtti. Siinä taas auttaa jos on todistajat vannomassa että kauppa tehtiin.
Ongelmanahan on, joutuuko maksamaan vakuutusmaksuja vai ei. Se taas on kolmas osapuoli, jolla ei ole velvoitetta osallistua kauppakiistaan, ellei sitä haasteta asiasta oikeuteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: kolehmainen2 - 28.12.12 - klo:15:19
yksityisen ihmisen ottamilla kuvilla ja videoilla ei juuri ole oikeudellista painoarvoa. Ainakaan tällaisissa luovutus asioissa...
Lainaus käyttäjältä: kajde - 28.12.12 - klo:13:56
Kännykamerat kun on nykyisin aina mukana, niin voi myös napata kuvan siitä täytetystä ilmoitusosasta ostajan ajokortin kera. Ja tietysti aina tehdään luovari :)
Itse olen sen tehnyt niin jos ei ollut saatavilla varsinaista luovaria niin skannannut myytävän pelin otteen josta saanut kaikki samaiset tiedot kuin täytetystä luovarista ja sen tulostettuani olen sanut aina vakuutukset poikki... skannattu ote joka täytettynä asian mukaisesti vastaa luovaria sanoi väkuutusyhtiön täti
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

lehtijussi


kolehmainen2

kopioitu luovari on pätevä asiakirja :)
Kymco Spacer, Solifer Retro -12