Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Miten skootteri pysähtyy, vai pysähtyykö ollenkaan?

Aloittaja InsOmnia, 23.01.12 - klo:23:49

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 30.01.12 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 30.01.12 - klo:22:53
Jos vasemmalla hillitis etupäätä ja samalla kaasuttelis niin olis skopa aika nopeesti ympäriämpäri..
Ei näillä nelarin tehoilla ole pelkoakaan. ;D
Ajatuksena olikin se, että kun kaasu ja etujarru on eri puolella, pystyy jarrutusta ennakoimaan.

Nykyisellään tuppaa vaan takajarru lukkiintumaan, ennen kuin etujarrua on edes hipaistu. Ei se mitään haittaa "pieni peräpään luisto on ihan mukavaa", mutta ihan jarrutuksen optimointia mietiskelin.
Bella kyllä sudittelee kun kaasun täpöille kääntää..
Koska jonkun foorumilaisen mielestä (köpöpää) nelarissa tehoo ei oo tarpeeks, niin sitten mulla on huonot schwalbe iceman nastarenkaat alla  8) 8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 30.01.12 - klo:23:17

Bella kyllä sudittelee kun kaasun täpöille kääntää..
Koska jonkun foorumilaisen mielestä (köpöpää) nelarissa tehoo ei oo tarpeeks, niin sitten mulla on huonot schwalbe iceman nastarenkaat alla  8) 8)
Bellahan sutii sekä etu että takarenkaalla. ;D
Mutta harvemmin sitä kuitenkaan kaasua ja jarrua yhtä aikaa käytetään?

Saapas nähdä, jaksaisikos testauksen vuoksi vaihtaa jarruletkujen paikkaa. :-\

Jupesetä

Onko muilla kiinan 10 tuuman pyörillä olevaa skootteria levyjarrulla takana? Itselläni on yksi raato josta tälläinen löytyy, tarkoitus olisi tuohon käyttikseen siirtää.
Znen ZNQT50-11 aka Fude Classic vm. 2010

pekpel

Hyvät Lipat Sulle kun ton teet,,  :o
Helkutisti saa harjotella että ei nurin menis..  ::)
Tietäen sun salamaa nopeemmat refleksit  ;D ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Varmaan joitain 10" takalevyjarrulisia on, ite en ole törmänny muihin kuin 12" nakeilla oleviin..
Jostain syystä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 30.01.12 - klo:23:44
Hyvät Lipat Sulle kun ton teet,,  :o
Helkutisti saa harjotella että ei nurin menis..  ::)
Tietäen sun salamaa nopeemmat refleksit  ;D ;D
Ei siinä mitään harjoittelua tarvitse, kun jotenkin alitajuisesti menee noi jarrut ristiin.
Saisinpa tämänkin epäkohdan muutettua. ;D 

-Zone-

Muutaman kerran olen lainannut polkupyörää, jossa oli jarrut eripäin kuin motossa ja mopossa. Turvat vedin molemmilla kerroilla. Toisella kerralla ihan auton nokan eteen. Onneksi sentään siinä oli kytkin, jarru ja kaasu oikeilla paikoillaan eikä sekaisin niin edes autokuski sai toppaan eikä vetänyt musta yli. Ehdotin, että paremman turvallisuuden nimissä fillarin omistaja pistää varpit sivareilla poikki jos jollekin pyöräänsä vielä lainaa. Olihan hirveä laitos kun paniikkijarrutuksessa takajarrua painaessa löikin etupyörä lukkoon.

InsOmnia

No nythän mä hokasin, miksi nuo skoban jarrut tuntuu vääränkätisiltä. Fillarissahan mulla on etujarru vasemmalla ja takajarru oikealla ja jotenkin tottunut tuohon. :o