Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Bws ei ota kierroksia kunnolla

Aloittaja Ankka, 06.03.15 - klo:12:59

« edellinen - seuraava »

Ankka

Juuh elikkäs olin ajelemassa illalla bwsällä ja olin vaihtanut rullat 6.5---->5.0 ja oli vissiin siinä jääny laippa liian löysälle joten kesken ajon laippa oli lähtenyt irti. No pukkasin sen kotiin ja kiristin laipan mahdollisimman kireälle tällä kertaa ja kun laitoin käyntiin kaikki kuulosti olevan ookoo (tyhjäkäynti siis) kunnes lähdin uudelle ajolle...skooterini otti piikin alussa (kuten aina) ja tiputti kierrokset saman tien ja moponi kulki enää vain 35-40. Kesti hirveän kauan saavuttaa max kierrokset ja aina kun pysähtyi risteykseen tai muuhun niin se ei vaan ota kierroksia kunnolla. Kertookaapa et mikä vois olla vikana?                                                                                     

Yamaha Bws vm 2004
viriä siinä oli siis Stage 6 Pro Replica tehoputki ja sitten ne 5.0g rullat ja en tiedä onko ilmanputsarin vaihtaminen vakiosta muuhun virittämistä  mutta mainihtekoon senkin eli joku halppis TNT tuning ilmanputsari ja on 50cc.

symmisti

Vahvasti kuulostaa siltä että, laipan irtoaminen=irtonainen remmi olisi jotenkin vaikuttanut johonkin näistä.

Sytytys ennakko, pääsikö/pääsisikö se irtonainen remmi tai muu osa lyömään sytytykselle tietoa antaviin osiin?

Välitys suhde muuttunut jotenkin. oletko varma että kokosit sen levinneen paketin kaikkia osia käyttäen ja oikeassa järjestyksessä?

Mites mopo käyttäytyy jalalla ollessaan/takarengas ilmassa ottaa kierroksia hyvin ja jää kiertämään vai?

Ankka

#2
Juu niin en usko että remmi tai mikään muu olisi osunut mihinkään kun laippa oli silti vielä juuri ja juuri paikoillaan.
Ainoastaan se ruuvvi siitä laipan keskeltä oli lähtenyt irti ja tarkistin että kaikki oli tallella ennen kun ruuvvasin sen kiinni.
Käyttäytyy samalla lailla vaikka rengas oli ilmassa.

Ankka

Juu niin mitä nyt pitäs tehä kun selvitin vian osittain...ilmeisesti kampiakselin boorejen ympäriltä oli hiotunut semmoinen 0,1cm alue ihan kokonaan ja laipan boorit oli kulunut myös pois kokonaan joten osa kavereistani sanoi että hommaa uus kampura ja osa sanoi että selviää kun hommaa vaa semmosen vahvistetun motoforce racing variaatori laipan https://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_541_155/products_id/19316

    Nii kertokaapa että kumpi ois järkevämpi tehä.


symmisti

MINUN MIELESTÄNI.... jos homma tulee kuntoon 20€ osalla osta se.

Mutta, silti pistä kuvia vaikka aijaa kuva palveluun niistä rikki menneistä/kuluneista osista niin osataan arvioida tilanne paremmin.

A_sentaja

Vastaavasti laippa,jossa on tähtiprikka mukana hoitaa homman.. Tuossa ko osassa sitä ei ole joten hyöty on olematon... Joskus roxissa tullut vastaan samanlaista ongelmaa, ja tähtiprikallisella tuuletuslevyllä ei isompaa ongelmaa synny. Toki jos mailit on jo koneessa täynnä,kannattaa motti halkaista ja laittaa uudet raudat sisään. Jolloin varin kasaaminen uusilla osilla on jo kannattavaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...


Ankka

Juu niin olisiko järkevää ''korjata'' asiaa että laittaisi hitsisaumaa variaattorin laipan mutterin eteen jotta laippa ei lähtisi irti/löystyisi? http://aijaa.com/WIpail (kuva ei ole variaattoristani)

symmisti

EI missään nimessä mitään hitsauksia. Laadukasta kierrelukitetta siis liimaa peliin esim loctite 270 tai vastaava.

TOSIN tätä ei saa auki ennen kuin sen lämmittää.

Ankka

Millasista kaupoista sitä loctiteä sitte sais vai pitääkö tilata netistä?

Kone

Tuolta jo jotain löytyy. Tietysti netti on keksitty ja google haku.

http://www.motonet.fi/fi/haku?q=loctite+

Ankka

Noniin elikkäs pulmasta toiseen  :D sain korjattua sen variaattori vian vaihtamalla laipan (luojan kiitos!!) mutta nytten on toinen onglema. Pesin tänä aamuna kaasarini ja säädin neulaa laskemalla aluksi (2/5) sitä ja kaasuttaessa alkoi röpöttää heti joten nostin neulaa (4/5) ja alkoi toimia normaalisti kunnes ensimäinen risteys tuli vastaan jossa piti pysähtyä kokonaan niin mopo sammui. sähköstarttasin sen käyntiin ja ei kulkenut enää yhtään (20kmh) kunnes lopulta pääsin maddellen päämäärääni. päätimme kavereitten kanssa yrittää laittaa kuntoon säätelemällä neulaa ja seosruuvvia. tulppakin vaihdettiin joka oli siis karstoittunut aika pahasti. tilanne tuntu vaan pahenevan kun nytten paino kaasua mopo röpöttää ja sylkee kaiken bensan pois kaasarista ja ylivuoto letkusta tuli palamatonta bensaa. mopo tuntui toimivan hyvin aina kun kaasari oli käytetty irti ja laittettu takaisin mutta sitten alkaa röpötys. mitä tässä pitäs tehä kun alko pikku hiljaa menee hermot tossa kun sitä rassattiin >:(

symmisti

ööööö oliskohan kohokammion koho jumissa/väärässä tasossa ja kaasutin tulvii nyt=moottori saa helvetisti bensaa=röpötys/tehottomuus

myöhäinen sytytys aiheuttaa myös röpötystä

imuvuoto aiheuttaa tehottomuutta, muttei mielestäni mitenkään ylirikasta seosta...

ELLEI nyt ole kyseessä se maankuulu VUOTAVA/RIKKINÄINEN alipaineella toimiva BENSAHANA. imukaulasta tai mistä se alipaine letku nyt bensahanalla lähteekään niin siihen lääkeruisku, apteekista, ja sillä imee nyt jos lääkeruisku täyttyy bensalla=bensahana rikki

spekuloiti on kovaa...

Ankka

#13
Sitä pittää huomenna koulun jälkee kokeilla ja onneksi se uusi hanakaan ei kauheen kallis ole.  ;)

EDIT: Joo kyllä se oli se alipainehanan vika.

Ankka

Voi juma! Se ei ilmeisesti ollutkaan sen hanan vika!! Vaihdoin hanan 20 min sitten ja polkasin skopan käyntiin nii lähti käymää normisti ja heti sama prosessi...kaasu röpöttää ja ei liiku mihinkään vaikka pohjassa on ja ylivuoto letkusta tulee bensaa ulos ja siitä letkusta mikä on siinä varin vieressä niin tiputtaa mustaa palamatonta öljyä/bensaa !! Mitä ihmettä täsä nyt pitäs tehä?!?