Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox ei lähde käyntiin

Aloittaja Matteuss, 05.12.14 - klo:22:22

« edellinen - seuraava »

Matteuss

#30
Ohoh nyt on tullut hyviä vastauksia! Pitänee kokeilla jotain parempaa öljyä. Tällä hetkellä joku mobil1 halpoisöljy. Tuorevoitelun otin kerran veks mutta oon suunnitellu takasinlaittamista.. Kyllä nuita dellortoja käytettynä saapi halvalla. Jos nyt vielä kerran aukasisin kaasarin ja ihmettelisin jos joku kanava olis tukossa. Kaasuttimen ostoon on hyvä syy: roxi ei lähde käyntiin aamuisin koska kohokammiosta vuotaa bensat pois yön aikana. Enkä halua ostaa Gurtneriin alkuperäisvaraosaa, ovat sikakalliita. Sillä hinnalla saa paremman käytetyn.

Edit: Tulppa on musta ja hieman nokinen. En usko että öljyseoksista riippuu, koska käytän 2-2.5% seosta.

konenikkari

Ennen kuin ehkä otat taas, käyttöön tuorevoitelun, varmista että vauhtipyörän ja staattorin alla oleva muovinen öljypumpun ratas on virheetön.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Matteuss


A_sentaja

Ilmaamista unohtamatta....:)   Tosin jos peli toiminut ilman pumppua hyvin,miksi muuttaa toivivaa settiä...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

No on kyllä menossa myyntiin tuo peli pikkuhiljaa koska alkaa menemään hermot tuon kanssa. 4kk on ollut mulla ja lähes joka viikko vikaa... En tännään saanu mitään aikaan, koska ei oo poljinta ja akku on surkea niin kestää tosi kauan yrittää käynnistää.,.,.  Ja starttikaapelitkin oli vaan kaverilta lainassa.. tuossa otin kaasarin irti ja kahtoin sen ilmaruuvin. Ja aukasin 1 kierroksen niinku konenikkari tais sanoakin. enkä enempää kerenny ku kokeita ja kiireitä riittää >:( >:(

Matteuss

#35
Sori vaan tuplapostaus, mutta asiaa on! Eli tänään otin kaasuttimen irti ehkä viisi kertaa ja läpätki kahtoin, läpissä oli roskaa, mutta pesin pois ja laitoin takasin kiinni. Sitten kaasuttimeen laitoin 1,5kierrosta ilmaruuvia auki ja tyhjäkäyntiä yritin säätää, muttei yhtään käy tyhjäkäyntiä. Savuttaa aivan hulluna sinistä/vaaleaa savua. missä vika? voisko olla jossakin kannentiivisteessä vai kaasuttimessa vai missä? Ja heti sammuu, kun kaasun päästää eikä liiku mihinkään, max 15-20kmh kaasupohjassa. savua tulee kokoajan kuin tehtaan savupiipusta.

Edit: koko päivä meni värkätessä, tuloksia ei näy ollenkaan JA Läpät ei raottanut.

helkama sc-r

Onko se vesijäähdytteinen?, jos niin katso onko jäähdytysnestettä poistunut.

Matteuss

Kyllä sitä oli kun eilen illalla kahtoin :o

konenikkari

#38
Katso tulppaa tarkasti, ilmestyykö vesihelmi.
Pienikin vuoto estää käymisen, ja jos nestettä vuotaa, sitä kerääntyy myös pakoputkeen
Jos kansitiiviste vuotaa tutki  myös vesipumpun toiminta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sillikai

#39
Eli onko nestettä hävinnyt vai ei?

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 11.12.14 - klo:23:55
Onko se vesijäähdytteinen?, jos niin katso onko jäähdytysnestettä poistunut.
Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 12.12.14 - klo:07:28
Kyllä sitä oli kun eilen illalla kahtoin :o


-Zone-

En juur muista aeroxin pyttyjen valurakennetta, mutta joissain kevareissa vesitila ulottui pakokanavan alapuolellekin ja nesteet voi vuotaa kampikammioon myös sylinterin alapään tiivisteen kautta. Tuossa omassa 125 RD:ssä sylinteri on näin tehty ja muistaakseni myös TZR/DTR malleissakin.

konenikkari

Aerox ei voi vuotaa nestettä alatiivisteestä.
Kaasuttimesta voi, ku siellä kiertää neste. ::)
Alkuperäisen valurauta sylinterin nestetilan ja pakoaukon väli on todella lyhyt,
jos pakoaukkoa vähänkin liiaksi "viilaa" neste vuotaa suoraan pakoputkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Kyllä sellainen kunnon valkoinen savu kertoo, että palotilaan pääsee nesteitä jos se on sellaista harmahtavaa savua, niin sitten välttämättä ei.

Tuossa jo moni kysyikin, katoaako nesteitä?
Kupliiko paisarissa?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#43
Käynnistys ja käyntihäiriön syyksi, kansitiivisteen vuotaessa, riittää niin pieni nestemäärä ettei sitä välttämättä edes huomaa, nestepinnan laskuna, paisuntasäiliössä.
Aikas yksinkertainen toimenpide on kansitiivisteen (O-rengas)kunnon tarkastaminen.
Toinen tarina on jos/kun kansitiiviste särkyi, miksi se särkyi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Matteuss

no eipä oo kokemusta kannentiivisteen vaihtamisesta... ei kai tartte ottaa konetta pois? :o laitoin uutta bensaaki 1,5% seoksella. otin kaikki nesteet koneesta pois(jäähyt) ja näytti tältä:http://aijaa.com/u2SvVJ viittaako kannentiivisteeseen? voisko olla että pytty ois niin väljä ettei toimi kunnolla? ei vihtis turhaan avata kun ei oo kokemustakaan.. ja ostin uuden tulpankin tänään. Ja savu on sinertävää/vaaleaa