Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha dt 50r jarrusatulan mäntä jumissa

Aloittaja hookkan10, 01.06.12 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

hookkan10

Joo siis mulla on tollanen vanhahko dt (ei siis skootteri vaan mopo) jossa on grimecan jarrut ja ku kerran vaihoin rengasta niin tyhmänä menin ja painoin jarrun pohjaan jolloin jarrupalat menivät kiinni voimakaasti. Sitte mä yritin taas tyhmänä niitä meisselillä auki ja ne aukeski osittain. toinen pala meni takas ja toinen meni vinoon ja tämän takia ei menny takas. sit mä avasin koko satulan ja suoristin sen männän ja ja se meni sisään. sen jälkeen tietenki piti imlauttaa ja se toimi mainiosti hetkellisen pumppauksen jälkeen sain kaikki ilmat pois, mut ny on toinen mäntä eli toinen jarrupala painaa vaan ja vääntää rengasta mutta ei jarruta tehokkaasti. Saisin sen männän takas jos se olis sillälailla ulkona mutta ku se on jumissa sielä sisällä. et miten saisin sen esiin sieltä rikkomatta mitään.

konenikkari

#1
Sait hyvän opin.
Turvaudu alan ammattilaisiin.
Hyvät neuvot eivät yleensä maksa.
Ja joissain tapauksissa itse tekeminen
tulee tosi kalliiksi.
Hämmästyttävää kyllä en löydä
skotujutuista jarruongelmia ::)
Mahtaakohan skotuilijat ollenkaan jarruttaa ;D
net vaan taitaa kaasuttaa ::)
Ja jotta ei totuus unohtuisi
tarviit ongelmassasi ammattimies...eiku henkilöä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Onhan noita kikkoja miten irrottaa, mutta ovat hengelle ja omaisuudelle vaarallisia.
Suosittelen myös kääntymistä asiaan perehtyneeseen tahoon, jotta ei vahinkoja sattuisi..
Voimat voivat kasvaa niin suuriksi että halkee satula, jos ei oikeesti tiedä mitä tekee.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

#4
No se kysymys "millä" tulee kuitenkin niin esimerkiksi ruuvaamalla rasvanipan siihen ja käsikäyttöisellä pumpulla saa 1500 bar paineen, jolla se taitaisi lähteä, mutta on syytä suojautua jos siihen ryhtyy vaikka rasva on väehemmän vaarallinen kuin ilma. Pelkkä satulan kuumennus (sylinteri lämpölaajenee) sata asteiseksi voi helpottaa paljonkin. Välineet maksaa ehkä saman kuin uusi satula.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Näinpä se on..
Paineilma on paljon vaarallisempaa kuin vaseliiniprässillä kikkareen hajottaminen..
Ruosteenliuotusmömmökin vois auttaa, kun antaa vaikuttaa päivän pari..
Voimat on suuret jokatapauksessa,, Kannattaa käyttää naamasuojaa ja kietoa satula paksuun rättiin kun painetta antaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

#6
Kyllä noi nyt perinteisesti irtoaa ihan normi
jarruneste paineilla,jonka synnyttää
se ihan se oma kahvan sylinteri.
Ja jos ei niillä irtoa, on yleensä jarrusatula pilalla.
Jolloin ei ole mitään syytä, sitä mäntääkään irti saada.
Takavuosien historiasta muistan volvon jarrusatulan
johon nipan kautta rasvapräsillä jatkovarren avulla
pumputtiinn.1500baria.
Jarrulla oli kaksi vaihtoehtoa
mäntä tuli ulos tai satula halkesi :o
Tässä tapauksessa nyt riittää ihan vaan nuo normi
käsivivun synnyttämät hydraulipaineet.
Ja jos eivät riitä, voi jarrusatulan heittää yksintein roskiin
ja kauppaan ostamaan uusi ;D ;D
Ei sinne satulaan voi pistää ihan järjettömiä paineita
nääs satulalohkojen välissä on tiivisteenä o,rengas. 8)

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

hookkan10

Muuten tuli vaa mieleen et ku kasasin sitä satulaa niin se o rengas meni hukkaan et tein itte niinsanotun vara renkaan ja se meni sinne ihan hyvin mut jos se rengas on jotenki väärän muotonen ja se blokkaa sen nesteen menemistä sinne toiselle puolelle ku se mäntä joka liikkuu on vaijerin puoleinen :D

Coastside

Juu ei kun lisää treeniä noiden juttujen kanssa, mutta ehdottomasti varoen, koska henkiriepu voi riippua niistä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: hookkan10 - 02.06.12 - klo:21:40
Muuten tuli vaa mieleen et ku kasasin sitä satulaa niin se o rengas meni hukkaan et tein itte niinsanotun vara renkaan ja se meni sinne ihan hyvin mut jos se rengas on jotenki väärän muotonen ja se blokkaa sen nesteen menemistä sinne toiselle puolelle ku se mäntä joka liikkuu on vaijerin puoleinen :D

ja onpa saattanut (materiaali?) vararenkaasi turvota niin rajusti että jumittuu siksikin..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250