Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neo´s ongelmaa

Aloittaja Raz, 27.08.07 - klo:22:48

« edellinen - seuraava »

Coastside

Uuden putken teossa on sen oikea muoto tarkkaa. Ennenkuin putkea katkaisee, täytyy laipat tukea paikalleen. Sitten onnistuminen on putkentaivuttelun ja hitsauksen taidoista kiinni. Sisäpinta on oltava sileä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kanisteri

En ole siihen uutta putkea tekemässä. Hitsataan vain ne halkeamat umpeen.
Nyt olen koulussa mopolla (matkaa joku 1,5 km) ja sitte en aja enää ennen ku vien putken hitsattavaksi.
Hinkkaa jollain hiekkapaperilla tai viilalla ruosteet pois ja hitsaa kiinni ne halkeamat.
Ja jos alkaa halkeilemaan niin pitää varmaan ostaa uusi (vakio?) putki.

Miten voisi tehoputkeen saada itse laitettua kuristuksen?
Ja äänikään ei miel. kovin suuri/iso.

Coastside

Mieluummin peltikaistale hitsattuna sen halkeaman päälle, jottei sisälle jää mitään hitsilankaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kanisteri

Joono voihan sen niinki tehä, ja sit uus maali pintaan.
Millasta maalia kannattaa käyttää, että kestää sen putken kuumenemisen?

Coastside

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=854cf2244afc33b69d490fd58284a028&topic=873.0

Kuumankestomaaleilla saa jonkinmoisen suojan kunhan puhdistaa hyvin ja maalaa paksusti
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kanisteri

Pitänee sitten katella nuita kuumakestomaaleja.

Kiitos vastausista!

Kanisteri

Joo elikkä; nyt syksyn aikana ilmeni semmonen juttu, että skode hyytyy aina pysähtymisen jälkeen.

Esim. olin menossa kaverille ja matkaa reilu 10 km. Kotoa lähdettyäni huomasin bensan olevan vähissa, no ei muuta kun ajellaan asemalle nopeutta kokoajan n 60-65km/h. (asemalle noin 3-4km kotoa). Kun päästiin asemalle, tankkasin mopon ja lähdin etenpäin. Pysähdyksen jälkeen nopeutta oli vain 50km/h, täyskaasulla. Aina kun pysähtyy mopon kanssa vähäksi aikaa, se ei enää kulje kun noin 50km/h.

Mistä luulette vian johtuvan? Itse en osaa mopoa huoltaa juuri ollenkaan.
Voiko ongelma olla tukkoinen ilmanputsari?

Coastside

Seoksiin viittaa jos kylmänä toimii paremmin. Siis liian rikas seos joka voi tulla itsestään putsarin tukkeutuessa mutta se syö tehoa tasaisesti ettei kuuttaviitä kulje. Perushuollot kannattaa tehdä ja kyllä tuo 50 talvella riittää, useimmille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kanisteri

Juu, eipä se nyt ole ajossa ollenkaan, keväällä sitten, tuli vaa mieleen että vois kysyä.
Kannattaa siis käyttää huollossa keväällä? ??? Itse en osaa sille oikeen mitään tehdä. :-\

Samppa

Niinkuin Coasti sanoi, seoksiin ja siten kaasaripuoleen viittaa ja näin talvikeleillä seokset tuntuvat muutenkin olevan vähän enemmän tai vähemmän välillä keturoillaan (mm. ryypyn toiminta ei aina ole ihan tarkkaa). Kannattaa tarkkailla oiretta ja huolestua vasta sitten, jos rupeaa enemmän hyytymään. Olikos sulla mahdollista säilyttää skootteria lämpimässä tallissa ainakin välillä?

Sellainen yleinen hyytyminen talvisaikaaan (kun päästää kaasun niin mopo meinaa sammua) johtuu yleensä liian pienestä pääsuuttimesta. Talveksi pitäisi laittaa se 10 prosenttia isompi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kanisteri

Eipä ole lämmintä tallia, ikävä kyllä. Puutarhavajassa se on.
Kyllä se hyvin on toiminut, ei mitään suurempia vikoja ole ollut sen pakoputken halkeamisen jälkeen.
Putki on kyllä aika pahasti ruostunut alkukäyrästä.
Sillekin vois keväällä tehä jotain.

Samppa

Ne putket ruostuvat aina alkukäyrästä. Se on ominaisuus...

Keväällä kannattaa putki vaikka hiekkapuhaltaa ja vetää päälle kuumakestomaalia useampi kerros.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.