Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

MBK Ovetto

Aloittaja MbkOvetto, 23.03.11 - klo:18:14

« edellinen - seuraava »

openflow

Puristuksia jos löytyy niin yläkerta(männän yläpuolelta) on tiivis, mutta se ei tarkoita etteikö alakerta voisi vuotaa. Koneen alakerran remppasit, ja voi olla että esim. lohkojen välistä, läppäkotelosta tms vuotaa.

Jos sulla on paineilmaa käytössä niin pistä tulpan reiästä korkillinen öljyä sisään ja polkaise hellästi pari kertaa. Ota kaasutin pois ja viritä paineilmapistooli tiiviisti imukaulan päähän, ja tarjoa hellästi painetta. Sitten kuuntelemaan pihiseekö missään. Mäntä tietysti yläasentoon(ykk) ennen kun tarjoaa painetta...

Coastside

#16
Pumpattavista suihkepulloista saa rakennettua testerin, tekemättä letkusta ja putkiliittimistä liitokset sen ja imukaulan väliin. Kytkee ja pumppaa paineen ja kellottaa miten nopeasti paine laskee. Purkin kylkeen voi panna tubeless venttiilin ja rengaspainemittarilla mittailla paineen laskua. Pari baria niihin saa.

Oikeastaan sen tekee lujasta purkista johon saa liitokset tehtyä ja pumpattua paineen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Tämä Ovetto taitaa olla 2-tahtinen eli myös kampuran stefojen falskaus voi olla syynä (kai uusit ne petilaakerirempassa?). Jos läpät näyttävät "tiiviiltä" ja aukeavat puhaltamalla, niin vikaa tuskin on niissä.

openflown ja Coastsiden mainitsema paineistus on hyvä idea.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

MbkOvetto

#18
Joo, vaihdoin stefat. Ei välttämättä menny kunnolla kiinni ;s

EDIT: Jep jep.. variaattorin puoleinen tiiviste oli irti. Pitääkö se muuten lyödä ihan laakeriin kiinni vai pitääkö olla vähän etäisyyttä ?
"Mopolla moottoritielle"

A_sentaja

Ei se mene laakeriin asti,siinä on korotus edessä,lyöt niin pitkälle kuin menee... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

MbkOvetto

Näissä kyseisissä tiivisteissä ei ole sellaista ns. "Stopperia" Ainakin spare wheelissä sanottiin että pitää olla tarkkana niitte asennuksessa. Yappsss sain asennettua ja on tiivis vehje nyt, mut sitte et ei tuu kipinää taaskaa perkele..........................................................................................
"Mopolla moottoritielle"

Samppa

Otit varmaan samalla magneettopuolen auki, kun tsekkasit niitä kampuran stefoja. Avaappa se puoli uudestaan ja katso staattorin piuhat, ovat varmaan jostakin kohdasta hiertyneet tms.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

MbkOvetto

Jees pittääpä kahtua. Eikö se voisi johtua myös CDI yksiköstä ?
"Mopolla moottoritielle"

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

MbkOvetto

Joop elikkäs, tuli ostettua tehopuola. Osan myyjä lupasi että kuuluu ihan räsähdys kun polkaisee. Mutta eipä tuosta tullu sen isompaa ääntä mitä normi puolasta. Alakaa vaikuttaa jo siltä et cdi rikki ?
"Mopolla moottoritielle"

Samppa

Mikäli kaikki piuhat on kiinni niin kuin pitää, tulppaa vaihdettu (ja kärkiväli säädetty), tulpan hattua ihmetelty ja vaikka tulpan johdosta katkastu 5 milliä ja vasta sitten ruuvattu tulpan hattuun, tappokatkaisimia ei ole ja virtalukko toimii, niin kipinättömyyden syy on joko puola tai CDI. CDI-oireilee yleensä pikku hiljaa esim. lämmettyään kipinä katoaa / heikko kipinä, kunnes ei enää toimi ja puola taas pimenee helpommin kerrasta (ei minkäännäköistä kipinää). Toki puolakin voi oireilla noin. Kestävyydeltään CDI-boksit hajoavat tyypillisesti useammin kuin puolat.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

MbkOvetto

Nonni, eekkai siinä muutako CDI poksia ostelee (: saa nähä sitte.
"Mopolla moottoritielle"

Samppa

Yamahaan / MBK:n on saatavilla käsittääkseni edullinen tarvikeosaboksi. A_sentaja osannee kertoa tarkemmin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 31.03.11 - klo:17:46
Yamahaan / MBK:n on saatavilla käsittääkseni edullinen tarvikeosaboksi. A_sentaja osannee kertoa tarkemmin.

Jep, maksaa siinä 25e ja käy kaikkiin jampin malleihin, on rajoittamaton ja kohtuu kestävä.. moposportista tai emc,ltä tai kataforilta pitäisi löytyä ellei lähin tarvikeliike sitä suostu tilaamaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

MbkOvetto

Mutta johtojen kiinnitys ei ole sama ;oo Mites sen kanssa?  :-\
"Mopolla moottoritielle"