Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox ei kulje kuin 30km/h ja säätöapuja

Aloittaja Trollot, 12.03.11 - klo:16:48

« edellinen - seuraava »

Trollot

Yamaha Aerox ei kulje kuin n.30 km/h ja ei vaikutusta vaikka vaihtaisi rullia tai mitään muutakaan.
CDI ja sytytykset vaihdettu ei vaikutusta.
Variaattori vaihdettu kokonaan ei vaikutusta.

Mikä vikana?

Skootterissa tällä hetkellä:
50cc Malossi sportti ja Leovincen ZX putki, miten saisi parhaat säädöt näille? rullien painot yms. Ja minkälaista ilmanputsaria tommoiseen pitäs laittaa? Ja toimiiko vakiokaasarilla?

A_sentaja

Ensinnä tulee mieleen onko putkessa kuristusholkki vielä paikoillaan,, jos on poistettu niin vika on simppeli olettaen ettei männänrengas ole poikki.. Eli vincen mukana toimitetut rullat paikoilleen, jos ei ollut mukana, niin 3,4g satsi sisään, jäykempi vp jousi ainakin 15%, kaasariin 10 prossaa isompi suutin, Neula keskiloven alapuolelle pykälän, vakioilmanpusari saa olla. Jäykemmät kytkimen pikkujouset voit unohtaa, mutta tarkista toimiiko alkuperäiset kunnolla. Näillä jos ei kulje, niin vikaa voi etsiä sylinterin sisältä.. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Trollot

Kiitti vastauksista. Kokeilen huomenna noita vinkkejä, tosin kuristin on edelleen paikallaan. Myös kahdella uudella sylinterillä kokeiltu myös ja sama vika eli sylinteri on mielestäni sata varmasti ok. :)
Irrotin illalla vielä kaasarin ja puhdistin sen, samalla on tarkoitus tyhjentää tankki bensasta ja heittää uudet kehiin.

Toimiiko samat säädöt vaikka on putkessa kuri?

Arvaa ketuttaako kun systerin vakio aeroxi vie kiihtyvyydessä ja nopeudessa ;)

A_sentaja

Se kuristin putkessa vaikuttaa todella paljon, jos pidät sen paikoillaan ei kaasarin säätöihin juurikaan tarvitse paneutua, mutta poisotolla ko säädöt.. Kuri on pienellä hitsillä kiinni ja lähtee joko dremelillä hiomalla tai porakoneeseen pyöröviila ja hitsipalkoa hiomaan, holkki utoaa alkukäyrään ja tulee sieltä ravistelemalla pois, toinen konsti on tehdä koukku siihen valmiiksi jolloin nosto on helppoa. Kuristimen poissaollessa ja oikeilla säädöillä ei vakioaeroxi mene ohi.. ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Trollot

#4
Nyt on kurit pois putkesta kun kurin kanssa ei sitten millään jaksanut liikkua.. Nyt huiput 70km/h ja lähtee kylmänä hyvin. Kun kone on lämmin ei jaksa enää lähteä mitenkää kehuttavasti. Suutin on nyt 82, onko liian suuri? Kun sammuu melkein heti kun antaa ryyppyä ja lähtee tollee 0 kelissä ilman ryyppyy. Vp jousi on 50% kun ei pienempääkään löytynyt, paitsi vakio ja siitä hieman jäykempi. Vakio Vpjousi ei ota melkein yhtään kierroksia ja ei kulje yhtään mitään. Ja rullat ovat 3,6gr jotka tulivat putken mukan..

Eli miten sen saisi toimimaan hyvin myös lämpimänä että lähtee heti liikkeelle eikä tarvitse odotella hetkeä?

EDIT:

Mikä on kun ei lämpimänä jaksa ottaa alhaalla kierroksia?!?!?! Kylmänä kyllä toimii ku unelma.

Aeroksissa kiinni:

50 CC MALOSSI SPORTTI
LEOVINCE ZX
3,16GR
50% VP
6000rpm KYTKINJOUSET

jupa1

#5
Mul on -08 roxi onko siinä muuta kuristuksii kun prikka variaattoris ja hukkaputki? :D

MbkOvetto

Pakoaukko, katalysaattori ja muutenni ylipitkät välit
"Mopolla moottoritielle"

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Trollot - 23.03.11 - klo:17:14
Mikä on kun ei lämpimänä jaksa ottaa alhaalla kierroksia?!?!?! Kylmänä kyllä toimii ku unelma.
Öö. Nyt tipun kärryiltä. Siis "kun sammuu miltei heti kun antaa ryyppy", mutta "kylmänä toimii ku unelma".
Eli siis toimiiko skootteri kylmänä kuitenkin ryypyn kanssa hyvin ja lämmettyään ei enää toimi, vai eikö kestä ryyppyä edes kylmänäkään?

Jos kylmänä toimii hyvin (ryyppy päällä), mutta lämmettyään ei enää toimi (ryyppy pois päältä), niin pääsuutin on liian pieni. Minkä vuosimallinen Aeroxisi on? Pääsuutin on vakiona 03-vuosimalliin asti 86 ja uudemmissa vain 62.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Trollot

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 13.05.11 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: Trollot - 23.03.11 - klo:17:14
Mikä on kun ei lämpimänä jaksa ottaa alhaalla kierroksia?!?!?! Kylmänä kyllä toimii ku unelma.
Öö. Nyt tipun kärryiltä. Siis "kun sammuu miltei heti kun antaa ryyppy", mutta "kylmänä toimii ku unelma".
Eli siis toimiiko skootteri kylmänä kuitenkin ryypyn kanssa hyvin ja lämmettyään ei enää toimi, vai eikö kestä ryyppyä edes kylmänäkään?

Jos kylmänä toimii hyvin (ryyppy päällä), mutta lämmettyään ei enää toimi (ryyppy pois päältä), niin pääsuutin on liian pieni. Minkä vuosimallinen Aeroxisi on? Pääsuutin on vakiona 03-vuosimalliin asti 86 ja uudemmissa vain 62.

Joo mun roksi on -00 ja suutin on 68 täl hetkellä ja seki liian iso? 74 Ei käynnnisty ilma kaasuu ja 56 lähtee käyntii hyvi ja nykii ylhääl? Mut en sit yhtään ymmärrä tätä mun skootteria.. Eikös yleensä virittäessä nosteta? Mullahan oli vanhan pytyn kanssa 86 suutin tossa mutta eihän se tossa uudessa sportissa mitenkään toimi.

Ja mulla on käsi ryyppy ja skootteri käynnistyy kylmänäkin 68 suuttimella ilman ryypyn käyttöä? Ja ryypyn käyttö huonontaa ajoa (tukehtuu bensaa)
Eli selvät oireet että on liian iso suutin? mutta pienemmällä suuttimella taas nykii ylhäällä..

Vähän vaikeaa tämä selittäminen.
xD

A_sentaja

onkohan tuossa nyt ilmanpusari ok, ei tukkeessa eikä muutakaan.. ja oletko varma että suutin on 68 eikä suinkaan 89..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Trollot

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 13.05.11 - klo:20:28
onkohan tuossa nyt ilmanpusari ok, ei tukkeessa eikä muutakaan.. ja oletko varma että suutin on 68 eikä suinkaan 89..
Mulla vaihettiin ilmanputsarin se sisällys ja muutenkin ihan kunnossa on.. Ja suutinhan on 68 eikä 89.. Koska 80+ Kokeiltu eikä melkein edes lähde käyntiin ja 56- 68 lähtee käyntiin, mutta 68 on ainut joka toimii hyvin yläkierroksilla ilman nykimistä.

openflow

Pienissä suuttimissa jo muutaman numeron ero tarkoittaa seoksissa hirvittävän isoa muutosta. 68 vs 56 ero seoksissa on valtava. Kokeile sieltä välimaastosta.

Trollot

Oli seosruuvi kiinni kokonaan, siksi oli 68 suutin..
Nyt Puoltoista kierrosta auki ja 86 Suutin. Toimii ihan samallalailla..

Onko vika sittenkin vastapainejousesta? Se on punainen malossi eli 50% ? Sehän löystyy kuumenemisesta, eli jos se löystyy ajossa liikaa ja sitten jäähtyeessä on taas jäykempi? Eli tarviinko jonkun 90% VP:n ?

A_sentaja

Kokeileppa erimerkkisellä vp jousella nuo malossin on vähän...no.. :P Itse suosin polinia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...