Kirjoittaja Aihe: BW'S:n vääntö  (Luettu 7173 kertaa)

Poissa ata66

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
  • Huuli pyöreänä vieläkin.
BW'S:n vääntö
« : 23.07.07 - klo:11:55 »
Ostin kesällä BW'S NG:n vm. 2004. Ajettu noin 3600 km, mopo oli tosi lusu. Ei mennyt meikä päällä mäkiä ylös. Otin prikan pois variaattorista ja vaihdoin pakoputken, jossa ei kuristusta. Nyt kulkee t5 km/h ja lähtee pirteämmin, eli en jää alle risteyksissä niin kuin meinasi käydä. Vaikka olen kohta 41v. niin mopo on kiva kulkuväline kesällä, mutta en halua jäädä virittämisestä kiinni eikä se nopeus ole minulle must. Mutta mäet pitäisi päästä ylös. Mitä ehdotatte? Taidan laittaa prikan kiinni ainakin. Olen myös ajatellut, että ehkäpä alkup. putki oli vaan tukossa. Pitäskö ostaa vakioputki vai tekisinkö kuristusta itse? Niin ja sitten vielä, miten variaattoripyörän saa auki ilman paineilmaväännintä, kun ei voi pitää kiinnikään tulettimen rivoista? Kiitos taas teille  ;)
Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.

Poissa ata66

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
  • Huuli pyöreänä vieläkin.
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #1 : 23.07.07 - klo:11:56 »
Tuli typo, kulkee siis 75 km/h...
Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.

Poissa SalmiS^

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 84
  • Teh Nitro
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #2 : 25.07.07 - klo:14:03 »
Ilman paineilmalaitteita tarviit 32mm lenkkiavaimen ja ristikkoavaimen. Tai sitten tilaan Saksasta Buzzetin varioblockkerin. Se pistää sen lukkoo ja voi vaikka räikällä avata.

Jollet kiinni halua jäädä, osta sähköinen kaukosäätimellä toimiva rajoitin. Kun vääntää virta-avaimen pois päältä, rajoitin hyppää automaattisesti päälle. PhotEco on tuon laitteen nimi. Tai sitten teet kondensaattorirajoittimen.

Poissa ata66

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
  • Huuli pyöreänä vieläkin.
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #3 : 25.07.07 - klo:14:22 »
Olenkin nähnyt tästä aiheesta ja tuotteesta keskustelua. Luulisi ainakin mp-poliisien tuntevan nämä konstit. Eli jos jää ratsiaan niin kaukosäätimellä saa rajoittimen päälle? Pätkiikö se sytysvirtaa? Luulisi tuonkin poliisien äkkäävän. Tämä on kieltämättä vähän vaikea aihe, kuten sanoin niin eihän se vauhti ole tärkeää vaan vääntö.
Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5877
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #4 : 25.07.07 - klo:23:57 »
miten variaattoripyörän saa auki ilman paineilmaväännintä, kun ei voi pitää kiinnikään tulettimen rivoista? Kiitos taas teille  ;)

Yksi vaihtoehto on myös ns. auton öljynsuodatinlenkkiavain. Sellainen hihnatyyppinen, mikä voidaan kiristää varin ympärille. Tosin suosittelen ostamaan tuota varten suunnitellun työkalun, eli lukitsinsalvan. Ainakin jos ajattelit useamminkin tuon availla ja paineilmavehkeitä ei ole käytettävissä (pulttipyssyä).

Katso tuosta kuva 3.

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=71
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa SalmiS^

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 84
  • Teh Nitro
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #5 : 26.07.07 - klo:11:22 »
Olenkin nähnyt tästä aiheesta ja tuotteesta keskustelua. Luulisi ainakin mp-poliisien tuntevan nämä konstit. Eli jos jää ratsiaan niin kaukosäätimellä saa rajoittimen päälle? Pätkiikö se sytysvirtaa? Luulisi tuonkin poliisien äkkäävän. Tämä on kieltämättä vähän vaikea aihe, kuten sanoin niin eihän se vauhti ole tärkeää vaan vääntö.

Jollei rajottimet kelpaa, niin laita prikka takaisin. Vääntö löytyy, mut vauhti tippuu reippaasti.

Poissa ata66

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
  • Huuli pyöreänä vieläkin.
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #6 : 26.07.07 - klo:21:52 »
Kelpaa kelpaa, kunhan spekuloin  :-*  ostan rajoittimen ja täytyy jemmata se katteiden sisään. Kytkennän koittaessa tarvitsen varmaan taas kokemuksianne.
Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.

Poissa SalmiS^

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 84
  • Teh Nitro
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #7 : 27.07.07 - klo:13:21 »
Kelpaa kelpaa, kunhan spekuloin  :-*  ostan rajoittimen ja täytyy jemmata se katteiden sisään. Kytkennän koittaessa tarvitsen varmaan taas kokemuksianne.

Kumpaa nyt meinaat? PhotEcoa vai kondensaattorirajoitinta? Kondensaattorirajoitin pätkii sytytystä huomattavasti ja mopo alkaa 'pätkimään' PhotEco ei tee tuota ollenkaan.

PhotEcon mukana tulee käyttöohjeet, mutta jos teet konkkarajoittimen, tarvitset polyesterikondensaattoreita (0.5uF), johtoa, kytkimen ja ryöstäjän. Ryöstäjän kytket CDI-boksin ja puolan johtoon. Siis, ryöstäjästä johtoa pitkin konkkiin, siitä johtoa pitkin kytkimelle ja kytkin jonnekkin etukatteen alle piiloon, että saat nopeasti kytkettyä päälle, mutta niin ettei sitä katsomalla löydä. Näin itse tekisin.

Poissa ata66

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
  • Huuli pyöreänä vieläkin.
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #8 : 28.07.07 - klo:20:49 »
Ostan PhotEcon. Ei ole kivaa, jos mopo ei vedä mäkeä enää ylös, eli en halua kiinteätä rajoitinta, jos näin asian voisi ilmaista. Lakiuudistus olisi kyllä paikallaan skootterien nopeusrajoituksille  :-\
Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.

Poissa SalmiS^

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 84
  • Teh Nitro
Vs: BW'S:n vääntö
« Vastaus #9 : 29.07.07 - klo:12:02 »
Ostan PhotEcon. Ei ole kivaa, jos mopo ei vedä mäkeä enää ylös, eli en halua kiinteätä rajoitinta, jos näin asian voisi ilmaista. Lakiuudistus olisi kyllä paikallaan skootterien nopeusrajoituksille  :-\

PhotEcossa ohjeet mukana ja kaukosäätimellä rajoitin. Loistava vehje :D