Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Neo's yleinen keskustelu

Aloittaja Raz, 28.04.07 - klo:22:31

« edellinen - seuraava »

Raz

Erityispiirteet      -

   * Cooli retro muotoilu
   * LCD näytössä nopeusmittari ja bensamittari
   * Kevyt runko: helppo hallita ja parkkeerata
   * Satulan alla säilytystila umpikypärälle
   * Täysin automaattinen vaihteisto helppoon ajoon
   * Sähkökäynnistys ja käynnistyspoljin helppoihin lähtöihin
   * Levy- ja rumpujarrut luotettaviin pysähdyksiin
   * Tilava kahden istuttava istuin
   * Paljon alkuperäisiä Yamaha varusteita saatavilla

Moottori    -
Moottorin tyyppi    2 tahti, yksi sylinteri
Jäähdytysjärjestelmä    Ilmajäähdytys
Iskutilavuus    49 cc
Sylinterin mitat    40 x 39,2 mm
Puristussuhde    11,5 : 1
Huipputeho    -
Maksimivääntö    -
Voitelujärjestelmä    Erillisvoitelu
Polttoaineen syöttö    Gurtner PY12
Sytytysjärjestelmä    CDI
Käynnistysjärjestelmä    Sähkökäynnistys ja käynnistyspoljin
Vaihteen siirto    Automaatti, hihnaveto
Polttoainesäiliön tilavuus    6.1 L
Öljysäiliön tilavuus    1.5 L
Runko    -
Etujousitus    Teleskooppihaarukka
Takajousitus    Keinuhaarukka
Etujarru    Levy, Ø 190 mm
Takajarru    Rumpu, Ø 110 mm
Eturengas    120/70-12 51L
Takarengas    130/70-12 56L
Mitat    -
Pituus (mm)    1840 mm
Leveys (mm)    770 mm
Korkeus (mm)    1245 mm
Istuin korkeus (mm)    793 mm
Akseliväli (mm)    1275 mm
Maavaraminimi (mm)    153 mm
Kuiva paino (kg)    81.65 kg

siinä tietoja neossista.neossista on tullut uusi malli(08) jossa on uudet vähän sporttisemmat katteet:
http://www.yamaha-motor.fi/products/scooters/50cc/neos.jsp?view=overview

Risto

Terve!

Tuli sitten ostettua skootteri. Ensimmäinen moponi koskaan (tai oikeastaan se on vaimokkeelle). Kuinka usein tuohon Neosiin pitää 2t-öljyä lisätä?

-Risto

Coastside

Öljyn kulutus on pari, kolme prossaa bensalitraa kohden. Lue käyttis ensin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Itse lisäilen ihan automaattisesti kahden-kolmen tankkauksen jälkeen. Eipä sinne mene kuin luraus, mutta tulee tollainen hyvä tapa eikä tule ongelmia sen suhteen, että öljy pääsisi loppumaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Zorro

http://www.yamaha-motor.fi/products/scooters/50cc/neos-4.jsp
Erityispiirteet      -

    * Hienostunut tehokas nelitahtimoottori
    * Taloudellinen ja vähäpäästöinen
    * Tilaa myös kyytiläiselle
    * Kevyt ja helppo käsitellä
    * Satulan alla lukittu tila kypärälle
    * Automaattivaihteisto ja sähkökäynnistys

Moottori    -
Moottorin tyyppi    Nestejäähdytys, 4-tahti, yksi sylinteri
Iskutilavuus    49.4 cc
Sylinterin mitat    38 x 43.6 mm
Puristussuhde    12.0 : 1
Huipputeho    2.30 kW @ 7,000 rpm
Maksimivääntö    3.15 Nm @ 7,000 rpm
Voitelujärjestelmä    Märkäsumppu
Polttoaineen syöttö    Polttoaineen suihkutus
Sytytysjärjestelmä    TCI
Käynnistysjärjestelmä    Sähkö ja käynnistyspoljin
Vaihteen siirto    V-hihna Automaatti
Polttoainesäiliön tilavuus    5.4 L
Runko    -
Etujousitus    Teleskooppihaarukka
Takajousitus    Keinuhaarukka
Etujarru    Jarrulevy, Ø 190 mm
Takajarru    Rumpu, Ø 110 mm
Eturengas    120/70-12
Takarengas    130/70-12
Mitat    -
Pituus (mm)    1,840 mm
Leveys (mm)    663 mm
Korkeus (mm)    1,118 mm
Istuin korkeus (mm)    790 mm
Akseliväli (mm)    1,275 mm
Maavaraminimi (mm)    154 mm
Paino ajokunnossa (kg)    95 kg

Oiskohan tuokin Kiinassa tehty?

Risto

#5
Suattap ollahi, mutta mitä tässä on viime vuoden malliin verrattuna enemmän/parempaa, kun hintakin on Hinta 2.290,00 â,¬ ? Uusi vuosi ja uusi "versio" samoilla ominaisuuksilla? Onko tuolla 4-tahdilla nyt niin suurta merkitystä?

Kinkkiskode

Näyttää olevan polttoaineensuihkutus ja painoa enemmän , siinä ne suurimmat erot ovat nelitahtisuuden lisäksi.

Yamaha4t


Joku väitti että uusi malli kestäisi kyyditä painavampaa kaveria, ja että vääntö ja kiihtyvyys olisi noussut, itse en ole ajanut 2-tahtista Neosta joten, henk.koht en voi varmaksi sanoa.

Yamaha4t

Lainaus käyttäjältä: Zorro - 21.03.09 - klo:14:09
http://www.yamaha-motor.fi/products/scooters/50cc/neos-4.jsp
Erityispiirteet      -

   
Oiskohan tuokin Kiinassa tehty?

Neo's on valmistettu Espanjassa, ei Kiinassa.

8)

Remmiveto

Minä olen sottaillut jos neo`siin vaihtais parivuotta vanhan libertyni.
Jotenkin se muotoilu miellyttää ja varsinkin kun on 4t ruisku peli.
Yllättävän vähän on tehoa kun paperilta katselee mut ruiskun tasaisuus varmaan tasoittaa tilanteen.
Suzuki uk 110

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

äijä75

Tänään ostin tollaisen uuden nelitahtineossin. Tosin ei ole viellää ole tallissa, vaan kaupassa. Kerron sitten lisää kunhan sen saan kotiin.
Ja eikä tota ruiskua tarvi pelätä. Ei ainakaan myyntiliikkeen huollon mukaan ole mitään ongelmia noissa ollut. Ei mua sekään pelota kun autossanikin on ruisku...

blade

Mulle sano jälleenmyyjä et ne kasataan belgiassa,no mikä lie oikein.Siistiä työn jälkeä jokatapauksessa,niinkuin jammuissa aina.

teros

Tänään ostin, ja nyt on Neo's 4 pihassa. Hauska oli ajella kotiin. GPS:n mukaan 46,8 km/h oli huippunopeus, enempää ei tässä kaupungissa tarvikaan, 40 on kuitenkin enimmäkseen rajoitukset, eikä ole aikomusta lähteä kovin kauas.

Nyt pitää miettiä, pääsiskö vaikka alivuokralle jonkun talliin, vai meniskö se tossa kerrostalon pihassa. Haaveilen ajavani sillä myös talvella töihin, matka kun ei ole kuin 6,5 km kaupunkiajoa, mutta saapa nähdä sitten.

JOO-O

Oli taas skooterin hankinta ajankohtainen, kun vanha neossi meni "sitä enemmän tarvitsevalle". No tottahan uusikin oli neossi- on mielestäni paras markkinoilla oleva, eikä liian "teini-tuning". Ei tosin mitään teinejä vastaan :), olenhan melkein itsekin.. Pari kaverianikin halusivat hankkia skootterin- sain puhuttua heidät järkiinsä ja hommasivat neossit miehiin ;)