Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway ruiskun korjaus

Aloittaja miccomus, 06.03.22 - klo:08:40

« edellinen - seuraava »

miccomus

Otetaas täysin uusi ja vieras aihe. Tiedän että ei näihin pitäisi edes sekaantua, mutta...
Skootteri on siis Keeway euro 4 eli ruiskukone.
Vikakoodeja en saa nollauksen jälkeen enää aikaiseksi kun vanhat kuittasin pois.
Ruiskun pumppu hurisee normaalisti ja suuttimelle bensaa tulee -> kastelee myös tulpan heti.
Muutamaa erilaista tulppaakin kokeiltu. Poikkeuksellisen hyvän näköinen kipinä kaikissa. Silti kastuu. Yksi kymmenestä kerrasta onnistuu ja skootteri lähtee vähän yskien käymään.
Sähköliitoksia käyty läpi ja mitään ratkaisua ei sieltäkään löydy.
Löytyykös täältä osaamista? Neuvoja?
Omat ajatukset: lämpötila-anturi sekoittaa varmasti, mutta mikähän ohm arvo pitäisi olla +20c lämpötilassa? Muista vertaamalla olisko joku 2-3kohm?
Venttiilivälykset on vielä varmuudeksi listalla tarkastaa, mutta jotenkin en usko tästä ratkaisua...
Löytääkö joku tähän kaasuläppään manuaalia arvoista? Siinähän on läpän asentotunnistin + sähköryyppy joka avaa/sulkee lisäilman kanavan + mielestäni map anturi.

konenikkari

Suutin vois jumittaa auki asentoon,
puristuspaineita kannattaa mitata.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Lämpöanturin voi testata kuumalla vedellä, muuttuuko se huonelämpöön verraten.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Suutin ei jumita auki. Testattu nostaa paineet eikä vuoda. Suihku voi olla "kuseva" mutta en nyt usko siihen ratkaisua.
Lämpötila-anturin arvo vaeltaa aika rajusti (sähköalan osaaminen on siis minun leipätyökin) ja vahva epäily on tuo lämppärianturi.
Mittailin +15c lämmössä että olisi luokkaa 100kohm eli todennäköisesti aika rajusti liikaa. Luulee että ollaan siperian talvessa. Lämmittämällä tuo arvo kääntyy oikeaan suuntaan mutta mielestäni ollaan rajusti pielessä.
Huomasin heti alkuuns anturin juuressa valkoista "talven tuotosta" eli suolan/veden jäämiä ja sitten... anturin toisen piuhan kuori on halki eli vettä aika varmasti sisässä ainakin vähän.
Nyt kun tietäisi, että onko tuon anturin +20c arvo siellä 2-3kohm luokassa niin vois heittää vastuksen väliin ja testata mitä tapahtuu. Motorpower näyttää tuota anturia myyvän ja varastossakin on. Suostuvatkovan arvoa kysymällä kertomaan..? Muuten tuntuu tieto olevan lujassa...
Ai niin ne puristukset on näppituntumalla ok. Eli en usko sen olevan syynä. Muutaman kerran mopon sain käyntiin ja sitten kun lähtee niin käy kuten kuuluukin.

Se mikä tuli mieleen, että resetoikohan tämä opitut arvot jos laittaan +- (toki ilman akkua 😁) yhteen?

konenikkari

JKarha vois antaa osviittaa lämpöanturin vastusarvosta
hänellä kun oli vastaava ongelma, tosin monkeytypen kanssa.
Mutta eiköhän nuo tule lähes samoista pajoista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

Kiitos vinkistä! Laitoin viestiä ko henkilölle. Laitan tänne kyllä ratkaisun heti kun päästään eteenpäin ettei nyt täyty turhalla pohdinnalla koko foorumi  ;D
Kuitenkin noita ruiskuja pyörii ja tietoa on kyllä surkean vähän...

Palosella

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 06.03.22 - klo:11:22
Kuitenkin noita ruiskuja pyörii ja tietoa on kyllä surkean vähän...

Aika uusi juttu vielä nuo kiinan ruiskut, niin ei kovin paljon vielä ole varmaan kenelläkään korjauksesta kokemuksia. Eiköhän se muutaman vuoden sisällä kun kaikki uudet bensakoneelliset 2-pyöräiset on ruiskuja  :P

konenikkari

Ei ole turhaa viestiä, eikä pohdintaa.
Koko ihmiskuntaa ei olisi, jos eräänä päivänä ei olisi pohdittu,
"mitähän tapahtuisi jos tuon pistäisi tuonne"  ;D
Nykyisin muka tieto on valtaa, tiedon pihtaaminen estää kaikkinaisen kehityksen.
Ja näin varsinkin Suomessa.
Heti ostaisin kiinalaisen ruiskun, kunhan suomalainen maahantuoja julkaisisi saamansa materiaalin.
Kateus vie kalat, omistakin vesistä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 06.03.22 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: miccomus - 06.03.22 - klo:11:22
Kuitenkin noita ruiskuja pyörii ja tietoa on kyllä surkean vähän...

Aika uusi juttu vielä nuo kiinan ruiskut, niin ei kovin paljon vielä ole varmaan kenelläkään korjauksesta kokemuksia. Eiköhän se muutaman vuoden sisällä kun kaikki uudet bensakoneelliset 2-pyöräiset on ruiskuja  :P

Ja toivottavasti 2T ruiskuja, jää pois "hukkakierrokset"  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.03.22 - klo:11:54
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 06.03.22 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: miccomus - 06.03.22 - klo:11:22
Kuitenkin noita ruiskuja pyörii ja tietoa on kyllä surkean vähän...

Aika uusi juttu vielä nuo kiinan ruiskut, niin ei kovin paljon vielä ole varmaan kenelläkään korjauksesta kokemuksia. Eiköhän se muutaman vuoden sisällä kun kaikki uudet bensakoneelliset 2-pyöräiset on ruiskuja  :P

Ja toivottavasti 2T ruiskuja, jää pois "hukkakierrokset"  ;D
Ape on kaasarilla ja on euro 4 hyväksytty.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Niin siis mikä APEn malli
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#11
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.03.22 - klo:12:13
Niin siis mikä APEn malli
"Having always kept up with the times - 1994 saw the launch of the first version of the Ape 50 Cross, designed for youngsters who used the Ape as an alternative to two-wheeled transportation - today "the Apino" gets a brand-new look, with an innovative 50 cc two stroke engine complete with cut off system, secondary air and expansion chamber, able to respect the strict Euro 4 emissions standard without sacrificing performance." 2018 video.

Kaikissa 50 cc on tuo tehoputki ja viriputkissa ei ole ilmastusta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kiitos, kuulostaa todella hienolta, miksiköhän ei ole suomessa ylittänyt uutiskynnystä.
Ja sori miccomus, kun tää tällee lipsasti ohi sun aiheen  :-[
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

#13
Ei mitään! Kyllä tänne juttua mahtuu  ;D
Asianomainen tavoitettu ja vahvistaa omaa epäilyä. Huomenna koitan saada faktaa arvoista ja sitten pistän vastuksen anturin tilalle ja polkaisen mopon käymään  :o

/edit
No en minä nyt huomiseen jaksa alkaa odotella... tein vielä vanhalle anturille tarkistusmittauksen ja kyllä arvo alkoi jo "kuivana" pomppia Mohm luokkaa kohti. Naps piuhat poikki ja 1,5kohm vastus väliin -> skoba kolmannella polkaisulla tulille 😎
Sen jälkeen sammuttelin muutaman kerran ja aina ekalla käyntiin. Aikaisemmin kun sammutti niin ei toivoakaan saada käyntiin...

Oireena tuossa olen sivust moittinut jo pitkän aikaa, että joutuu startata aika pitkään ennenkö lähtee käyntiin eli tämä anturivika alkaa oireilla vähän samoin kuin kantava imuventtiili.

Palaan vielä kun saan uuden anturin niin pistän mittausdataa tänne talteen.

Coastside

#14
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.03.22 - klo:12:59
Kiitos, kuulostaa todella hienolta, miksiköhän ei ole suomessa ylittänyt uutiskynnystä.
Ja sori miccomus, kun tää tällee lipsasti ohi sun aiheen  :-[

Kun viikon ollut sotauutisia, ei ole ollut palstatilaa. Venäjä on menettänyt 1500 raskasta kapinetta viikossa. Ei tunnu että venäjän kilvissä tullaan ajelemaan uralin bensoilla.

Onneksi varmistui yksi tyyppivika ja oireet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04