Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Aprilia / Derbi / Gilera / Piaggio / Vespa

Akkuasiaa?

(1/4) > >>

Eki:
Tarvis uusi akku tai kennon kierrekorkki, tuskin niitä korkkeja saa Yasa merkkisiin, kysymys kuuluukin näistä tietäville, kumpi parempi kuvanmukainen vaiko bilteman samoilla spekseillä oleva hyytelöakku? https://www.puuilo.fi/pienakku-yb9-b-9ah?gclid=Cj0KCQiA15yNBhDTARIsAGnwe0XL_9qM9vbfcOG8fut7s71eHRvjStQnds9qv6QbXHplqovXv-M2dXcaAqp5EALw_wcB Tässä ihan samoilla mitoilla kuin piaggion yasa yb9-b, elikä mallinumerokin sama?

PappaSkootteri:
Kävele motonetin tiskille vanhan korkin kanssa ja pyydä saako vaihtaa uuuten kun vanhalle kävi huonosti... siellä perätilassa on useita vanhoja akkuja joista luulisi saavan uuden(käytetyn) vanhan tilalle... siis jos pelkällä korkilla selviät

viisnelonen:

Tommonen Bilteeman hyytelöakku (9Ah) mulla oli  pari vuotta 400 Burgmanissa ja hyvin toimi vielä kun ko skodun möin.

Noista Puuilon NUMAXeistakin on kokemusta, AGM versio, jotka on mustia, on parhaillaan tuossa Sateliksessa. Suosittelen.
Itsepurkautuminen erittäin vähäistä ja latautuu erittäin hyvin, em asiat todettu mittaamalla eikä siis mitään mutua..(takana 1 talviseisokki)

Sulle saattais sopia tämä:    https://www.puuilo.fi/pienakku-ytx7l-bs-6ah     MIKÄLI NAPOJEN VASTAKKAINEN SIJAINTI ei ole esteenä.
Älä säikähdä pienempää Ah määrää, mulla on tossa 250 Sateliksessa 8 Ah vastaava akku ja virta riittää hyvin.
Olen ollut todella tyytyväinen tuohon Numaxiin, hinta/laatu suhde lyömätön kun tuo maksaa vain 23 euroa.

Eki:
Kiitti vastauksista, minulla on bilteman juurikin vastaava mutta siinä on kiinnike revennyt liki irti (lyijyä tai mitä lienee), uudenveroinen. Eikä vakiakussakaan ole muuta vikaa kun piti ruveta lisäämään akkuvettä, niin edellisessä vastaavassa oli ilman kierteitä olevat kennojen tulpat, yhtä ritin vetää pihdeillä auki, niin katkesi se hattu, kierreosa jäi reikään, mistä poistin pihdeillä, nyt huutaisi yhtä tulppaa siihen. Kun ilmat leutonee ja ei ole liukasta, käyn ihmettelemässä motonetissa, joskos löytyisi tilalle uusi käytetty tulppa.

Eki:
Korjasin tuon kaksikomponenttiliimalla, tuli ihan hyvä ja nyt Hyvinkään ilmoitustaululla kyselyyn vastasi yksi kaveri että häneltä löytyy moinen korkki kennoon.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta