Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway Pony mystinen cdi boxi

Aloittaja -Jarkko-, 17.10.21 - klo:21:00

« edellinen - seuraava »

-Jarkko-

Ei tuo mahdu tuohon, tulee liikaa ulos sivusta eikä sivukatetta saa paikalleen.

konenikkari

#31
Tunge sen fiddyn päälle sopiva ja eheä/sopiva muovipullon pohjapuoli,
kiinnitä se suodattimeen sopivalla klemmarilla
ja tee siihen aluksi n. 12mm reikä, kaasuttimella pitää olla alipainetta.
ja onko bensiinin määrä kaasuttimen uimurikammiossa riittävä.
Onko sinulla siis rikki vain tuo kumiletku,
ja alkuperäinen suodatin osa on ehjä, oikealla puolen mopoa.
Se on kumma, ettei tuota mopoa, internetin ihmeellisen maailman mukaan ole olemassakaan
kuin tuo yksi ja sama, ja suomessa.
Kannattais, ehkä, olla vaiks puhelinyhteydessä
https://www.mc-scatter.com/skootterien-osat/varaosat/keeway/pony_1355#!/orderby:name/orderway:asc/
jospas tietäisivät laitteen historiaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Siihen pitäis viritellä jonkinlainen alkuperäisempi ilmansuodatinkotelo koska tuo fiddy on herkkä kastumaan tuossa ja on jo nyt puoliksi lintassa sivukatteen alla, noita mankin malleja mulla olis useampikin mutta liitos kaasuttimeen pitäis tehdä jonkinlaisella U mutkaputkella.
Alkuperäistä koteloa kumiletkuineen ei ole olemassakaan, tuo fiddy tuossa ostaessa oli paikallaan ja kyllä sen sais kaasaria säätäen toimimaan, mulla on kiinanmönkijässä samanlainen.

Linkin mopo ei ole tämä sama ja lisäksi nettimotossa on kolmas raatona kaupan.



konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Nyt on jonkinlainen ilmansuodatin viritelty.
Valkoista 32mm viemäriputkea puuilosta 90 ja 45 asteen kulmat joilla sai ilmanoton käännettyä koneen eteen, pytyn yläpuolelle kiinanmankin muovinen ilmansuodatinkotelo ja kiinnikkeet sille.
Letkulla + 2 klemmarilla putki kiinni kaasuttimeen.
Nyt mietityttää kaasuttimen toiminta, toimiiko ryyppy kun lämpöisessä tallissa pitää hetken sahata että käynnistyy ja silloinkin käy hetken ja sammuu, otin vanhat bensat pois tankista ja pitäis varmaan tuo kaasutinkin avata ja pestä ultraäänipesurissa.


-Jarkko-

Putsari paikallaan ja alakatemuovit muokattu sopimaan paikalleen.
Nyt on sitten tuo käyntihäriö eli uudet bensat tankissa ja laasutin pesty ultrassa.
Mopo käynnistyy ja pari kertaa ehtii kaasun kääntämään pohjaan ja kierrokset nousee ok mutta sitten alaa moaamaan täyskaasulla ja puolikaasulla ja lopuksi sammuu jo tyhjäkäynniltä.
Lähtee käyntiin heti uudelleen mutta käy vain tyhjäkäyntiä.
Ilmaruuvia säädelty 0.5-2 rinkiä, ei muutosta, ilmasuodatin on puhdas. Sähköryypyn kokeilin ottaa pois toiminnasta irroittamalla sähköjohtojen liittimen, ei muutosta.


konenikkari

Kaasuttimesta taitaa loppua bensiini
voisko hana tai suodatin olla tukossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Tyhjäsin tankin hanan kautta ja hyvin lorottaa, muovitankki joten kokeilin käyttää ilman tankinkorkkia jos vaikka ei sais korvausilmaa ja myös ilman ilmansuodatinta mutta ei vaikutusta.

tapiovuorent

Outoa. Nyt kun ryypyn sähköliitin on irti , niin ryyppyhän on koko ajan päällä.
Jos pääsuutin on oikean kokoinen ja kaasutin puhdistettu , niin bensiininhän pitäisi riittää. Jopa saada liikaa ,kun ryyppy on päällä.
Booaaminenhan kertoo , että ei saa riittävästi bensaa ,tai saa liikaa ilmaa. Voisitko kokeilla ( vai oletko jo) rajoittaa ilmansaantia pienemmäksi. Liiassa bensansaannissahan kone pyrkii tukehtumaan.

tapiovuorent

Vielä lisää kysymyksiä.
Näissä 2-tahtisissa imuläpät on merkittävässä roolissa . Oletko katsonut , että ne on kunnossa. Kun valoa vasten katsoo läppärungon läpi , niin ei saa "päivä paistaa" Ymmärsitkö mitä tarkoitin. ?.Myös pienetkin imuvuodot kaasuttimen ja läppärungon välissä aiheuttaa käyntiongelmia.
Nuo kertomasi käyntiongelmat voisi hyvin liittyä edellämainittuihin seikkoihin.
Olihan sinulle tuo sähköryypyn toimintaperiaate selvä.Siis moottorin käydessä ryyppy lämpenee ja 1-3 min.päästä ( riippuen ulkolämpötilasta )Ryyppyneula sulkee ryyppypiirin.

-Jarkko-

Laitoin ryypyn johdot takaisin ja ilmansuodattimen paikalleen, kokeilin pienentää ilmansuodattimen aukoa ja se auttoi.
Jännä juttu että ilmansuodatinkotelo on muokkaamaton kiinanmankin kotelo joka ns samanlaisessa 50cc koneessa alunperinkin on mutta jonka ilmanottoputkeen liimasin kumiletkun pätkän jossa noin 10mm reikä.
Tehdään vielä huomenna koeajo kunhan pakkanen laantuis, ei tuonne -15 asteeseen viitti mennä.




konenikkari

Hienoa että ongelma alkaa selvitä, eli
alipaine yli kaasuttimen on tärkeää 10--16 mm reikä putsarikotelossa
on tärkeä, kuin myös monkey suodattimen huolellinen öljyäminen.
Tuohon eksoottisen näköiseen kaasuttimeen kun voi olla hankala löytää sopivia suuttimia :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Kaasutin on sama kun keewayn 2t skootterissa tuorevoitelulla varustettu malli, kokoa en katsonut mutta mikä nyt skopan vakio on, 12-14mm eli kyllä siihen osia saa, ilmansuodatin vaan on ihan omanlainen tuossa pikkumopossa, skootterin suodatinkotelohan tuohon muuten kuuluis / sopis mutta sen kohdalla on jalkatappisysteemi.


-Jarkko-

Ei taas toimi kunnolla, muutaman viikon seissy lämpöisessä tallissa ja monen starttaus kerran jälkeen jaksaa just ja just jäädä tyhjäkäynnille mutta ei kestä yhtään kaasua vaan sammuu heti.
Tyhjäkäyntiä nostin että pysyy kylmänä käynnissä, koneen lämmetessä tyhjäkäynti kuitenkin laskee ja sammuu.
Koneen lämmettyä korkeilla kierroksilla käynti leijuu ja hetken kaasuttelun jälkeen sammuu taas ja ei lähde uudelleen käyntiin kun vasta useamman startin jälkeen ja vain hetkeksi, ei taas kestä kaasua vaan moaa kunnes sammuu.
Pistin myyntiin tuollaisenaan, ei hermot kestä näitä romuja.


Coastside

 Pääsuutin tukossa tai neula ei nouse? Selvästi bensapulaa. Ryyppy pitää sen käynnissä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04