Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Kymco

Super 8 4T kysymyksiä ja pohdintaa

(1/3) > >>

Husky:
Taustaa:
Olin aiemmin kokeillut kaverin vastaavaa (vm. 2007) ja sain sen lainaan alkukesästä pariksi viikoksi. Silloin kypsyi ajatus että oma samanlainen on saatava.
Kokeilin myös toisenlaista skootteria mutta Super 8 koko ja tukevuus miellyttivät edelleen.

Ostin siis oman, vm. 2010. Ostaessa ajettu 9226 km, nyt jo 9890.

Olen tehnyt kaikki perushuollot ja skootterini toimii erinomaisesti.
No, okei venttiilit on vielä säätämättä. Mutta ei ne mitenkään ääntä pidä ja tehot tuntuvat olevan tallella.
Vaihdoin variaattorin hihnan vaihdon yhteydessä myös mopon mukana tulleen suoran holkin. Passasin sen tarkasti samanpituiseksi shimmilevyjen kanssa kuin sen pois otetun rajoitetun holkin.

Mopo siis toimii erittäin hyvin. Kiihtyy paremmin kuin se kaverin oma, joka onkin jo 14 tkm ajettu, jos sillä on merkitystä. Mutta se kaverin Super 8 kulkee jopa 70 alamäessä mittarin mukaan.  8)

Variaattorin rullat olivat hiukan kuluneen näköiset, ne saatan vaihtaa jossain vaiheessa.

Mopo kulki mittarin mukaan ennen hihnan ja holkin vaihtoa tasaisella noin 55 ja alamäessä ehkä juuri ja juuri 60.

Mutta... ei se mene yhtään kovempaa nyt vaikka on rajoittamaton holkki paikoillaan!  ::)

Tarvitsenko siis jonkun rajoittamattoman cdi-boxin? Tai kenties isomman suuttimen kaasuttimeen? Se boxi on helppo vaihtaa, mutta suuttimet minulle outo juttu. Apua kyllä löytyy suht läheltä.

Noin periaatteessa ei tällaisen keski-ikäisen ukon tarvitse kaahata mutta joskus kun kauempaa kotiin päin ajelee illan hämärässä niin olisihan se kiva jos matka joutuisi hiukan nopeammin.
Sakkoja ja moottoripyöräveroja ei ole tarkoitus silti saada...  :D

Tärkeintä on kuitenkin kestävyys ja luotettavuus. Eli en halua hirveätä vauhtia niiden kustannuksella. Tuon mopomallin alusta vain tuntuisi kestävän paljon enemmänkin, onhan suht samaa peliä myyty meillä 125 ja maailmalla 150 koneilla.

Täällä Suomessa nämä ovat kaikki enemmän tai vähemmän rajoitettuja, eli ns. tehtaan jäljiltä varmaan kulkisi paremmin. Ja siltä pohjalta kestäisi kai sen kunhan huolletaan.

Eli, se peruskysymys: Millä saisin rakkineeseeni lisää huippunopeutta? Kaikki muu on kohdallaan, ei ole valittamista.

Himmeli:
Luepas tuo ketju vaikka oeri malli onkin. https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7185.0

viisnelonen:
Eipä oo tietoo mulla mutta motot.net kertoo että..   "Ilmanputsarin ja kaasuttimen välisessä putkessa kuristus, ilmanputsarin ilmanotto putken kiinnitys reikä kuristettu, variaattorin holkki, liian pieni suutin."
http://www.motot.net/wiki/Kymco_Super_8_4T

Coastside:
Fillyssä on kaksi koteloa joita yhdistää letku. ulompi on katteen kyljessä kiinni ja ilmeisesti äänenvaimennin?

Husky:
Noi mahdolliset ilmankulun jarrut on helpohkoa tutkia.

Mutta jos pääsee enemmän ilmaa kaasuttimeen niin käykö laihalla ilman isompaa suutinta?

Samahan se on esim turboautossa että jos ahtoa lisätään mutta bensakarttoja (+sytkäkarttoja) ei säädetä niin laihalla käy ja venttiilit kärähtää...

Tässä voi olla sekin nyt mahdollisesti viisainta että en tee mitään. Koska mopedi toimii erinomaisesti. Vain huippunopeutta puuttuu.

Saisihan se kiihtyäkin paremmin ja olla hyytymättä mäkiin, mutta hei se on kuitenkin mopo eikä moottoripyörä.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta