Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Aprilia / Derbi / Gilera / Piaggio / Vespa

Syksy ja valoa tarvitaan.

<< < (2/10) > >>

Coastside:
Vilkkuun saa halogeenit. Toisen tapin joutuu viilaamaan pois, koska se on eri paikassa. Hyvä laittaa niin että polttimon lanka on vaakasuunnassa.

Jos muuttaa genun koko-aaltoiseksi, niin ledille saa tasasuunnattua virran, ehkä. Konkka voi tasata trippelin pois.

A_sentaja:
Minä olen mopoihin ledivilkkuja laitellut ja helpoiten selviää, kun laittaa ledeille tarkoitetun vilkkureleen. Ajovaloja olen parannellut halogeenillä, led versio ainakin vakioumpiossa näyttää vähän minne sattuu.

konenikkari:
Ei taida yhdessäkään moposkootterissa olla uutenakaan kunnollisia ajovaloja.
Puhumattakaan kun muoviset umpiot ym vanhenee ja himmenee.
Ainoa oikea taitaa olla kunnollinen  12V lisävalo jossa pitkät ja lyhyet.
Mutta, onhan se käytännössä, susiruma,
Mutta jos paljon ajaa pimeällä kuten Eki, sekin on syytä sietää.
Minä en aja ollenkaan ko syystä pimeällä,
syynä on valojen puutteet, ja vanhenevan näkemiseni ongelmat
Onkohan yhdessäkään moposkotussa alunperinkään
pimeäajoon tarkoitettuja kunnollisia ajovaloja.

Palosella:
Aprilia SR 50 Factoryssa oli ainakin mulla aika hyvät valot vakionakin. Pitkille ja lyhyille omat umpiot H11-lampuilla. Neo's 4 laitoin vakioumpioon H4 Xenon-setin ja sillä sai siihen ihan hyvät valot. Vastaantulijatkaan ei vilkutelleet pitkiä, eli kaikesta päätellen ne ei häikäisseet normaalia enempää.

Jos orkkisvalot on vaihtovirralla toteutettu, ledit tai xenonit ei yleensä sillä toimi. Jos kytket akkuun releen kautta uudet valot, niin laturissa ei välttmättä riitä enää potku. Baotianissa mulla oli pitkissä xenonit projektoriumpiossa. Näki kyllä hyvin, mutta laturissa ei riittänyt potku ja valo sammui hetken ajamisen jälkeen. Neosissa ja SR:ssä on vakionakin vedetty akun kautta ajovalojen sähköt, niin kestää laittaa muutakin kun sen perus halogeenin. NRG:stä ei mitään kokemusta tai tietoa miten se menee niissä.

Coastside:
Tehoa ei tarvitse aina. Lisävalo antaa kun tarvitaan. Simppeli olisi peilinvarren alle sovitettu polkupyörän tehos valo jota yltää kytkeä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta