Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Trekker Kampiakselin Stefat Vuotaa

Aloittaja Tommi6, 27.08.21 - klo:11:44

« edellinen - seuraava »

Tommi6

Mikä voisi aiheuttaa uusien stefojen vuotamisen, silloin kun irroitin vanhat stefat. Niin kampiakseliin molemmille puolille tuli naarmuja, kun ensiksi minulla oli hieman huonohkot työkalut joiden takia naarmuja tuli. Nämä kyseiset naarmut sittemmin vesihioin pois. Variaattorin puoleisen stefan naputti paikoilleen yksi tuttu autokorjaaja ulkokehältä. Siloin kun asensin tätä paikoilleen, niin se jäi yhdeltä reunaltaan ulkonevaksi. Mutta magneeton puoleisen sain itse asennettua paikoilleen räikän hylsyä käyttämällä, molemmissa asennus tapauksissa käytin 2 tahti öljyä/vaseliinia voiteluaineena, Tästä stefojen vaihdosta on n. 2 kk aikaa ?. 🤔

Niin ja bensa ja 2 tahti öljy seoksen teen aina 2 %, 10 litran bensa kanisteriin.


Variaattorin ja magneeton puoleiset stefat.

https://i.imgur.com/NMDmwUn.png

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tommi6

#2
Otsikon mukaisesta laitteesta kampiakselin stefat on kyseessä :)

viisnelonen

Stefaa asentaessa on mahdollista vaurioittaa tiivistehuulta kun sen työntää akselin pään/paksuimman kohdan yli.. hyvä olis käyttää jotain "kortsua" eli ohutta muoviliuskaa, esim suikale muovikassista,välissä. Akselien koneistetut kohdat/reunat voi olla tosi teräviä.

Onko stefa oikeaa tyyppiä ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Tommi6

Nämä kyseiset stefat tilasin tekantilta, tuolloin ensimmäiselläkin kerralla :)


Kampiakselin stefa vasen

https://www.tekant.fi/fi/tuote/21414100

Kampiakselin stefa oikea

https://www.tekant.fi/fi/tuote/19549555

viisnelonen

#5
Osta uusi stefa(halpoja kun ovat) sille puolelle minne se on mielestäsi helpompi vaihtaa ja tee asennus kunnolla/rauhassa.
Stefa kuuluu olla suorassa ts kauttaaltaan yhtä syvällä.
Ennen asennusta tutki onko akseliin kulunut uraa siihen tiivistehuulen kohdalle ?

Edit: Ihan tavallista teippiä voi pyöräyttää terävien reunojen suojaksi ennen asennusta..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Tommi6

Onneksi silloin tilasin molemmille puolille stefat, kun rullia vaihtaessani huomasin tuon vasemman puoleisen stefan vuotaneen.  :)

konenikkari

#7
Miksi sekoittelet itse öljyä kannussa,
Tuo voi johtua myös siitä, että öljyä on ihan liikaa,
tai käytetty öljy on vääränlaista.
Minkä näköinen on sytytystulppa, pistä kuva.
Koska tihkuva öljy on mustaa, bensiini palaa ajoittain,
kampikammiossa, ? moottorin muu kunto ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Tommi6

#8
1. Olen poistanut tuore öljy voitelu järjestelmän käytöstä tästä kyseistä skootterissa, joten on helpompaa sekoittaa bensa ja 2 tahti öljy bensa kanisterissa kuin suoraan skootterin tankkiin. Eikä myöskään tarvitse jatkuvasti olla hakemassa bensaa suoraan mittarilta.
2. 2 tahti öljynä olen käyttänyt mobilin extra 2t semi synteettistä, onka olen annostellut bensakaneristeriin 1 dl lääkeruiskulla.
3. Alakerralla on ajettu hieman yli 10 000 tuhatta kilometriä, männän olen vaihtanut tähän viime syksynä.
4. Tässä kuva ngk br7hs sytystulpasta, joka on tällähetkellä paikoillaan https://i.imgur.com/5hLnJnh.jpeg

5. Tekniikkana on seuraavanlaista

Stage6 50cc pytty, josta pakokanava/aukko hiottu tasaiseksi
Stage6 imukaula
Dellorto phbg 19 BS, pääsuuttimen kokoa en nyt juuri muista, tämän kaasarin kaikki tiivisteet on vaihdettu tässä ihan hiljattain.
Ilmansuodattimena toimii Stage 2 vaahtomuovisuodatin
Motoforce racing etuvari jossa on tällä hetkellä 6 g stage6 rullat
Vakio variaattorin hihna
Stage6 pro replica
Stage6 sport pro kytkin
Stage6 medium vp jousi
Stage6 valkoiset kytkin jouset
Vakio kytkin kello

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Tommi6

Oliko liian vaikea pala purtavaksi ? :D

Coastside

Sulla on liikaa samaa merkkiä listassasi ;) Ja niihin kuulumaton ongelma.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tommi6

Eikö tuo kuitenkin ole hyvä että listaa varulta, mitä tässä skooterissa on kiinni ?

Coastside

Mikään noista ei aiheuta tiivistevuotoa.Jos kapuran laakeri on väljä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Kummastuttaa juurikin tuo että molemmat vuotaa vaikka kumpikin on uusittu.. Sen ymmärtäis jos toinen vuotaisi esim asennuksessa tapahtuneen vaurion takia.

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250