Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > MBK / Yamaha

Neos alakatteen halkeamien aiheuttamat ongelmat

<< < (2/4) > >>

Tunnus::
Joo se pitää kattoo, että täristääkö ja löysät tai muu poikkeava etupäässä. Mua hämää se, etten itse osaa yhtään arvioida tällin suuruutta, pikkupusu juurakkoon vai ei.
Selvää on nyt, että tuo on laadukas ja pitkäikäinen oikein pidettynä. Vesijäähdytteisenä voi vetää hyvillä mielin pidempääkin siivua kuumanakin päivänä. Mieltä rauhoittaa myös kiksin olemassaolo, samanikäisessä Honda Visionissa ei potkumahdollisuutta ole.
Öljythän tuohon saa itsekin vaihdettua perustyökaluin kuten muihinkin mopoihin.
Hintahaarukka käytetyissä näkyy olevan laaja, toki ovat pyyntihintoja. Käsitin, että uutena moinen maksoi kahdeksan vuotta sitten karvan vajaa 2 t €.

Palosella:

--- Lainaus käyttäjältä: Tunnus: - 18.01.21 - klo:17:00 ---Joo se pitää kattoo, että täristääkö ja löysät tai muu poikkeava etupäässä. Mua hämää se, etten itse osaa yhtään arvioida tällin suuruutta, pikkupusu juurakkoon vai ei.
Selvää on nyt, että tuo on laadukas ja pitkäikäinen oikein pidettynä. Vesijäähdytteisenä voi vetää hyvillä mielin pidempääkin siivua kuumanakin päivänä. Mieltä rauhoittaa myös kiksin olemassaolo, samanikäisessä Honda Visionissa ei potkumahdollisuutta ole.
Hintahaarukka käytetyissä näkyy olevan laaja, toki ovat pyyntihintoja. Käsitin, että uutena moinen maksoi kahdeksan vuotta sitten karvan vajaa 2 t €.

--- Lainaus päättyy ---

Aikanaan kävin tuollaisella mummolassa, ajoin melkein yhtä soittoa. Matkaa semmonen vajaa 300km. Takaisin tietty myös. Muutama vuosi sen jälkeen veli ajoi meiltä Lappeenrantaan mökille sillä samalla. Varmaan joku 250km matka se, ja sama takaisin. Ei mitään ongelmia kummallakaan reissulla  :D

2010 tuollainen oli uutena jotain 2390e, nykyään niiden hinnat on nousseet. Sitä easy-mallia (jota ei missään nimessä kannata ostaa) sai uutena halvemmalla.

vanadoo:

--- Lainaus käyttäjältä: Tunnus: - 18.01.21 - klo:17:00 ---Joo se pitää kattoo, että täristääkö ja löysät tai muu poikkeava etupäässä. Mua hämää se, etten itse osaa yhtään arvioida tällin suuruutta, pikkupusu juurakkoon vai ei.

--- Lainaus päättyy ---
Mun mielestä jos eturengas on jättänyt kumijäljen alakatteeseen ja törmäys on halkaissut katteet, kyse ei ole pikkupususta.
En oikein ymmärrä mikä siellä olisi voinut joustaa riittävästi, ettei mitään vahinkoa olisi tullut.
Katteet nyt toisaalta halkeavat helposti, mutta itse purkaisin etupään suojamuovit irti ja tarkistaisin ettei sinne ole tehty mitään Rane korjauksia jos runko ja etupää ottanut törmäysenergian vastaan.

Coastside:
Videoissa on kolaritesti missä näkyy miten herkästi keula taipuu. Keulaputket vaihdettuna voi olla soiva peli.

Palosella:

--- Lainaus käyttäjältä: vanadoo - 18.01.21 - klo:18:02 ---

--- Lainaus päättyy ---
Mun mielestä jos eturengas on jättänyt kumijäljen alakatteeseen ja törmäys on halkaissut katteet, kyse ei ole pikkupususta.
En oikein ymmärrä mikä siellä olisi voinut joustaa riittävästi, ettei mitään vahinkoa olisi tullut.
Katteet nyt toisaalta halkeavat helposti, mutta itse purkaisin etupään suojamuovit irti ja tarkistaisin ettei sinne ole tehty mitään Rane korjauksia jos runko ja etupää ottanut törmäysenergian vastaan.

--- Lainaus päättyy ---

Joo jos se osuma on tullut renkaaseen. Voihan se olla, että nuo katteet on osuneet vaikka johonkin kiveen, ja siirtyneet niin että rengas on ottanut niihin kiinni. Purkamatta paha sanoa mitään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta