Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vauhdin hillintää

Aloittaja kippari68, 10.10.18 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

jwalk

Noilla tiedoilla, ei nostot mitään ylihurjia ole. tuo pulttaaminen ja pyörittely on hyvä konsti.
Vulkkisteippiä en ole kokeillut, kokeile sie.

joni_k

periaatteessa sitten otsikon aihe voidaan unohtaa ;D pöllömpikin poliisi tajuaa kun vähän kokeilee ettei todellakaan vakio retku oo kyseessä vaikka ois mikä rajottaja ;D

kippari68

Niihän se on ajattelin ehkä vähän turhan sinisilmäisesti tuosta rajoittimesta.  Mutta kyllä mä
haluan katsoa nekin kortit loppuun, että saako sillä mitään pätkimistä aikaan. Tuon imukaulan
kun hommasin niin siitä ei ollut silloin mitään speksejä joten ne mitat olivat mysteeri. Kaasarin
hommasin siihen 72cc mikä piti laittaa joten onkohan vähän pieni 90cc. Jos hommaisin samaan
konkurssiin sen 24mm niin sopisi suoraan imukaulaan. Vai pärjäisinkö tuolla 19mm ihan hyvin jos
modaan sen tuohon kaulaan sopimaan.

jwalk

kyllä tolla 19mm saat vehkeen toimimaan, ihan vallan hyvinkin..
24mm kaasarissa tulee sitten toinen pähkinä, nimittäin putsarinpuoli. pari milliä kokoeroa, voi olla hankalaa saada vakioputsaria rikkomatta venytettyä

joni_k

kyllähä sen rajoittimen toimimaan saa, mutta aika epäuskottavaa se on kun skootteri kiihtyy 0-50km/h parissa sekunnissa ja kierrokset jää tiettyyn kohtaan jumittamaan ja pätkii silleen terävästi ja tulta tulee putkesta.. ;D

kippari68

Joo kyllä tuo 19mm saa riittää ostin siihen kaasariin se suutinlajitelman millä arpoa sitten. Vois
varmaan kuvitella siellä 92-98 olevan? Aloittaa vaikka 92 kkosella. Se vakio putsarin säilyttäminen
on ihan ehto. Sen avasin eikä siellä ollut mitään kureja mitä joissain malleissa on. Se saa mopon
näyttämäänkin mukavan vakiolta. Täytyy katsoa sitten miten kulkee ja mitä sitten pitää tehdä.
Sitä vääntöä kuitenkin olen vain hakemassa enkä mitään poimunopeutta.

joni_k

johonki tohon väliin varmaan menee suuttimen koko.

kippari68

jwalkilta haluasin kysyä hänen imukaulan mittoja. Kävin tuota Narakun viri kaulaa tallilla kattelemassa niin siinä on 26,9mm reikä siinä laipassa mikä menee kanteen(itse asiassa koko kaula on halkaisijaltaan tuo sama)  Tämä minun kaulani on tilattu Racing Planetilta Saksasta ja on malliltaan: intake manifold aluminium Naraku V.2  NK200.32
Väriltään musta eikä tilattaessa tosiaan mitään spexejä noista reikien koosta. Onko siinä 90cc Narakun sarjassa tosiaan noin suuri imuaukko
kannessa jos tuo kaula on siihen tarkoitettu? Noita kauloja myydään myös sellaista kiiltävää mallia mitkähän sen mitat ovat.  Päätin nyt kuitenkin tilata se Narakun 24mm kaasarin meneepähän suoraan kiinni ilman virityksiä ja muutenkin ilmeisen toimiva siihen kittiin. Eikä ole mikään miljoona sijoitus.
Oliko sinulla siinä 24mm kaasarin ja 90cc kanssa minkä kokoinen pääsuutin kun tuo minun 10 kpl sarja on 80-98 niin eiköhän noista löydy kuitenkin sopiva.  Alunperinhän siinä tulee vissiin aika iso suutin kiinni asennettuna.  Sen alkuperäisen ilmanputsarin meinaan kuitenkin käyttää kokeilen varovasti kuumailmapuhaltimella pehmittää sitä haitarikumiletkua ja houkutella siihen päälle. Ei siinä kuiteskaan ole kuin parista millistä kyse joten kyllä sen siihen saa.  Jos ei muuta niin jotain holkkia sitten.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: kippari68 - 28.10.18 - klo:13:58
jwalkilta haluasin kysyä hänen imukaulan mittoja. Kävin tuota Narakun viri kaulaa tallilla kattelemassa niin siinä on 26,9mm reikä siinä laipassa mikä menee kanteen(itse asiassa koko kaula on halkaisijaltaan tuo sama)  Tämä minun kaulani on tilattu Racing Planetilta Saksasta ja on malliltaan: intake manifold aluminium Naraku V.2  NK200.32
Väriltään musta eikä tilattaessa tosiaan mitään spexejä noista reikien koosta. Onko siinä 90cc Narakun sarjassa tosiaan noin suuri imuaukko
kannessa jos tuo kaula on siihen tarkoitettu? Noita kauloja myydään myös sellaista kiiltävää mallia mitkähän sen mitat ovat.  Päätin nyt kuitenkin tilata se Narakun 24mm kaasarin meneepähän suoraan kiinni ilman virityksiä ja muutenkin ilmeisen toimiva siihen kittiin. Eikä ole mikään miljoona sijoitus.
Oliko sinulla siinä 24mm kaasarin ja 90cc kanssa minkä kokoinen pääsuutin kun tuo minun 10 kpl sarja on 80-98 niin eiköhän noista löydy kuitenkin sopiva.  Alunperinhän siinä tulee vissiin aika iso suutin kiinni asennettuna.  Sen alkuperäisen ilmanputsarin meinaan kuitenkin käyttää kokeilen varovasti kuumailmapuhaltimella pehmittää sitä haitarikumiletkua ja houkutella siihen päälle. Ei siinä kuiteskaan ole kuin parista millistä kyse joten kyllä sen siihen saa.  Jos ei muuta niin jotain holkkia sitten.
No, enpä tiedä tuosta imukaulasta, mutta aika julmettuhan tuo on mopoon :) Mulla työn alla 125cc GY6(192cc) ja siinä isovenakannessa juurikin tuo n. 27mm imureikä. Kyllä se tuossa sinun kannessa on lähempänä sitä 22mm. Pääsuutin taitaa olla  tätänykyä 112, mutta mullahan on putsari modattu. Lähinnä imuputken osalta avaremmaksi

kippari68

Näin ajattelinkin en kyllä tee tuolla mitään tässä hommassa. Mulla on yksi sellainen alkuperäisen näköinen jossa n.19mm reikä mutta
sehän taas turhan ahdas. Onko siihen 24mm olemassa joku kaula joka tarkoitettu 90cc kanssa. Tämänkin mikä minulla on pakkauksessa
luki: for 50cc GY6 aika hurjaa. Toihan 10mm pienempi vaan kun 50cc mäntä:)

jwalk

#40
Tuon pitisi passata: https://www.racing-planet.de/intake-manifold-for-gy6-125cc-p-299696-1.html?backcPathco=16&cPath=1320_8853
Siis 125cc GY6 vakio imukaula.
Tosin,,,Olen myös joskus sovittanut vakioimukaulan isovenakanteen käyttäen kahta bakeliitti välipalaa päällekkäin, liimaamalla epoxylla ne yhteen ja viilaamalla niitä ja imukaulaa tehnyt liitoksen juohevaksi. Toimii sekin.
Mutta silti, 24mm kaasarilla ja imukaulalla tulee paremmat "boostit" ;)
Nämä siis omia kokeiluja/arvioita. Ei edelleenkän mitattua faktaa.

Edit: Korjasin vanhan läppärin,koekäytössä.. Näköjään pullanmuruja näppiksessä, kun tökkii...

jwalk

Tähän saumaan voinen kertoa, kun kerran sitä "vääntöä" etsit, mikä ei näille koneille ole luontaista...Jos omaat räpellys/propellihattuiluhimoa..
Niin, voi kokeilla nokan aikaistamista. Sehän lisää jossain tapauksissa alavääntöä, ts. tehohuippu tulee alemmaksi. Rajoittaen samalla huippunopeutta.
Joillain nokilla se ei toimi ollenkaan, mutta joillain saanut ihan mukavia tuloksiakin.
Esim. tuolla:
https://www.amazon.com/NCY-1100-1250-Performance-Camshaft-QMB139/dp/B00CMU86GQ
Kallishan tuo. Vääntönokka jo valmiiksi ja erinomainen muutenkin. Hiukka aikaistamalla alkaa potkia jo 5000 kierroksesta alkaen.
hampaan väli liikaa, joten tarkoittaa rattaan irroitusta ja prässäämistä hiukka(5-10 ast.kampiakselilla) aikasemmalle.
Hankalaa, mutta mielenkiintoista ropaamista :)
Haittapuolena saattaa soppa maistua paremmin, koneelle.

kippari68

Kaula tilattu kiitos paljon loistavasta vinkistä !!!  Mulla olisi tuo Narakun kaula tuossa ihan jouten jos sinun johonkin projektiin sopii itse en sitä tule hyödyntämään.  Niistä nokka akseleista mitä minulla on niin kumman itse laittaisit paikalleen jos hakisit vain hyvää käytännön vääntävää
konetta?  Laakerit ovat siinä "kireämmässä "16002C3   ja Narakussa 16002/P6  eli tuo Amazonin nokka C3 laakerilla eikös ne ole hyvät?
Ilmanputsarista ajattelin ottaa sen tuloputken "suuttimen" pois jossa on ne neljä reikää ja jättää vain sen putken siihen. Varmaan helpottaa
sekin sitä ilman saantia kun siellä putsarin sisällä ei ole mitään muuta kuria tarkistin sen. Suuttimeksi kokeilen ensin suurinta mitä minulla on
siinä 24mm on vakio suutin varmaan 100 jotain?

jwalk

#43
Edelleenkään, en uskalla sanoa noista nokista tarkempaa, koska ei kokemusta kummastakaan. Enkä tiedä, miten Naraku merkitsee laakerinsa, mutta C3 välyksiset toimii ainakin.
Putsarin tuloreiästä...En ole oikein saanut toimimaan kiitettävsti ilman sitä tulppaa, olen kyllä ihan ronskisti puukolla isontanut niitä reikiä, sillee pizzaslaissin muotoihin.
Ei ole mulla valitettavasti tarvista tuolle imukaulalle. Mulla pari vastaavaa, jotka nekin pitkiä nykyiseen projektiin. Ottaa piikkisessä cvk kaasari moottoriripustuksiin. Täytyy tehä ihan oma versio, jos kys. kaasarimallia meinaan käyttää. (30mm cvk)

kippari68

Kiitti vinkeistä/tiedoista. Pulttaan niitä nokkia pukin kanssa ja pyörittelen päätän sitten
miltä näyttää. Okei hyvä tieto ettei kannata poistaa sitä putsarin "suutinta" kokonaan.
Siihen mahtuisi poraamaan lisää reikiäkin tai sitten teen nuo pizzaslaissit.
Tuo Narakun nokka kuitenkin ilmeisesti niin lähellä vakiota, että moottorin luonne varmaan
lähempänä sitä mitä haen. Täytyy aloittaa jollain versiolla ensin. Vakioputsarilla nuo suutinkoot
vissiin kuitenkin pienempiä kuin noilla virtaavilla malleilla.