Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

miccomus

Kansi on huomattavasti vähemmän ajetusta (tapauksessa noin 15tkm mittarissa) ja venttiilit istuvat tiukasti. Kuuntelin stetoskoopilla että sain edes koko äänilähteen paikallistettua ja kyllä se tuohon ketjuun osuu tai sitten toki kammen laakeri mutta raklatus taas viittaa tuohon ketjuun + jako ei osu kohdalleen.
Toki onhan tässä sekin mahdollista kun tuolle on alkujaan tapahtunut jotain mitä en tiedä niin oliskohan sitten päässyt kampurassa tuo hammasratas pyörähtämään... Onko rattaan kohdistamiseen jokin ohje?

joni_k

#181
kampiakselin ratasta ei ainakaan voi kohdistaa. se on missä on.  löytykin nokka-akselin asennon tarkastukseen ohje. https://www.manualslib.com/manual/976572/Peugeot-Kisbee.html?page=72

joskus sitä iteki epäilee mitä näkee silmät harottaa vaan kun noita ajoituksia laittaa kohilleen.. ;D onko se siinä onko se hampaan pielessä siinä sitten arpoo ja tuntuu että hullummaksi menee vaan  ;D

miccomus

Epäilen nyt vahvasti että jokin kolari tälle on tullut koneen osalta kun männässäkin oli hentoiset jäljet. Siinä samalla mitä luultavimmin kammen ratas on saanut osuutensa. Sitä kammen ratasta ei taida oikein mistään nähdä järkevästi muuta kuin purkamalla pytty pois jne..? Sen laahaimen kiinnityspultin takaa ei tainnut nähdä mitään?

joni_k

nyt kun mietiskelen niin toi ketju hyvin herkästi pyttyremppojen yhteydessä löysänä valahtaa noiden rattaiden keskelle, eli oikein oo kummassakaan. saa olla tarkkana että asennuksessa on rattaalla. nyt vaan mietiskelen miks sulla olisi se ketju pompannu pois.

miccomus

Siis mulla oli pytty kädessä ja kansi venttiilikumien vaihdossa. Ennen sitä tehot oli hukassa ja pieni sivuääni koneessa. Nyt kun venttiilit on hiottu jne niin tuo ääni muuttui terävämmäksi. Tässä on siis edellisellä kasaajalla mennyt jo monta seikkaa pieleen  :o
Eli tuon ketjun väärä sijainti on hyvinkin mahdollista... Alkuperäinen koko remontin alkusyy oli tulpankierre joka oli mennyt huonoksi.

miccomus

Tuli vielä mieleen sekin, että tähän on taidettu vaihtaa jokin perus GY6 pytty ja Kisbeen oma kansi. Nythän heräsi myös epäilys että jokin mitta ei tässä täsmää joka aiheuttaa tuon jakoketjun sopimattomuuden.
Pitääpäs mittailla kun on irtonaisena yksi ylimääräinen Kisbeen kansi ja myöskin GY6 kansi.
Kun eikös se vähän niin mene että jos esim pytty sattuu olla vähän matalampi ja kisbeen kansi samaten niin siitähän se heitto alkaa tullakkin. Eli paras vaihtoehto voisi olla laittaa tilalle GY6 kansi ja kokeilla miten jako istuu sillä kohdalleen.

joni_k

meinasin kirjottaa että aikalailla samalle toi pytty kyllä näyttää ja kiristäjäkin on sama. kannattaa mittailla jos siinä vaikka heittoja on.

Coastside

Kiinalaiset on tarkkoja jo kannentiivisteestä. Ei mahdu kuin peltinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

totta tuo. sillä paksulla joka yleensä pytyn mukana tulee ketju on aivan liian kireä.

miccomus

Tuossa oli purettaessa ihan perus peltinen kannessa ja pytyssä alhaalla mielestäni normi papepri, mutta pitääpä ottaa vierekkäiseen tarkasteluun molemmat kannet.
Jos tehdään jo ajatusleikki ennen purkua niin onko näihin olemassa paksumpia kannen/pytyn tiivisteitä kuin em?

joni_k

on. peltinen ja sitte paksumpi ainaki 72cc koossa.

miccomus

Elikkäs... kansissa on eroja paksuuden osalta ja nyt kombinaatio, gy6 kampura 13mm tapilla(kisbeen oma on siis alkujaan 10mm tapilla)/39mm männällä oli osunut kisbeen kannen venttiileihin josta raklattava äänikin on täytynyt tulla. Pytty on siis arvoitus, mutta epäilen kisbeen omaksi...Kisbeen kansi oli paksumpi, mutta mielestäni ketjupituuden osalta ei vaikutusta.
Nyt se isoin ero, venttiilien syvyys kannessa. Kisbeen kannessa venttiilin reuna tulee juuri ja juuri kannen kanssa samalle tasolle ja vastaavasti gy6 kannessa venttiilit ovat millinpari syvemmällä. Lisäksi tuon männän sovitushan ei ole edes tarkoitettu kisbeetä varten mikä taas puoltaisi gy6 kannen käyttöäkin.
Ongelma koesovituksessa gy6 kannella on edelleen se että ajoitusmerkki on n.2mm pielessä ja nyt ratkaiseva kysymys, onko tuo haitallisen paljon pielessä?
Vai levitänkö suosiolla pöydälle ja vaihdan kisbeen kampuran jnejne....

miccomus

Tuli vielä dejavuu... ja ei oo ihme jos kolisee...

Kisbeen mäntä


Gy6 mäntä

joni_k

tolla gy6  männällä ei ainakaan kolise kanteen kiinni.

miccomus

Siis nimenomaan niinpäin että gy6 mäntä kolisee kisbeen kanteen.