Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Työkaluja ja kemikaaleja

Aloittaja Coastside, 31.07.08 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ko2610

Juu, kyllä se männäntapin seurana on sokka, vaikka lukkorengasta muistuttaakin. :D

Coastside

Sokka on slangia, mutta asiayhdeydestä selviää että se on sisäpuolinen lukkorengas. Asialla on merkitystä onko se sisä vai ulkopuolinen, työkalun kannalta, joita juuri tuohon tosin ei ole kaupan. Muotoilin kapeat kärkipihdit sopimaan tuohon. Mäntää tukemaan käytän puisia kiiloja.
Aiemmin sokan karkureissu kesti kaksi vuotta. Löytyi eri huoneesta. Nyt ei karkaile.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopo305

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.05.14 - klo:09:46
Sokka on slangia, mutta asiayhdeydestä selviää että se on sisäpuolinen lukkorengas. Asialla on merkitystä onko se sisä vai ulkopuolinen, työkalun kannalta, joita juuri tuohon tosin ei ole kaupan. Muotoilin kapeat kärkipihdit sopimaan tuohon. Mäntää tukemaan käytän puisia kiiloja.
Aiemmin sokan karkureissu kesti kaksi vuotta. Löytyi eri huoneesta. Nyt ei karkaile.
Puhut sontaa, sokka on sokka, ja se ei ole männäntapin lukkorengas/lukitusrengas/seger-rengas. Konkarina luulisin sinun ainakin puhuvan osien oikeilla nimillä. Joku aloitteleva skootteristi voi saada väärää tietoa.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 25.05.14 - klo:12:35
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.05.14 - klo:09:46
Sokka on slangia, mutta asiayhdeydestä selviää että se on sisäpuolinen lukkorengas. Asialla on merkitystä onko se sisä vai ulkopuolinen, työkalun kannalta, joita juuri tuohon tosin ei ole kaupan. Muotoilin kapeat kärkipihdit sopimaan tuohon. Mäntää tukemaan käytän puisia kiiloja.
Aiemmin sokan karkureissu kesti kaksi vuotta. Löytyi eri huoneesta. Nyt ei karkaile.
Puhut sontaa, sokka on sokka, ja se ei ole männäntapin lukkorengas/lukitusrengas/seger-rengas. Konkarina luulisin sinun ainakin puhuvan osien oikeilla nimillä. Joku aloitteleva skootteristi voi saada väärää tietoa.
Se nimike jolla sen rautapaupan ölökiltä saa on oikea ja "pitäisi saada sokka" saa "millaisen?" kysymyksen aikaan. Älä huoli kyllä minä ainakin oikeita saan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Onko kukaan kokeillut silmukkapäistä lukkorengasta mäntään? Taitaa teräväkulmaisenma syödä mäntää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#246
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.05.14 - klo:14:24
Onko kukaan kokeillut silmukkapäistä lukkorengasta mäntään? Taitaa teräväkulmaisenma syödä mäntää.

Ei tarvi kuluttajien kokeilla, männänvalmistajat kokeili jo, takavuosina, ja hylkäs.
Oli ilmeisesti kierroskoneisiin liian painava ja virheettömän uran sorvaaminen mäntään tuotti tuskaa.
Ko kapineesta käytetään nimitystä sokka koska se vain lukitsee männäntapin paikkaansa, eikä kiinnitä sitä.
Vertaa esim. käsikaraatin sokkaa tai traktorin vetolaitteissa käytettyyn sokkaan.
Sokka voi olla haara putki tahi rengassokka...jne.
Lukkorengas yleensä sitoo kohteensa paikoilleen, eli kiinnittää esim. hydraulisylinterin männän.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#248
Hyi coasti vertaat moposkotujamme harrikkaan pois se meistä.
Eikä taida yhdeltäkään ns pienkoneen mäntiä myyviltä löytyä pakkauksesta din472 rengasta.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 25.05.14 - klo:16:09
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.05.14 - klo:15:59
Ei tarvi kuluttajien kokeilla, männänvalmistajat kokeili jo, takavuosina, ja hylkäs.
On käytössä ihan nykyäänkin. Autojen koneissa käytössä jos vaan on uivat männäntapit. Eteenkin tuolla kilpakäytössä käytetään paljon.

Ja nimenomaan tuossa käyttötarkoituksessa voi lukitusrenkaasta käyttää nimitystä sokka.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Olemmeko Skootterini. com sivulla....olemmehan.
Tuosta rautalangasta olen erimieltä, jotkut ei ainakaan normi sivuleikkurilla katkea.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#250
Ok, mutta päädyimme pitkään pohtimalla että myös männäntapissa voi olla, sokka :)
Olen nähnyt männäntapissa myös haarasokan.
Männäntapissa ja kk:ssa tai männässä oli reikä männän sisäpuolella jolla tappi lukittiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Voisihan vaatia vaikka sertifioidun valmistajan specsit ja TUV testauslaitokselta varmistukset ja kielitoimiston kommentin ennen asian julkituomista tällä palstalla ettei puhuta mitä sattuu, mutta viestintä vähenisi pariin viestiin kuukaudessa. Se voisi sen kiinavalmistajan sertifikaatit olla vessassa kun niitä kyselisi. Eiköhän tämän palstan tasoksi kelpaa se mikä nyt yleensä on?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kelpaa kelpaa, paras suomalainen moposkoottereita käsittelevä sivusto  8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopo305

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.05.14 - klo:17:38
Kelpaa kelpaa, paras suomalainen moposkoottereita käsittelevä sivusto  8)
.... joo ilman sokkia, poistun vasemmalle. :)
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

PappaSkootteri

Poistetaanko kaikki vai meneekö suu soukemmalle?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T