Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Työkaluja ja kemikaaleja

Aloittaja Coastside, 31.07.08 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

pekpel

Tosimies lämmittää vanteen grillissä.. Vaihtaa laakerin ja maggara onkin työn valmistuessa sopivasti syöntikunnossa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.05.12 - klo:20:06
Tosimies lämmittää vanteen grillissä.. Vaihtaa laakerin ja maggara onkin työn valmistuessa sopivasti syöntikunnossa..
Kannattaa olla metallisuojatut laakerit. Kumilla suojatut sotkee turhaan sen grillin.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 08.05.12 - klo:20:10
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.05.12 - klo:20:06
Tosimies lämmittää vanteen grillissä.. Vaihtaa laakerin ja maggara onkin työn valmistuessa sopivasti syöntikunnossa..
Kannattaa olla metallisuojatut laakerit. Kumilla suojatut sotkee turhaan sen grillin.
Vaseliini antaa vaan sinappia paremman maun maggaraan  8) 8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.05.12 - klo:20:06
Tosimies lämmittää vanteen grillissä.. Vaihtaa laakerin ja maggara onkin työn valmistuessa sopivasti syöntikunnossa..
Tosi on sano pankinjohtaja. Vanteen koloihin vettä jotta näkee milloin on sopivan kuumaa ja ventiilin suojaustakin märällä kääreellä, kuten myös muovisuojattuja laakereitakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Ruuvipalakärkiin ei saa räikkäkahvoja joilla saisi voimaa tai harvempiin töihin ei viitsi hankkia. Ne on 1/4 " = 6,3 mm. Tuumakoon hylsyissä on sopiva ja millikoossa 6,5 mm liki, joita käyttäen saa hylsysarjan vääntimet käyttöön. Millikokoiseen voi panna muovia väliin pitämään palaa hylsyssä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-


Coastside

#186
Menee vähän kikkaosastolle. Vaijerin rasvaaminen vaatii painetta tuottavan välineen. Mitään varsinaista liitäntää sille ei ole vaikka valmistettaessa se olisi hyvä siihen panna. Tein sen isosta minigrip pussista, sitoen vaijeri yhteen kulmaan tehtyyn reikään narulla. Suu-osasta öljyä ja ilmaa jotta suljettuna sain puristettua painetta niin että öljyä meni vaijeriin. Taas ilmaa pussiin ja jatkoin kunnes öljy oli pääosin mennyt.

Kokeilin myös paineettoman vapaavirtauksisen pussisysteemin. Vartti taitaa riittää valuttamiseen läpi.

Saman kehittyneempi muunnos on lisätä pumppu jolla on helpompi tuottaa painetta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#187
Robbarissa on kutistesukkia 56 kpl 4 cm eri kokoisia ja värisiä muistaaksen kolmella ekellä. Ovat yleensä hyvin kalliita jos yleensä löytää. Ehdoton juotosliitosten suojana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#188
Katsele tarkasti erilaisissa kaupoissa
noita sarjoja saa niin monenlaisia, ja eritasoisia.
Kiinnitykset karaan ovat standarjeja.

EDIT:

Siihen karaan saa valmiina ehkä maailman eniten valmiina, kapineita.
Taitava henkilö tietenkin valmistaa kaiken itse.
Ja nuuka teettää lapsetkin naapurilla
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#189
Mistä kaikki kukkahattusedät tulee? Naapurin lapsista ?

Coastside

Noita sandiskärkiä voi tehdä itsekkin liimaten jonkin jöötin päälle santista ja pätkien sen ja liimaten edelleen niin kärkien varsiin joilla ei tee mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 18.08.12 - klo:18:14
Mistä kaikki kukkahattusedät tulee? Naapurin lapsista ?
Pekka puupää wilmeistä?
"Tosin asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta" ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#192
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.08.12 - klo:18:31
Noita sandiskärkiä voi tehdä itsekkin liimaten jonkin jöötin päälle santista ja pätkien sen ja liimaten edelleen niin kärkien varsiin joilla ei tee mitään.
Toki,.- vaan en näkisi loppupeleissä kovin käytännölliseksi menetelmäksi. Se santapaperi kestää siinä sen verran vähän aikaa hyvänä, eikä noiden tehdastekoistenkaan hiomarullien kestävyys järin hyvä ole. Varmasti huomanneet jotka on noita enemmän käyttäneet. Tänään kun tuon kinkin kannen kanavia työstin, niin osoittautui tuo oma viritelmä varsin toimivaksi. 10 sekunnissa oli vanha santis repäisty pois, leikattu arkista uusi pala ja vaihdettu jonka jälkeen työ jatkui. Samassa ajassa saa tuon tehdastekoisenkin hiomarullan vaihdettua uuteen, mutta siinä saa pikaliimamies olla tarkkana, että saa sen santiksen liimailtua ilman että siellä on liimattuna sormetkin. ;)

P.a.s.i

#193
Pistinpä tänään penkinalle jemmaan varmuuden vuoksi pienen työkalu satsin hatavaralle noillahan tekee kyllä jo vaikka kansi rempan tien pääällä  :D

Coastside

Kolmannen käden ongelmaan on sähkötöissä edullinen ja joustava ratkaisu: Jousipuristimet, joilla yhdellä tai ketjuttamalla useita voi pitää johtoja paikoillaan, kiinnittäen ne johonkin katteen osaan. Niitä saa edullisesti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04