Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Työkaluja ja kemikaaleja

Aloittaja Coastside, 31.07.08 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Vaikka muuta momenttiavainta ei mopomies hankkisikaan, niin motonetin tuote 76-5017 on jo sen hintainen että tuskin kenenkään kukkaro siitä köyhtyy. Varmasti on tarkempi kuin rannemomentit ja säätöalue riittää useimpiin tarkoituksiin skootterin kanssa.

Coastside

#121
Momenttiavaimen tarkistaa niin että tekee pultin kannan telineeseen kiinni ja metrin varsi jonka osana avain on ja varren päähän haluttu kuorma newtoneina sekä varren painon kompensoiva vastapaino- Kokeilee millä säädön kohdalla naksuu ja vastaako se kuormaa.

Hieman konstikas keino, mutta jos on avain josta ei ole varma, niin tuo toimii.

Zone mitä sä juttelet kodin polttamisesta jos kyse on mopon pulteista? Tarkoitin myynnillä sitä että toinen voi ne kiinanjumit aukoa, eikä kukaan tee vahinkoja. On tärkeää hankkia hyvät työkalut, ei niitä jotka muistuttaa ammattivälineitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 05.07.11 - klo:17:50
Vaikka muuta momenttiavainta ei mopomies hankkisikaan, niin motonetin tuote 76-5017 on jo sen hintainen että tuskin kenenkään kukkaro siitä köyhtyy. Varmasti on tarkempi kuin rannemomentit ja säätöalue riittää useimpiin tarkoituksiin skootterin kanssa.

Mulla onkin jo tollanen bilteman vastaava aiemmin ostettuna, ettei olis sama avain kun on sama aluekin. Autohommissa ihan ok mutta ajattelin että mopohommissa olisi näppärämpi joku pienempi ja jos ei olis noin laaja alue niin siinä olis sitten jonkinlainen tarkkuuskin suhteessa hintaansa. Parista liikkeestä kyselin niin ei semmosia tunnu olevan, pienemmät momenttiavaimet on niitä kalleimpia. Toki niiltä sitten vaaditaan tarkkuutta sitäkin enemmän.

-Zone-

#123
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.07.11 - klo:18:16
Zone mitä sä juttelet kodin polttamisesta jos kyse on mopon pulteista?
Ehkä metaforan käyttö oli huono idis. Tarkoitin, että kuten pulttikoneella, niin tulitikuillakin pystyy vahinkoa saamaan aikaan. Se ei silti ole syy myydä pois. Ymmärsin viestisi hieman eri valossa vain. Työkalujen laadusta olen sekä samaa, että erimieltä. Jos työkalua tarvii hyvin harvoin halpisvermeetkin yleensä riittää. Ne eniten käytetyt saakin olla kunnon kamaa. Pidemmän päälle niissä säästäminen tuleekin kalliimmaksi.

Lainaus käyttäjältä: kani - 05.07.11 - klo:20:55
Autohommissa ihan ok mutta ajattelin että mopohommissa olisi näppärämpi joku pienempi ja jos ei olis noin laaja alue niin siinä olis sitten jonkinlainen tarkkuuskin suhteessa hintaansa.
Voi olla hankala löytää sellaista halpisversiona. Itse kuvittelin että 1-11kg olisi mopomiehelle sopiva alue, mutta ei ilmeisesti. Tuo on se ns."keskikoon" karalla. Se normi, eli puolentuuman karalla on musta varsinaisesti parempi autojen kanssa. Varsikin pidempi, niin on parempi vetää auton kansia momenttiin. Tollanen alle 30cm momenttiavain on musta autojen kanssa auttamatta liian lyhyt. Mopon kanssa tuo on ollut kätevin.

Mulla on sitten myös se kaikkein pienin. Sillä ihan pienimmällä 1/4" karalla siis. En oikeastaan koskaan käytä sitä mihinkään. Siinä alue on pieni, mutta tuntuu että sen voi koska vain vääntää solmuun. Oikeastaan oli turha ostos. Tuo kyseessä: http://www.tyokalunetti.fi/PROXXON-MICRO-CLIC-30/S-MOMENTTIAVAIN-1/4

Coastside

Minulla 19 - 110 Nm malli mutta niitä on eri räikällä. Tuossa on "Stahlwille" tyyppinen räikkäpää ja esim motonetin markkinoimassa ns. "räkäpää". Halvimmissa on ehkä b-luokan tarkkuuskin.

Momenttiavaimen säätö on aina löysättävä käytön jälkeen

Kannatan järkevää työkaluhankintaa. Jos edessä häämöttää pitempi ura alalla niin voi jopa sijoittaa ammattilaislaatuun, jos on valmis niiden ylläpitoonkin niin ettei sarjat oli hujanhajan ja osa kateissa, vaan asemapaikoillaan puhtaana odottamassa. Jokaisen rempan jälkeen on sitten isompi tai piemempi huoltosessio työkaluillekin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 06.07.11 - klo:01:07
Mulla on sitten myös se kaikkein pienin. Sillä ihan pienimmällä 1/4" karalla siis. En oikeastaan koskaan käytä sitä mihinkään. Siinä alue on pieni, mutta tuntuu että sen voi koska vain vääntää solmuun. Oikeastaan oli turha ostos. Tuo kyseessä: http://www.tyokalunetti.fi/PROXXON-MICRO-CLIC-30/S-MOMENTTIAVAIN-1/4

Hih, myytkö sen? :)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: kani - 06.07.11 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 06.07.11 - klo:01:07
Mulla on sitten myös se kaikkein pienin. Sillä ihan pienimmällä 1/4" karalla siis. En oikeastaan koskaan käytä sitä mihinkään. Siinä alue on pieni, mutta tuntuu että sen voi koska vain vääntää solmuun. Oikeastaan oli turha ostos. Tuo kyseessä: http://www.tyokalunetti.fi/PROXXON-MICRO-CLIC-30/S-MOMENTTIAVAIN-1/4

Hih, myytkö sen? :)
Mielummin en, vaikka tuolle ei juuri olekkaan käyttöä. Jos jokin on varmaa, niin se että jos tuon myyn, niin kyllä 100% varmasti tulee taas eteen tilanne, että ei nuo mun isommat momenttiavaimet mahdu.

Samppa

Ainakin perustyökalut kannattaa ostaa kunnollisina. Olen maksanut omistani varmasti tuplahinnan, kun olen aluksi ostanut halvalla ja sitten vasta kalliilla. Itselläni on Biltemasta momenttiavaimet, oli jokunen vuosi sitten hyvässä tarjouksessa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#128
klik

Hyvä hylsysarja, tuossa 1/2 koossa jossa skoden vaatimat koot paitsi takavarin iso. Räikkä on hyvä ja hysyt lujia. Jatkon ja sovitteen 3/8 saa ostettua erikseen.

Toinen on räikkä sekin jossa on kärjet ja kaksi eri vääntiötä. Sillä vääntää sovitten avulla hylsyjäkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

http://youtu.be/7UcOn8OEt0Y
Ohivuotomittarin rakentaminen.
http://youtu.be/GvG22YMOzUI
Mittaaminen. (muista lukita kampiakseli asentoon, jossa venat on kiinni)

kani

Hommasin viime viikolla tollasen 1/4 karalla olevan momenttivääntimen. On se jo todettu hyväksi kamppeeksi skopan kans askarrellessa verrattuna astetta järeämpään vanhempaan biltemaan. Motonetistä, sama varmaan kun tuo proxxon, mitähän se oli, 40-50e?

Coastside

#131
klik

Kun moottorin ottaa pois niin tilalle sopii  tuollainen jotta voi siirrellä ja säilyttää normiasennossa. Kiinnitys samoin kuin kone.

Tuo malli on sovitusta varten ja kun mitat täsmentyy, teen kiinnitykseltään paremman.



En hämmästyisi jos korjaamoissa alkaa näkyä jotain samantapaista. Sen voi toteuttaa jollain lohkollakin, mutta putkesta tehtynä helpompi asentaa, jopa ilman työkaluja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Toihan on mäkimopo! :)

pena

Lainaus käyttäjältä: kani - 31.07.11 - klo:12:19
Toihan on mäkimopo! :)
hyvä uusiokäyttö keksintö pojille ,

-Zone-