Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalainen vastaan muut

Aloittaja Tapsa, 28.04.07 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

ilborg

Siis tuossa keewayssakin on kova jousitus, mutta iskarit eivät vain lainkaan pistä jousille vastaan, eli jokaisen töyssyn jälkeen jousitus jää värähtelemään. Kerran tai pari se menee töyssyn jälkeen vielä tuntuvasti edestakaisin, ennenkuin jousitus jää paikoilleen. Todella rasittava "ominaisuus". Ei tosin ole oma vehje, eli en ole lainkaan katsonut että onko kyseessä vioittunut, surkea iskari, vai onko tuossa muka jotain säätöjä.

Vaikka iskunvaimennin on se yleisesti käytetty nimi, niin joskus olen nähnyt nimen heilahduksenvaimennin käytettävän, joka siis on paljon kuvaavampi nimi tuolle osalle. Heilahduksenvaimentimen tehtävä on estää jousituksen huojuminen ja vaappuminen, joka voi tehdä äkkiliikkeet erittäin hankalasti hallittaviksi varsinkin nelipyöräisillä(erityisesti skenaariossa jossa jousitus menee äkillisesti pohjaan asti).

Coastside

En usko että olisin avannut eurooppalaista mopoa noin usein kuin tuota kiinalaista. Taas se roikkuu orressa ja huomenna näen mikä poksati tällä kertaa. ::) Startatessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jari

Vaikka Yiying on toiminut meillä kiitettävän hyvin en voi varauksetta suositella kiinanskoottereita.
Niissä on ollut jonkin verran ongelmia mm. variaattorinhihnojen, startin, kaasarin kalvojen yms. kanssa ja usein ongelmat jättävät tien päälle.
Muutamia koneita on hajonnut vähillä kilometreillä (5000-7000) kampiakselin laakeroinnista.
Kyseessä on olleet huolto-ohjelman mukaan huolletut ja asiallisesti pidetyt laitteet, kolmesta tänä kesänä nähdystä konevikaisesta kaksi on ollut tytön käytössä ja ajo varsin siistiä.
Suosittelen öljynvaihtoväliksi maksimissaan 1000 km.

Toisaalta korjaamollahan näkyvät kaikki noiden ongelmat eikä minulla ole tietoa kuin kiinalaisista - onhan muissakin varmasti omat murheensa.

-Jarkko-

#93
Kyllä nämä kiinavekottimet melkoista kuraa on, muovi on aivan liian kovaa kestääkseen, sähköjohtojen liitokset mitä sattuu, koneen ja rungon pultit kestävuudeltään tyyliä 5.8 kun normaali on 8.8.
Projekti retron sähköt kun meni läpi muutamassa illassa niin johan toimivat paljon paremmin.
Tallissa on -00 kymco ja -04 baotian, eroa on kuin yöllä ja päivällä, ja kyllä mieluummin pidän tuon kymcon, on se huomattavasti laadukkaampi.

niekkula

Itellä kinkki solikka viime syksynä ostettu ja mittarissa himpun yli 500km ni jo pamahti tulpanjohto poikki eilen!

Vaihtoon johto lähtee heti kun on niin jäykkää että oksat pois!

huoltomies

Ollut vain kiinalaisia alle kymmenen kappaletta,hinta laatu enemmän kun kohdallaan,mitää ylitse pääsemätöntä ei ole ollut. Edellisellä ajoin reilu 38tuhatta kilsaa enkä vaihtanut kun remmejä ja rullia,öljyjä,polttimoita,jne... myin sen sen poikkeen samalla pytyllä ja sylinterillä jolla sen ostin,nykyisellä kohta 10 tuhatta kilsaa. Suositukset täältä.

tommi

Kiinalainen kestää kyllä vakiona ihan hyvin mutta virittelyä ei, esim. nokkaketjun saa ajettua loppuun jo parissa kesässä, 82cc pytyllä. Näissä on niin onneton ketju joka on mitoitettu 50cc tehoille joten viripyttyjä se ei kestä vaan venyy loppuun ja hajottaa koko koneen ennenpitkää. Samaten kampura ei tahdo kestää isompaa pyttyä.

Vakiona joka tapauksessa ihan hintansa arvoinen peli.

Coastside

Niin sitä ajellaan enemmän kuin euromopolla jos ei:
- hihnansyöjä
- väärin sorvattua kampiakselia
- väärin koottua moottoria
- tankkiin jotain töhnää
- liikaa metallipurua öljyyn
- letkut lahoa ekana vuonna
- liian nopea jonka huomataan
- takapyörä liimattu kiinni
- runko mene poikki huonojen hitsien vuoksi
- tulpan kierteet vinoon
- liitinvikoja sähköissä
- ilmaa vuotavia vanteita
- kehnoa ja asiatonta huoltoa ja arvaamalla toimitettuja osia
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Pakko puuttua tuohon "letkujen lahoamiseen" kun omassa mopossani (2006) on yhä kaikki alkuperäiset letkut eikä yksikään ole vieläkään lahonnut. Samaten ilmaa en ole lisännyt kertaakaan 4v aikana renkaisiin. Ei ole tarvinnut.

Tosta listalta unohtui mm. imukaula joka on kulutustavaraa ja samaten varinkoppa onnettomine poljinsysteemeineen. Onhan näissä näitä tyyppivikoja mutta alta tonnin mopoon nyt ei ihan mahdottomia voi vaatiakaan..

Coastside

Lainaus käyttäjältä: tommi - 05.05.10 - klo:10:15
Onhan näissä näitä tyyppivikoja mutta alta tonnin mopoon nyt ei ihan mahdottomia voi vaatiakaan..
Luotettavuustaso olisi hyvä olla tyydyttävä, vaikka hieman suurempaan hintaankin. Ajoin suomi-tsekkimopolla 4000 km ilman ainuttakaan häiriötä, jos siksi ei lueta ajaessa käteen jäänyttä ohjaustangon tuppea ja kelvottomia jarruja, joista jälkimmäinen oli tyyppivika.
Nyt ajelen kiinalaisella (-06) jonka huoltopäiväkirja on paksu ja sen työnnössä olen suomen kärkeä. Siinä ei ole yhtään ainutta alkuperäistä letkua. Vanhat meni toisena käyttövuonna. "Kiinan vanhin ja suurin valmistaja" ei taannut mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

No itse tulin juuri CPI:n huollosta jossa vaihdettiin viime vuoden loppukesästä ostettuun mopoon kaikki bensaletkut. Olivat aika rapeaa tavaraa. Mopolla siis on ajettu 4000km. Ja imusarjan kumi meni jo tuhat kilsaa sitten, tai no oli jo halkeamassa niin vaihdettiin siinä ohimennen jo etukäteen.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

pugt200

Jos autoja tehtäisiin noin huonosta tavarasta, loppuisi kauppa viranomaisten toimesta. Tuommoinenhan on liikkuva palopommi. Mun -76 Taunuksessa on vielä monta alkuperäistä letkua.

En ymmärrä miten joku voi olla tyytyväinen noin heikkoon laatuun.

-Jarkko-

Alhainen hinta on kiusaus ostaa uusi halppiskiinalainen. Kuvastossa kiiltää hieno skode, merkki mikä lie, hinta 599/699/899e. Kun kurvaa lähimpään mopokauppaan niin huomaa että paljon laadukkaamman saa pari sataa kalliimalla.
Myös vanhempia laatimerkkejä ei usein katsota vaan tuijotetaan vuosimalliin ja onhan siinä uudessa "takuu".


Pyrres

Jep, en itsekään tajua mikä siinä on ettei vaan niitä kumiosia saada kestämään. Onneksi tuo CPI on sieltä paremmasta päästä noiden kiinalaisten ym joukossa. Ei tietenkään ole minkään laadukkaan eurolaitteen (toki niissäkin ongelmansa) kanssa samalla viivalla mutta 1200â,¬ hintaan ei parempaa taida oikein saada.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Ylläripylläriä välttääkseen pitäisi niillekkin letkuille joilla aikoo korvata kiinalaisia, tehdä liotustesti bensassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04