Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterilla ajaminen - mitä siitä ajatellaan?

Aloittaja GTS52, 25.05.18 - klo:23:18

« edellinen - seuraava »

HiTec

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 15.11.21 - klo:09:08
Henk.koht. kun tuli jo 7v cruisailtua tuolla Honda Silverwing 600, niin alkoi kaipaamaan jotain suurempaa joka kiertää korkealta ja kovaa, mutta silti olisi niin hankintahinnaltaan kuin vak.maksuiltaankin yhä varsin maltillinen - ja löytyihän se :)

Yep ja nyt löytyi vihdoin se passeli yksilökin :)

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

JakeS

Komia on skootteri vaikka japanilaiseen olet sortunut  :)
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

HiTec

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 21.04.22 - klo:04:38
Komia on skootteri vaikka japanilaiseen olet sortunut  :)

No tuosta allekirjoituksestani kun tuota riviä katsot, niin japonialaisia ne ovat olleet kaikki ja nyt ollaan jo ikäänkuin toisella kierroksella ;) Samaten malleiltaan ovat joka kerta vaihtuneet prätkän ja maxin välillä => loogisesti ajatellen mistäköhän löytyisi Kawalta se iso maxi seuraavaksi, tuo J300 kun on melko pikkanen ;D

Vaan nou hätä, kyllä se oma käpälä vastaantulevalle maxille yhä nousee, vaikka toiseen leiriin itse nyt siirryinkin, joten morjestetaan kun tavataan :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

JakeS

Onhan se skootteri lyömätön laite tietyissä olosuhteissa. Ateenassa laskettelin viikon x-max 300:lla. Siihen liikenteeseen ja kulttuuriin ei taida löytyä parempaa keksintöä.
Minä taidan olla 5-6 kierroksella jos mittapuuna pitää sinun laskentatapaa😃
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

oskuk

Että hullun hommaa, ajoin eilen 150km sateessa.

Uudet vedenpitävät vaatteet päällä. Ja ihan märkä olin ;-)
Että se niistä mainoslauseista. Oli eri merkin haalari ja takki, ja aika tasan meni vedenpitävyys...

Se niistä koiranpennuista, huomasin että ensimmäistä kertaa, 8 vuotta sitten hankitussa Vespassani oli jotain häiriötä:
Sateen alettua, alkoi moottori pätkiä, selvästi tehottomia sekunteja jotka lisääntyivät.
Löysin bussikatoksen jossa kuvittelin vartoovani "sen pari minuuttia kun sade kestää", mutten uskaltanut sammuttaa moottoria, jos en saa enää 300GTS:ääni käyntiin. Näiden akuthan ei kovin pitkään pyöritä. Käkin siinä ehkä vartin, ja jatkaessani matkaa moiset tehottomuudet olivat vähentyneet, mutta alkoivat lisääntyä nopeasti taas -oli hiukan jo huolta, pääseekö mäkiä ylös. Sitten sade heivasti rauhallisemmaksi, ja tunnin ajettuani oireet katosivat.
Tiiä sitten lämpenikö kunnolla ja haihdutti kosteuden...jostain, vai tuliko vaan lisäkosteutta sen verran vähemmän. Joka tapaksessa viimeiset 60km meni kuin ei mitään. Paitsi että olin aivvan jäässä. ;-D

konenikkari

Mulla halkeava ilmansuodatinkotelo vuosi saumasta,
ilmastointiteippi saumaan ja ongelma katos.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Mites ajatte skootterilla? Printeiseen "istun ruokapöydässä"-tyyliin, vai kuten totuitte moottoripyörällä?


konenikkari

#127
Me vanhat ollaan aina vähän kyykyssä kaikin tavoin.
Ja tuossa Takalaukku tapauksessa se on vähän pakkokin  :)
Laukku pois tai korvataan satulalaukuilla,
niin vanhankin selkä suortuu :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 16.06.22 - klo:11:19
Mites ajatte skootterilla? Printeiseen "istun ruokapöydässä"-tyyliin, vai kuten totuitte moottoripyörällä?

Tuosta unohtu selällään makoillen. Eli tuosta ruokapöytä-asennosta viedään polvet ihan kiinni etukatteeseen, kädet suorana lähes selällään penkillä maaten, kantapäät astinlaudalla varpaat ulospäin ilmavirrassa sojottaen ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

konenikkari

Ja tuosta ajoasennosta unohtui "kainalonkuivaus stonga"  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

HiTec

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

JakeS

Eikös ajoasento hieman riipu matkasta ja vauhdista... taajamassa voi hyvin ajella selkä suorana mutta sitten kun körötellään hantaaki pohjassa valtatietä niin oletettavasti asento muuttuu moottoripyörämäiseksi jos tuota sellaiseksi voi sanoa.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pekpel

Aika usein tulee oikastua jalat suoraksi, käännettävät jalkatapit katteen etulaidassa
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

oskuk

Itse ajan jalat takana, kuten kuvassa, koskapa se tuntuu tukevammalta, kun koivet koskee laitteeseen. Varsinkin kaupungissa, ja jos on vielä pliukkaat tuulipöksyt jalassa, ja ei ole mitenkään kosketuksissa itse skootteriin, on kuin istuisi liukuradalla. Kun hiukan pohkeet tai ainakin edes kantapäät ottaa skootteriin niin olo on (valheellisesti) tukevampi. Jos on takaistuja mukana, ei voi pitää jalkoja noin, mutta ei tarvitsekaan, silloin takaistuja nojaa takatoosaan, ja minä häneen, ja taas on valheellisesti tukeva tunne ;-)