Kirjoittaja Aihe: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?  (Luettu 19712 kertaa)

Poissa tex-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1033
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #75 : 29.03.21 - klo:19:27 »
Tekniikan Maailma uutisoi japanilaisten moottoripyörävalmistajien sopineen akkustandardista. Eli sama akku käy kaikkiin merkkeihin.
Sehän olisi hyvä juttu.
https://tekniikanmaailma.fi/hondan-kawasakin-suzukin-ja-yamahan-sahkomoottoripyorien-akut-ovat-yhteensopivia-keskenaan/
Jospa tuo toimisi myös skoottereihin
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2361
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #76 : 13.11.21 - klo:17:51 »
Vectrix sähköskootterit , mahtaakohan tulla Suomeen ?

http://vectrix-scooters.com/model/vx-2/   Tuo keltainen on VX2





« Viimeksi muokattu: 13.11.21 - klo:17:58 kirjoittanut viisnelonen »
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20436
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #77 : 13.11.21 - klo:20:59 »
Keskieuroopassa sähkökatkojen uhka on jo selvä. Sähkökulkineen akkua voi käyttää varavoimana jos on inventteri saada verkkojännite. Mutta silloin voi olla jalkamies.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa HiTec

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 850
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?
« Vastaus #78 : 13.11.21 - klo:21:26 »
Sähkökulkineen akkua voi käyttää varavoimana jos on inventteri saada verkkojännite.

Tällöin puhutaan V2H (Vehicle to Home) tai V2G (Vehicle to Grid) tekniikoista, kaksisuuntaisesta latauksesta 8)
https://www.is.fi/autot/art-2000006577883.html
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT kiikarissa