Tallissa tuli taas piipahdettua ja tällä kertaa huoltokohteena oli Mikuni VM14SH kaasutin.
Uusittujen tiivisteiden osanumerot:
13295-33010
13258-02100
13249-02500
13278-02340
Siinä se Mikuni koko komeudessaan:

ja purettuna osiin:

automaattiryyppy osina:

kohokammio putsattuna ja uusitut tiivisteet:

valmiina hyllyyn odottamaan asennusta:

Loven automaattiryyppy on jokseenkin erikoinen viritys, mutta oikein kasattuna puhtailla osilla se on ihan toimiva.
Sylinterinkyljestä törröttävä kuparitappi lämpenee samaan tahtiin kuin itse sylinteri ja lämmittää toista kaasuttimen sisällä olevaa kaksoismetallitappia. Kun tuo kaksoismetallitappi lämmönvaikutuksesta laajenee, työntää se samalla neulaventtiiliä syvemmälle ryyppykanavaan sulkien sen. Tuo kuparitappi kannattaa voidella esimerkiksi piitahnalla.
Huijasin kuparitappia ja lämmitin sitä kaasupolttimella.
Kylmä tappi:

Hieman lämmin:

Kuuma:

Takaosassa on vielä pieni ruuvi, jolla ryyppyä voi hienosäätää. Kaiken A ja O, että ryyppy on kasattu oikeassa järjestyksessä puhdistetuilla osilla.

Muutaman Loven kaasarin olen purkanut muiden tekemien huoltojen jälkeen ja aina ryypyn osat on olleet väärässä järjestyksessä kun ne saa sinne ängettyä monella tapaa.
Lisään kuvan oikeasta järjestyksestä myöhemmin.