Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Love

Aloittaja Love82, 30.05.07 - klo:19:23

« edellinen - seuraava »

Love82

Olisi mukava tietää onko jollain muullakin kuin minulla kyseinen rakkauden lähettiläs. Skootterin vuosimalli on 1984 ja ajokilometrejä varmasti jo päälle 30000  :D. Kilometrejä tulee edelleen tasaisesti lisää. Osien saanti tuppaa olemaan jo vähän huonoa, mutta eipä onneksi mitään isompaa ole hajonnutkaan.  :P

http://www.is.svitonline.com/sat/img_new/love.jpg

bikerpappa

Ajelin ennen nykyistä päristintäni vajaan vuoden Loven isolla siskolla eli tyyppiä Suzuki AG 100 joka on siis 100-kuutioinen kevari-skootteri ja juuri tuo osien saanti aiheuttaa noissa vanhoissa "Sussuissa" päänvaivaa mutta Venäjältä kuulemma saa aika hyvin noihin osia mikäli reissaa sinne päin tai joku tuttu sattuu siellä poikkeamaan.
Kaiken kaikkiaan sympaattisia laitteita ja omalla tavallaan suorastaan kaunottaria! :)

Samppa

Tuo Lovehan on oikein sympaattinen peli ja varmasti pitäisi haalia talliin yksi yksilö alkuvalmistusvuosilta, jahka tilanpuute hellittää. Joskus on tullut jopa korjattua tuollaista, tosin aika toimintavarmojahan nuo ovat. Tuossa hieman lisätietoa Lovesta: http://www.suzukicycles.org/Love/Love_CL50-CX50D.shtml

Ja Tekniikan Maailman artikkeli vuodelta 1984:
http://www.suzukicycles.org/Love/Love_CL50-CX50D_articles.shtml
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Love82

Valmistetaanko muuten Lovea enää esimerkiksi uutena mallina?

Love82

Olisiko jotain vinkkejä mitkä minäkin osaisin tehdä, jotta Love kulkisi edes hieman lujempaa kuin alamäessä tuon 45? Tasaisella ei mene kuin juuri 40  :-[

Love82

No nyt on rakkauden lähettilääseen ilmestynyt ikävä ongelma  :(. Kun pysähdyn huoltoasemalle tai kauppaan joksikin aikaa, ei Love meinaa heti käynnistyä uudelleen. Käynnistyy kuitenkin heti iloisesti, mikäli huoltoasema- tai kauppareissu on hieman pidempi. Mitäkö voisi tehdä?  :'(

Samppa

Eli siis tekee tuota ainoastaan kuumana? Viittaa liian rikkaaseen polttoaineseokseen. Kaasutin joko tulvii tai ilmansuodatin on tosi likainen. Aloita jälkimmäisen tarkastamisesta. Tuskin Lovessasi mitään vakavaa on...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Love82

Ilmanpuhdistin oli ihan öljyssä ja se puhdistettiin. Sitä ei varmaan oltu putsattu koskaan ??? Puhdistus tuntui tuovan Loveen uutta puhtia ja myös ääni muuttui.  ;D Käynnistyy myös huomattavasti paremmin.

Samppa

#8
Hyvä  :)

PS. Tuon Loven korvasi aikoinaan Suzuki Address (AH).
http://www.suzukicycles.org/photos/Antonio/Address/1994_Address-P-DX-50-2_800.jpg
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

MillaI

Hei!

Mulla on 1,5 Lovea.
Yksi on siis ajokuntoinen ja toinen on osissa autotallin lattialla.
Molemmat ole purkanut osiin, hionut rungon, maalannut ja pessyt osan osista astianpesukoneessa (miehen kiusaksi).
Pitäisi vielä tuo kakkonen saada kasaan, jotta autot mahtuu talvella talliin.
Melkein kaikki muut osat olen löytänyt paitsi muoviosia.
Se isoin jalkasuoja puuttuu molemmista.
Kakkosesta puuttuu melkein kaikki muovit, + ainakin näin nopeaan muistuu mieleen jarruvalojen sen nappula, joka on kahvassa. Siis se piuha missä on se katkasin.

Jos joku tietää miten vauhtia saa lisää, niin tietoa täälläkin kaivataan. Huiput on nyt noin 32km/h..

Coastside

#10
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1984/1984_Love3_red_500.jpg

CX 50 D Love III 1984
Overall Length: 1,580 mm (62.2 in)
Overall Width: 645 mm (25.4 in)
Overall Height: 1,020 mm (40.2 in)
Wheelbase: 1,115 mm (43.9 in)
Dry weight: 48 kg (106 lbs)
Engine type: Air-cooled 49 cc 1-cylinder 2-stroke. V-belt automatic transmission. 6.0 hp/ 6,500 rpm, 0.69 kg-m/ 6,000 rpm.


http://www.suzukicycles.org/Love/Love_CL50-CX50D.shtml

Tuolla on suomimallin tiedot
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

#11
Ensiksikin tervetuloa mukaan foorumille. Suzuki Loven pitäisi kyllä kulkea jopa vakionakin kovempaa kuin 32 km/h. Olethan nyt aivan varma, ettei automaattiryyppy makaa kokoajan päällä? Tämä oli aikoinaan yleinen vika lovessa. Tunnistat mm. siitä, että kone röpöttää lämpimänä ja tuntuu ettei vedä. Jos ryyppy makaa päällä, on mopo  myös kulutukseltaan melko janoinen. 2-tahtisissa myös tulpan väri kertoo em. ongelman ja tulpan pitäisikin olla väriltään paahdetun kahvin ruskea. Jos on kuiva ja musta, niin kone käy liian rikkaalla ja ryyppy makaa päällä (ks. kuvat tuolta etusivustolta). Tietysti seoksista puhuttaessa oletamme nyt, että seokset ovat muuten säädetty kaasarista kohdalleen.

Toisena tukkoisuuteen vaikuttavana tekijänä voi olla tukkeutunut pakoputki. Jos putkea ei ole koskaan puhdistettu, on putki todennäköisesti täynnä karstaa ja se vie tehoja pois. Putken puhdistusohjeet löytyvät myös tältä foorumilta hakua käyttäen. Yksinkertaisimmillaan sen saa puhtaaksi kunnolla polttamalla ja koputtelemalla.

Lovea on muuten melko hankalaa virittää nykyskoottereihin verrattuna. Vaikean virittämisestä tekee Loven 2pykäläinen automaattivaihteisto, joka on melko uniikki osineen. Siihen ei parana koskea.  Pullonkaulana Lovessa on myös ahdas hengittämätön pakoputki. Pakoaukkoa viilaamalla saa jonkin verran lisää potkua ja se on tässä mopossa ehkä järkevin ratkaisu. Kaasarinahan noissa oli muistaakseni "peräti" 14 millinen Mikuni (voin olla väärässäkin, eli saattoi olla vain 12 millinen), johon voi myös vaihaa pakoaukon viilauksen yhteydessä isomman pääsuuttimen. Kannattaa myös huolehtia, ettei ilmanputsari vaan ole tukossa. En nyt muista yhtään minkälainen tuo ilmanputsari oli ja oliko siinä joku kuristus (epäilen ettei ollut).

Katteita on melko vaikea löytää. Tiedän sen, koska olen etsinyt yhdeksi projektiksi 80-luvun alun Lovea kohtuuhintaisena jo pari vuotta. Alakatteet tuntuvat puuttuvan suuresta osasta, kuten myös muita katteita. Yksi kauppa meni ohitse juurikin tämän vuoksi kesällä. Puuttui tuo alakate ja en uskaltanut ostaa kun etsin yksilöä jossa kaikki katteet ovat mukana. Koneosiahan saa melko hyvin E-baystakin.

PS. Laitahan blogisi osoite näkyviin myös tänne foorumille, vaikka tuonne omat projektit osioon. Ovat sen verran kiinnostavia nämä vanhemmat laitokset.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#12
http://www.suzukicycles.org/photos/Love/Love_CL50-articles/1984_Love-CL50_TM10-84_650.jpg

Tuossa on TM:n juttu kuvana. Oli kiihtynyt sportteja ripeämmin 12,9 s. 100 m.

Muille maille olivat tehneet ripeitä 6 hp tehoilla. Kaasari oli suomimallissa 14 mm.

Minulla oli kaksivaihteinen solikka, joka kiihtyi hyvin, joten ei tuo ole suuri este. Keveys on myös selvä plussa. Jos tuon Loven saisi viritettynä, se olisi minunkin valintani.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Katteesta voisi tehdä valumuotin ja tehdä se lasikuituisena, jos niitä alkuperäisi on kadonnut. Pellistäkin sen tekee, ellei ole entistämishanke.

Kiinassa taisi olla Qingqi-Suzuki, niiden eka skodemalli?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.10.08 - klo:22:48
Katteesta voisi tehdä valumuotin ja tehdä se lasikuituisena, jos niitä alkuperäisi on kadonnut. Pellistäkin sen tekee, ellei ole entistämishanke.
Näiden ns. ohutmuovikatteiden tekeminen onnistuu tosiaan myös valumuotilla ja lasikuidusta, kuitenkin ongelmana ehkä alakatteen osalta nuo kiinnikepaikat, jotka on vaikea tehdä siten, että ne myös kestävät. Tilaa kiinnikkeille on melko vähän ja itse katteesta joutuu tekemään sen verran ohuen, että metallivahvisteiden värkkääminen valun sisään on melko hankalaa. Olen joskus joutunut valamaan joitakin yksittäisiä katteita ja olen ratkaissut tuon ongelman asentamalla ns. kiinnikekohtiin lasikuituvalun sekaan metalliprikat. Kuitenkin, varsinaista vääntörasitusta tuo kiinnike ei kestä, koska siitä ei saa riittävän joustavaa. Käytännössä siis herkkä hajoamana ja en suosittele paikkoihin, joissa rasitusta on. Lisäksi muotin teko on vaikeaa, jos alkuperäisestä ei ole mitään jäljellä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.