Taas pitkähkön tauon jälkeen loven kimpussa. Tuli tuossa elokuussa stoppi ajolle kun piti just lähteä kaveriporukan 70-80-luku-bileisiin, johon tietty piti lähteä ajan hengen mukaisesti lovella

. Lähdinkin....2 kertaa... ensin pääsin pari sataa metriä makuupussit tarakalla ja bisset jalkatilassa...sitten huomasin että eturenkaassa ei ole kaikki kohdallaan, rengas tussuna...sitten takaisin, kompuralla ilmaa ja uusi yritys. Tällä kertaa ajelin kilometrin verran ennenkuin taas olin huomaavinani ilman vähenemistä renkaassa. Ei muuta kuin hillitysti kiroillen takaisin ja pyytämään että vaimo heittää autolla.... Otti vähän pannuun nääs!
No renkaassahan oli reikä, jonka paikkailin ja sain äherrettyä renkaan pois ja takaisinkin (jonka jälkeen polkupyörän renkaanvaihto tuntuu lastenleikiltä!) vain todetakseni että ei pysy vieläkään ilmat. Nyt päätin sitten hankkia uuden sisägummin vanhan ja virttyneen tilalle.
Se oli siis syy miksi love on maannut laakereillaan pari kuukautta.
Avasin nyt viimein siitä kaasarin, ja seuraavia huomioita: (kertauksena että suzuki käy vähän huonosti, röpöttelee mutta lähtee hyvin käyntiin. Haisee bensalta, eli vuotoa epäilen.
- Bensaa vuotaa seisoessa imuaukosta...
a) olisiko se tuo ryyppy, jonka takia bensaa tulee "yli" ?
b) alipainesydeemi bensahanassa....? (huomasin että se oli muuten jäänyt varmaan asentoon jatkuva, kun letkun irroittamisen jälkeen käänsin toiseen asentoon ja bensan tulo lakkasi)
- Neulaventtiili oli alimmassa lovessa...
- Avasin tuon ryyppysysteemin, ja olipas se kummallinen viritys...jostain lirvahti kupari/messinkilevy, en tiedä onko se jälkikäteen lisätty (tod.näk)...voisiko se olla tuon muovisen vinopäisen onton tapin sisään esim kompensoimaan muovin kulumista ?? Jätin sen nyt vielä pois, mutta kaasari on vielä irti, helppo laittaa vielä takaisin...
- Mihin kaikkiin osiin olet Samppa laittanut sitä pii/hopeatahnaa...? Vain siihen lohkon kylkeen menevään vai kaikkiin noihin kuparitappehin ?
Siinäpä oli taas sekalaista tajunnan virtaa....

-Tommi-