Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Suzuki

Suzuki Love

<< < (4/70) > >>

Coastside:
Veneiden liitosvahvikkeina käytetään vaneria. Kiinnikkeiden osalta voisi rakennetta muuttaa vaikka vaihtamalla niiden paikkaa. Työmäärä on tietenkin suuri jos muotteja alkaa tekemään.
Ehkä helpoin olisi alumiinilevystä taottu, johon tekee sopivat kiinnikkeet.  Kiinnikkeiden paikat voi määrätä käyttämällä jikiä ja sovittaa levyn siihen.
Takomiseen voi soveltaa kupariin käytettyä tekniikkaa, jossa se naputellaan pikilaatan päällä, joka muotoutuu ja sitoo levyn työn ajaksi. Sille voi antaa haluamansa muodon, joka voi likimäärin olla sama kuin alkuperäinen oli ollut.

Persoonallinen tapa olisi tehdä muotti betonista ja räjäyttää levy sitä vasten dynamiitilla. Siihen tarvitsee panostajan paperit, mutta menetelmä sopii sarjatyöhön hyvin. 8)

MillaI:

--- Lainaus käyttäjältä: Samppa - 19.10.08 - klo:21:19 ---Suzuki Loven pitäisi kyllä kulkea jopa vakionakin kovempaa kuin 32 km/h. Olethan nyt aivan varma, ettei automaattiryyppy makaa kokoajan päällä? Tämä oli aikoinaan yleinen vika lovessa. Tunnistat mm. siitä, että kone röpöttää lämpimänä ja tuntuu ettei vedä. Jos ryyppy makaa päällä, on mopo  myös kulutukseltaan melko janoinen. 2-tahtisissa myös tulpan väri kertoo em. ongelman ja tulpan pitäisikin olla väriltään paahdetun kahvin ruskea. Jos on kuiva ja musta, niin kone käy liian rikkaalla ja ryyppy makaa päällä (ks. kuvat tuolta etusivustolta). Tietysti seoksista puhuttaessa oletamme nyt, että seokset ovat muuten säädetty kaasarista kohdalleen.


Mitä pitää tehdä jos vika on ryypyssä? En mä tiedä vieläkään mitää moottoreista/kaasareista, vaikka niitä ohjeista kokoilen?

Mulla on vielä tallella 1 risa etu-jalkasuoja. Voisin sen yrittää liimata, paklata ja maalata ja sit jos se onnistuu, niin tehdä muotti siitä.

Laitan blogilinkin tänne, kunhan selvitän kadonneen salasanani...

--- Lainaus päättyy ---

Samppa:
En nyt muista tarkalleen minkänäköinen tuo loven automaattiryyppymokkula oli (on vähän aikaa kun viimeksi räpläsin, 10v?). Yleisesti ottaen puhdistelu ja kevyt rasvaaminen ovat ainoita hommia mitä niille voi tehdä. Jos ei toimi, niin uusi.

Vaihtoehtona on tietysti kaasuttimen asentaminen jossa on manuaaliryyppy (esim. Suzuki PV:n kaasutin). Mikuniin ei saa mielestäni edes automaattirpyypyn korvaussarjoja, jolla ryypystä saa manuaalisen. Dellortoon näitä sai.

Miten säädit kaasarin muuten? Missä kolossa neulan lukkorengas on tällä hetkellä. Ottaako love paremmin kierroksia kylmänä, vai kuumana.

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=71
Kuva 4 ja 5 (vaikka onkin Dellorto).

openflow:
Vanhoissa mopoissa heikko kulku johtuu järjestäen joko tukkeentuneesta pakoputkesta tai liian rikkaasta seoksesta.

Liian laihalla olevan kaasuttimen tunnista heti *BOOOOO* ,mutta rikkaalla olevaa kaasutinta ei välttämättä korvalla erota. Johtuu röpöttävästä perus melodiasta jota vanhoista peleissä vielä löytyy.

MillaI:
Mä olen avannu koko kaasarin keväällä ja puhdistanut sen.
Mopo hyytyi entisestään kun ostin siihen aivan uuden pakoputken, eli joudun vaihtamaan vanhan takas.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta