Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Deni / Dekni pd18j -kaasarin hyväilyä

Aloittaja Nuukailija, 27.02.15 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 05.03.15 - klo:21:14
Ensimmäiset Fudet kun tuli suomeen 2000-alussa ( 2003?) niin niissä oli liian pieni suutin ja muistaakseni johonkin 34:n sen vaihdoin ja kyllä käynnistyminen ja alakierroskäytös sekä ennenkaikkea kiihtyvyyden alkuosa parani aivan huimasti. Ja myös seosruuvi alkoi reagoimaan ruuvailuun. Mulla taitaa olla noita 34:a vieläkin jossain.. jos vaan löytää   :D
Noi oli niitä ihan ekoja mitä se Raahelainen rautakauppa maahantoi.

Tuo oma deni kaasari taitaa olla 2006 vuosimallin Zonerista, tai en minä tiedä onko se siinäkään alunperin ollut, mutta itse sellaisesta irroittelin.

30 tyhjäkäyntisuutin siinä kumminkin oli, mikä nyt varmaankin osuu tuohon liian pieni kategoriaan. Tyhjäkäyntisuutinhan tossa Deni kaasarissa oli muistaakseni pienemmällä kierteellä kuin yleisemmässä CVK kaasarissa, kumminkin 1mm erilaista kokoa, enää en muista niin varmasti oliko se suurempi vai pienempi, onhan siitä jo monta tuntia kun käsissäni hypistelin ja teflonilla päällystetty aivo ei ole hyvä tässä muistipelissä.

Jos satut 'törmäämään' moiseen suuttimeen, niin voin sen kohtuullisella summalla ostaa.

viheik

Tuossa kaverilla on 300km ajettu skootteri jossa on kyseinen kaasutin. Ei lähde käyntiin.
Kipinä ok
Tulppa ei kastu vaikka kaasu auki starttaa.
Polttoaine vaihdettu uuteen ja se tulee kaasuttimelle asti.
Kaasutin purettu osiin pääsuutin ok, tyhjäkäyntisuuttimesta ei näy valo läpi kuten pääsuuttimessa eli se ilmeisesti tukossa.
Kaasutinta ja suuttimia liuotettu ties vaikka missä sekä sorkittu neulalla ja paineilmalla mutta ei meinaa aueta.
Nyt haluankin varmistaa että kuuluuhan myös siinä tyhjäkäyntisuuttimessa olla reikä kskellä pituus suunnassa?


konenikkari

#32
Jos kaasu auki koetat käynnistää kylmänä,ei tulppa kastu koska.

"Automaatti ryyppy on itsenäinen kaasuttimen muusta toiminnasta riippumaton, ryyppypiiri.
Kylmänä autoryyppy pitää auki lisäilmakanavaa, johon sekoitetaan ryyppysuuttimelta tuleva polttoaine.
Lämmettyään sähköllä lämpiävä vahaklomppi sulkee sekä lisäilmakanavan että siihen tulevan lisäpolttoaineen.
Eli ryyppy menee pois päältä.

Jos kaasuttimen varsinainen luisti on liian ylhäällä, ilma virtaakin luistin alta, eikä siis ryyppypiirin kautta.
CVK kaasuttimessä jos kaasuläppä liikaa auki, käy samoin
Älä siis käännä kaasua äläkä säädä tyhjäkäyntiä liian suureksi, jos haluat ryyppypiirin toimivan.
Myös jos moottorissa on muuta alipainevuotoa, stefat tai esim kaasuttimen kiinnityskurkku,
ei toimi se ryyppypiiri.
Myös jos imuläpät raottaa, ei synny kaasuttimelle ja sen ryyppypiirille tarpeellista, alipainetta."

Älä siis kääntele kaasua, kylmänä käynnistellessäsi, varsinkin jos kaasuttimesi on Deni/dekni, jossa ei ole kiihdytyspumppua.


Myös tyhjäkäynti suuttimessa pitää olla näkyvä reikä.

Mikä skotu se on josta löytyi ko. kaasutin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viheik

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.05.18 - klo:19:15
Jos kaasu auki koetat käynnistää kylmänä,ei tulppa kastu koska.

"Automaatti ryyppy on itsenäinen kaasuttimen muusta toiminnasta riippumaton, ryyppypiiri.
Kylmänä autoryyppy pitää auki lisäilmakanavaa, johon sekoitetaan ryyppysuuttimelta tuleva polttoaine.
Lämmettyään sähköllä lämpiävä vahaklomppi sulkee sekä lisäilmakanavan että siihen tulevan lisäpolttoaineen.
Eli ryyppy menee pois päältä.

Jos kaasuttimen varsinainen luisti on liian ylhäällä, ilma virtaakin luistin alta, eikä siis ryyppypiirin kautta.
CVK kaasuttimessä jos kaasuläppä liikaa auki, käy samoin
Älä siis käännä kaasua äläkä säädä tyhjäkäyntiä liian suureksi, jos haluat ryyppypiirin toimivan.
Myös jos moottorissa on muuta alipainevuotoa, stefat tai esim kaasuttimen kiinnityskurkku,
ei toimi se ryyppypiiri.
Myös jos imuläpät raottaa, ei synny kaasuttimelle ja sen ryyppypiirille tarpeellista, alipainetta."

Älä siis kääntele kaasua, kylmänä käynnistellessäsi, varsinkin jos kaasuttimesi on Deni/dekni, jossa ei ole kiihdytyspumppua.


Myös tyhjäkäynti suuttimessa pitää olla näkyvä reikä.

Mikä skotu se on josta löytyi ko. kaasutin.

Noniin. Kaasutin puhdistettu ja mopedi käynnistyi 5 polkaisulla ja kävi hyvin.
Seuraava ongelma ilmeni että moottori oli todella tehoton. 75 kiloisen kaverin alla se ei jaksanut lähteä liikkeelle nurmikolta kuin potkimalla. Asfaltilla sain kulkemaan 25-30km/h. Kun viimeksi sillä oli ajettu niin kulki n. 50km/h. Mistä lähtisin etsimään vikaa.
Mopo on Sym Cello retro.

helkama sc-r

Katso onko renkaissa ilmaa ja liikkuuko se muutenkin kevyesti.

viheik

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 15.05.18 - klo:01:11
Katso onko renkaissa ilmaa ja liikkuuko se muutenkin kevyesti.

Ilmaa on eikä jarrutkaan hiihdä. Kaasuttimen kalvoa pyörittelin käsissä ja se vaikutti ehjältä.
Mopolla tosiaan on ajettu viimeksi parivuotta sitten.

Kasperi_83

Lainaus käyttäjältä: viheik - 14.05.18 - klo:21:35Noniin. Kaasutin puhdistettu ja mopedi käynnistyi 5 polkaisulla ja kävi hyvin.
Seuraava ongelma ilmeni että moottori oli todella tehoton. 75 kiloisen kaverin alla se ei jaksanut lähteä liikkeelle nurmikolta kuin potkimalla. Asfaltilla sain kulkemaan 25-30km/h. Kun viimeksi sillä oli ajettu niin kulki n. 50km/h. Mistä lähtisin etsimään vikaa.
Mopo on Sym Cello retro.

Hei. Löytyikö vikaa kyseiseen ongelmaan? Minulla vähän samanlaisia ongelmia.
Eli kyseessä SYM Orbit 2 50cc.
Viime syksynä yhtäkkiä ei oikein jaksanu kulkea eli kulki n.40km/h ja meinas vähän nykiä ja sit se alkoi booaamaan.
Nyt keväällä kun yritin käyntiin niin ei lähtenyt ollenkaan.
Käytin kaasarin irti ja paineilmalla puhaltelin kaikki osat läpi.
Skootteri lähti hyvin käyntiin ja käy toi nätisti ja säädin mielestäni seokset ja tyhjäkäynnit kohdilleen.
Ongelma vain on, että kampe ei kulje kuin 20km/h kaasu pohjassa ja on tosi nuhainen.
Kaasua painaessa ei booaa eikä ryi ollenkaan. Ei vain kulje mihkään.

Meillä on toinen samanlainen skootteri ja vaihdoin sen kaasarin skootteriini testimielessä.
Skootteri kulki sillä kaasarilla normaalisti sen 50-55km/h.
Eli tuolla toimenpiteellä ongelma rajoittuu täysin kaasariin.
Säädin kohokammion kohonkin samalle tasolle kuin toimivassa kaasarissa, mut ei merkitystä.
Ostin isomman suuttimenkin niin ei merkitystä.
Kokeilin myös toimivan kaasarin suutinta kaasariini niin silläkään ei merkitystä...

Alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Kalvot oon lampun kans käyny läpi ja on ehjät...

mopotinx3

Onko se alipaineluistin stoppari poistettu? Omassa Orbitissa edellinen omistaja oli ajanut puolella kaasulla(luistin nousun esto) kaikki ajonsa.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Kari69

Mun Kymcossa hävisi kerran tehot ihan totaalisti. Kävi kyllä mutta oli täysin voimaton. Olin muuttanut luistin neulassa olevan prikan korkeutta. 10 km:n ajon jälkeen teho hävisi yhtäkkiä. Syynä oli se, että prikka oli irronnut neulasta eikä neula sitten noussut luistin mukana lainkaan. Kone kävi siis vain tyhjäkäyntisuuttimella.