Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Primavera -73 nykii ja pätkii

Aloittaja geeteeässä, 17.05.14 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

geeteeässä

Kattelin samaa tuossa eilen illalla. Ruoholeikkureihin suositellaan myös samaa mineraaliöljyä, esim. B&S.
Vespat -73 Primavera ja 300 GTS Super -10, punaisia tottakai

Partanen

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 18.05.14 - klo:21:39
Mikä lie se kirja jossa tyyppi lentää Italiaan,ostaa vanhan vespan ja alkaa tutustua Italiaan ja Vespaansa, alkuksi enemmän Vespaansa, ja joka käänteessä puhuttiin kärjistä.

En ole valitettavasti Vespan kärkiin vielä päässyt tutustumaan, mutta yleensä kärkiä parjataan enemmän kuin olisi tarve. Kärkien pitäisi oikein asennettuna pitäisi kestää huoltovälin ilman ongelmia. Jos jättää vaikkapa voitelun tekemättä, lyhenee kärkien käyttöikä muutamiin satoihin kilometreihin pahimmillaan. Siihen pakeliittiin, joka avaa kärjet, olisi hyvä laittaa vähän vaseliinia liukasteeksi, niin johan kuluu kärjet ja pakeliitti paremmin samaa tahtia, eikä kärkiväli muutu liiaksi huoltojen välillä. Varmaan monille itsestäänselvyys, mutta menköön kertauksena jos ei muuta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

#17
Kärkien surma on viallinen konkka joka kuuluu sammuttaa kipinä kärjissä. Rasvaa, ellei siinä ole öljyttyä sientä, on mahdoton saada pysymään.
Stroboskooppi on miltei korvaamaton ajoitusväline. Myös hehkulampulla näkee koska kärjet avaa, jolloin se sytyttää. Se taas riippuu kärkivälistä ja mahdollisesta kierrettävästä alustasta.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oV7aXY8a6kg
Säädön ohje.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

#18
Ei siis ollut kaikille itsestään selvyys. Hyvin pysyy tavallinen vaseliini kärkien pakeliitissa, tai olkoon mitä tahansa materiaalia näinä päivinä. Ja osa vaseliinistahan on siinä akselilla, joka kärkiä availee. Kärkiväli pitää tietenkin säätää asianmukaisesti, jottei pakeliitti laahaa joka kohtaa akselista. Sillä tavalla ne on suunniteltu toimimaan se katkojan kärjet.

Lisäys klo 19.28: olen omin silmin nähnyt, miten pari sataa kilometriä rasvaamatta ajetut kärjet oli jo niin kuluneet, että autolla ei voinut kunnolla enää ajaa. Pirun nopeasti kulahtaa se pakeliitti, jos ei mitään voitelua ole sillä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003