Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco ZX SF koneremontti

Aloittaja caddy, 18.06.13 - klo:19:17

« edellinen - seuraava »

Coastside

#15
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Irrotustyokalut-20352/

Noilla on kampuran suhteen. Sillä toisella saa upotetut laakerit irti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

caddy

Kiitos jälleen, enpäs osannut yhdistää noita kahta toisiinsa jostain syystä vaikka ne selkeästi listassa näkyivätkin :)

caddy

Työkalut haettu, kona halkaistu ja epäilykset vahvistettu.
Magneeton puoleinen laakeri oli aivan tasaraha(mutta väljää ei ollut!), kuten seuraavat kuvat kertovat:









Kampuran kaula näyttää ehjältä mutta siinä on aavistus heittoa kun vapaana pyörittelee.

Tuo koneen oikean posken pienet jäljet tuskin vaikuttavat moottorin toimintaan kunhan siloittelen niitä hieman pois?

Vielä kun keksisin miten saan tuon kampuran irti myös variaattorin puolelta..

Coastside

Kuumenna lohkoa niin se väljistyy. Voit myös tehdä levyn millä painat akselin päästä käyttäen kopa kierteitä ruuveille joilla vedät.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#19
Käytä rei´tyksen mallina varikoppaa ja tee senttiseen rautaan samat reiät.
Pistä reikiin pätkät kierretankoa la levyn päälle muttereita.
Kiristä tasaisesti, ja hoplaa lähteehän se akseli  :D
Vaihtoehtoisesti voi myös käyttää työkalua jonka linkin..jonnekin panin.
http://i583.photobucket.com/albums/ss273/Kimmo-89/Muut/Tykalu.jpg
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

caddy

Kampuran laakerit saapuivat tänään, vielä kun jostain löytyisi aika ja motivaatio tuon korjaamiseen.
Materiaalit tuo linkissä olevan kuvan mukaiseen työkaluunkin on hankittu..

Minkäpainoiset variaattorin rullat ovat vakiokoneiseen hyvät? Nuo kun joutuu kuitenkin vaihtamaan niin samalla voisi laittaa "optimaaliset"..

ramba

Lainaus käyttäjältä: caddy - 20.06.13 - klo:00:55
Varin rullat ovat myös kuluneet hieman kulmikkaiksi, olisiko suositusta mitä tuonne kannattaisi laittaa? Nykyiset ovat mustia(jos sillä on merkitystä).

Vaihtaa uudet, vakiokoko ja paino: (16x13, 8,5g)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

Paksun teräksen saanti ja käsittely voi olla työlästä vaneriin verraten josta saa yhtä lujaa paksuutta lisäten kerroksina. Kierretangothan sen lujuuden määrää. Kaksi 15 mm palaa riittää yhteen ruuvattuna. Akselin pään kohtaan teräksen pala.

Jos terästä käyttää niin  kaksi isoa kulmarautaa yhteen ja reijät kopan ohjaamana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

caddy

#23
Terästä käytetään ja sitä löytyy tuon entisen tallityöpöydän rungosta; 12mm kulmarautaa.

Eiköhän tuo ensiviikolla saada kasattua, huomenna alkaa parin viikon kesäloma ja tuleva vloppu vietetään Alastarossa nitroja katsellen. Sen jälkeen on tehokasta rakenteluaikaa :)

EDIT:

Eipä sitten ollutkaan aikaa lomalla tuota tehdä. Tehokas rakenteluaika meni aivan muita kohteita korjatessa...

Tänään otin prässillä kampuran irti varikopasta ja laakerin kampurasta.
Kampura on nyt pakastimessa ja huomenna olisi tarkoitus laitella laakeria paikoilleen ja lohkot kiinni kampuran ympärille.

Mitäs tiivisteliimaa kannattaa noiden lohkojen väliin laitella? Onko jotain spesifistä vai mennääkö ihan jollain yleismallisella?

caddy

Tänään oli vuorossa koneen kasaus.
Kaikki meni hyvin siihen asti kun naputtelin varikopan stefaa paikoilleen.. Se jotenkin livahti hieman vinoon vaikka putkenpätkällä ihan tasan suorassa sitä houkuttelin paikoilleen.
Lopputuloksena se tietysti meni liian syvälle ja eihän sitä muutoin saa pois kun koko roskan purkamalla.. Oppia ikä kaikki.

Huomenna uudelleen, nyt työjärjestys on jo tuttu joten eiköhän tuo jo kasaudu.

ps. Sattuuko kukaan omistamaan sc10-koneeseen kannentiivistettä? Tuota pyttysarjan mukana tullutta ei kai kannata enää toista kertaa kiristellä?

ramba

Pistä kannentiivisteen väliin myös kevyesti tiivisteliimaa niin kestää.. Kai ostit sellaista tiivisteliimaa joka nimenomaan kestää bensaa ja lämpöä?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

Mitä materiaalia se kannentiiviste on?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

caddy

Peltinen tiiviste tuo on.

Ostin Loctite 5922:sta, pitäis kestää bensaa ja lämpöä pariin sataan asti.

konenikkari

#28
Peltiä tehdään mm. raudasta alumiinistä ja kuparista.
Siis mitä materiaalia se kannentiiviste on?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: ramba - 24.07.13 - klo:21:14
Pistä kannentiivisteen väliin myös kevyesti tiivisteliimaa niin kestää.. Kai ostit sellaista tiivisteliimaa joka nimenomaan kestää bensaa ja lämpöä?
No johan pomppas, kannentiivisteen väliin ei sitten mitään mäskejä laiteta. >:(
Ei se tiiviste ole miksikään mennyt, kun ei kerran kone ole ollut käynnissä ja ei ole lämmön kanssa ollut tekemisissä. ;)