Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Koeajo Piaggio Hexagon 180

Aloittaja fudeisti, 24.05.13 - klo:23:10

« edellinen - seuraava »

fudeisti

Kävinpä kokeilemassa vanhaa 1995 Piaggio Hexagonia 180 cm3 2-tahtikoneella. Rumahan se on ja vanhanaikainen, vaan tehoa riiitti. Kiihtyy paremmin ku nykyiset nelitahtiset ja huippunopeus jotain 130 km/h.  Ainoa arveluttava asia ihan sairaan pienet renkaat - samat 10-tuumaiset ku vanhassa Fudessa. Aika hirveetä äkkijarruttaa satasen vauhdissa noilla tai ajella soratietä. 2-tahteja oon vältelly moottorikekoista tutun hajun takia, mutta ei se näissä tunnu haittaavan ku pakokaasut jää taakse. Hinta oli mielestäni kohdallaan, vaan kertokaapa mielipiteitänne - myös kielteisiä, kannattaako enää noin museovehjettä pikkurenkaineen ostaa? Hauska peli se kyllä asfaltilla oli :D
Ykkösvaihtoehtona on kyllä joku 250 cm3 nelari, mutta tämä maksaa kmolmasosan niitten hinnasta...

Madwankster

Itse tykkäsin ajaa omalla 150:llä. Menin kyllä vaihtamaan sen autoon, kun tarve nelipyöräiselle oli suurempi. Ajoasento Hexassa on hyvä ja matkustajallekin hyvät tilat. Itse kuljettelin pikkumuksuani 5v mukavasti. Ainoa miinus oli tuo 2t-koneen äänimaailma, kun on pitkään tottunut hiljaisempiin nelareihin. Pienistä pyöristä ei ollut tuossakaan pelissä hirveästi haittaa.

jk_single

Minulla oli aikoinaan 125cc malli ja ura- ja tuuliherkkyys oli aika inhottava (varmaan suuri "kori" yhdistetty pieniin pyöriin) ja myös kovemmin kantatessa peräpään nuljuaminen moottorin eläessä puslissaan. Soratiellä ajaminen ei erityisen mukavaa.

Yhdellä kaverilla oli Gilera Runneri sillä samalla 180cc moottorilla ja se kyllä kulki hyvin, Hexagon on tietysti vähän raskaampi. Moottori kuulemma tosi kestävä.

Löytyy uudempi malli (GTX?) missä on isommat pyörät ja teleskooppikeula http://www.nettimoto.com/piaggio/hexagon/1390310
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

fudeisti

Tuon minäki huomasin, ettei siitä oikein sorateille oo - ainakin pitää ajaa hitaasti. Mutta kiihtyvyys ja huippunopeus riittäisi mulle. Perhana, ostaisko tuon vai panisko 300 euroa enemmän nykyaikaiseen kevariskootteriin? Kevari jäis sitten tyttärelle jo ens kesänä ja sitten vois vaihtaa sen moposkootterin isompaan meille mamman kans...