Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > 250cc-400cc skootterit

Käytetyn skootterin arvo

(1/2) > >>

Lappis:
Kävin hakemassa skootterini huollosta ja samalla katselin vähän uudempia malleja. Bike-Worldissä oli Peugeot Satellis 500 cc -07 ajettu 10 tkm myynnissä hintaan 5490 €. Kysyin paljonko mitä maksaa, jos vaihdan vanhan skootterini tähän. Vastaus:4500 €. Joten aika nihkeästi hyvittävät vanhoista skoottereista. Mun skootteri on Piaggio X9 250 cc -00 ajettu 47 tkm. Katteissa on tosin naarmuja kaatumisien jäljiltä. Myyjä sanoi, että virheettömästä voisi hyvittää 1500 €.
Olin kyllä kuvitellut, että tuosta myymälläkin 1500 € saisi, mutta onhan sillä paljon ajettu ja 10 vuotta vanha. Pitää myös ottaa huomioon, että tuon Peugeotin hinnassa ei ole yhtään tinkaamisen varaa.

Midland:
Kyseles vähän vaihtohyvitystä muistakin liikkeistä, joissa on myynnissä isompia. Ja mitä hyvitetään uuteen vaihdettaessa. Kannattaa kans katella, mitä nettimotossa vastaavista pyydetään niin alat saada vähän haarukkaa..

jalat:
Kyllä se niin vaan on että maxeissa 10 vuotta tai yli 30 000km ajetun hinta on siellä 1200-2000e hintaluokassa. Siis millä se menee kaupaksi. Näin se vaan on. Nettimotoa seuranneena samat maxit pyörii siellä puolesta vuodesta vuoteen, kun myyjä ei vaan suostu pudottamaan hintaa. Näiden kysyntä on suomessa niin pientä.

Ikävä kyllä... Itsellä kävi ihan mukavasti, että hain itse maxini ulkomailta ja myin sen puolen vuoden päästä melkein tuplahintaan pois. Mutta oli se kyllä tajuttoman hienossa kunnossa oleva yksilö. Välillä jopa harmittanut miksi tuli myytyä pois.

pugt200:
Tonni noin paljon ajetusta maxista on minusta ihan hyvä hyvitys. Oman kakspuolikkaan X8:n arvo putosi kahdessa vuodessa 30 prosenttia eli sitä rataa mennen ei kymppivuotiaalla ole enää juuri arvoa. Vain Vespa tekee poikkeuksen tähän sääntöön.

jalat:
Totta totta.
Siksipä jos on ostamassa maxia itselle, kannattaa katsastaa hyväkuntoiset käytetyt netistä läpi. Säästää pitkän pennin ja kyllä tuollaisella 30tkm ajetulla ajaa vielä toisen mokoman suht helposti. Ja pois myytäessä ei tule edes tappiota juurikaan.

Onhan uus aina uus, mutta niin se vaan tuntuu olevan että maxin myyminen ei ihan helppoa ole.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta