Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin osia kiinaskodeihin?

Aloittaja NusNus, 15.07.09 - klo:23:34

« edellinen - seuraava »

NusNus

Minulta hajosi varin remmi 10" Fudesta. Avasin kopan ja kaaos tuli esiin. Jotain ihmettä oli tapahtunut. Tuuletinsiipi oli sulanut kiinni starttikehään, starttikehään oli tullut rasitusvaurio (röpelöinen kohta levyssä), kytkimen yksi kytkinpinta oli irronnut ja kadonnut jäljettömiin!, remmi oli tuhannessa osassa ja pulverina ympäri koppaa. Remmi oli aivan uusi.

Pitäisi siis ostaa uusia osia variin :(. Olen yrittänyt katsoa ja etsiä eri kaupoista sopivia osia mutta nettikaupoissa mainitaan huonosti yhteensopivuuksia. Moposportissakaan ei oikein osattu auttaa.

Mistä ja mitä kannattaisi siis ostaa?

Nämä tarvitsen: Koko etuvari, kytkin + kytkinkello.

karkulainen

Laitoinkin sinulle toisaalla linkit osiin.
Katso toki muualtakin, mutta laitoin ne mitkä on järkevä ottaa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

-Jarkko-

Samat palikathan noissa kiinalaisissa on, omaan löysin nettivaraosasta ja onhan noita liikkeitäkin kunhan hieman googlettaa.
Esim: http://www.mc-scatter.com/catalog/
        http://www.jm-racing.fi/index.php
        http://www.wandamotor.fi/index.php?osCsid=d331565fe618875af2f2d0b6fcedf086



Midland

Baotian SPORT -08 JA 10000KM. BT49QT-12, 139QMA. Nyt alkoi variaattori pukkaamaan tosi isoa välitystä heti 30km/h jälkeen=ei jaksa mennä mäkiä ja huiput putos 10km/h. Kun se kerran sen ison välityksen saa päälle, ei se edes mäessäkään tahdo vaihtua pienemmälle. Otin 6500km ajetun Gatesin hihnan pois-oli kaventunut n.1mm mutta täysin ehjä-ja laitoin alkuperäisen 3000km ajetun Henger hihnan tilalle. Se on n. 17,5mm leveä-eli ihan kunnossa. Vähän parani, mutta huonosti kiihtyy ja pienillä kierroksilla menee. Rullat kai pitäs vaihtaa? Eli minkähän painoiset noi alkuperäiset on-ja millasia kannattas sinne kokeilla. Hihnaa vaihtaessa kokeilin sormin, et onko varin lautasiin tullu jotain pykälää tai tai kulumaa, mutten huomannu mitään-tasaset kiekot on. Ostin ton 900km ajettuna ja oon huoltanu itse, mut variaattoria en oo mitenkään availlu muutenkuin hihnan vaihto ja paineilmalla puhdistus. Aapuuva!  ???

karkulainen

Kannattaa jo vaihtaa rullat ja VP, 5,1g tai 5,5g rullat on hyvät.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Midland

Kiitos, tilaan sitte 5 ja 5,5g Virijavara:sta. Öö-mikä on VP, nyt ei oikeen säteile..

karkulainen

Vastapainejousi, se vastustaa rullien liikettä ja ... Nojoo, sekin kuoleentuu aikanaan ja sen voi korvata jäykemmällä joka vaikuttaa kiihtyvyyteen ja vääntöihin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Midland

#7
Selevä-kiitos taas! Toi vari on mulle vielä vähän harmaata aluetta-mutta tekemällähän sitä oppii! Pikkasen jäykempi jousi ja 5g rullat vaikka tilaukseen ja sitten ihmetteleen-jos se siitä piristyy.. EDIT: Joo, tilasin Virijavara:sta kaasarin kalvon, vakiojousen takavariin ja 5g rullat. Pelkkä venähtäneen kaasarin kalvon vaihto palautti suorituskyvyn-eli ottaa kierroksia ja kulkee kuin ennenkin.Vanha kalvo oli ehjä, mutta niin venynyt, ettei oikeen millään menny paikalleen. Vaihdan vielä jousen sinne takavariin jos kiihtyilisi vieläkin pirteemmin sitten ja etuvariin vois kokeilla laittaa joka toisen rullan kevyemmän aluks. Mutta-hyvin se taas pelittää. 10033km..