Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Daywalker-75

Mitä kannattaisi tehdä, kun baotianissa 72cc pytty + vakikansi ja alkuperäisessä kaasarissa muistaakseen 90 suutin, niin hiukan booaa kun antaa kaasua. Tätä tapahtuu näköjään vasta koneen lämmetessä. Ostin tuohon uuden ilmanputsarin ja muistin vasta äsken, että siellä sisällä oli se pikku pätkä putkea. Otan sen huomenna veks.
Mitä muuta kannattaisi kokeilla? Se ei siis haittaa menoa, mutta hiukan ärsyttää. Ja pytyllä on ajeltu vasta 20 km, joten sekin voi vielä ahistaa...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

P.a.s.i

Vaikee suoraan sanoa mutta kokeiles ilman ilman putrasia jos toimii paremmin liian iso suutin sit kokeile hiukan kuristaa ilman ottoa jo toimii paremmin niin isompaa suutinta.
Ite pistin just läjään Virijavaran isovena kannen + 90cc pytyn vakio putkella ja vakio kaasarilla ja suutin on vakio ja vetää allaalta ylös puhtaasti

V_T_E_C

Onko täällä jonkulla tietoa, kuinka isoksi 139qm vaikio sylinterin voi porata? Onko mahdollista saada 63cc mäntä sopimaan?
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

Coastside

Kyllä sen voi porauttaa muttei ole mieltä kun sen hinnalla saa hyvän pyttysatsin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

V_T_E_C

"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."


tapiovuorent

Minulla olisi k.o.moottoriin uusi 70 cm3 sylinterisarja .
Jos 30,- € +Postikulut on käypä hinta , niin soittele.
Tapio Vuorenmaa ,Lahti
p. 0445141540

tapiovuorent

Tarkennus sylinterisarjaan.Koko on siis 72 cc.
Syy edulliseen hintaan on ,että ostin romuskootterin ,johon edellinen omistaja oli ostanut k.o. sarjan ,mutta ei ollut enää kiinnostusta korjata.
Korjasin oman vakiokokoisella sylinterisarjalla. Siksi tarpeeton minulle.
terv.Tapio Vuorenmaa

P.a.s.i

lähtee kohta lapasesta tää kinuskin virittely. Tilaisin läjän suuttimia virivajasta niin eksypä siihen joukkoon kireempi nokkakin :)

pekpel

Hyvä niin..
On hyötyä monessa asiassa kun oppii laittelemaan mopoa.

Mikä on nyt tärkein asia hakusessa ?
Kiihtyvyys vai huippunopeus

Oletko tekemässä sutimalla kulkevaa mopoa jonka huiput silti on noin 55 - 60 tuntumassa vai jotain epeliä sinne 90 nopeuksiin
Samalla siihen pientä tarkennusta onko haussa sellainen pitkäikäinen mopotin vai palikat koneeseen aina alle 5000 kilsan ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Eipä alakerta tule kovin pitkäikäinen olemaan, kyseisellä nokalla. ::) Tosin jos malttaa kierrokset pitää alhalla, niin saattaa kestääkkin? Mutta toisaalta, miksi laittaa kierrosnokka, jos meinaa hyssytellä? Tuolla suuressa maailmassa laittavat isolohko Gy6:siin vääntönokkia, kun noilla kierrosnokilla tuppaa laukeamaan kone, liki joka kiihdytyksen jälkeen. ::)

Tosin minä olen ihan väärä ihminen moralisoimaan moisista. Kiusaan itse alunperin piikkistä Gy6:sta, kierrosnokalla ja vielä ei ole lauennut. ;D

Midland

Mua kiinnostaa sun kilometrit kovastikkin! Jatkanko aikanaan kiinantietä, vai meniskö vanhoilla länsimaisilla?? Uudet isommat länsivehkeet vähän pelottaa-naapurissa esimerkki:Peugeot Satelis 250 jättää tielle ja kylän merkkihuolto sanoo et ei he hommaa yhden kylässä olevan yksilön takia maahantuojalta vikakoodilukijaa. Saisin sen kuulemma halvalla tosta, mut mitä sillä tekee-ruiskukonekkin vielä. Komee kun mikä ja kaikkee kivaa, tuulisuoja sähköllä aukeeva satula ym.-tosin ei käynnisty enää. Ai niin esimerkki taas miten tässä osiossa juttu menee sivuraiteille.

P.a.s.i

Tarkoitushan on saada kulkemaan toi n.70km/h sillai  ettei koko ajan tarvii vinguttaa naru kireällä ja että liikenne valoista lähtee ripeesti  senhän tuo jo melkein tekeekin.
Varmaan vielä himpun paranee koneen käytös kun saan lisää suutimia ja aloitan suutin jumpan :)
Nokkakin tuli hommattua ihan kokeilun halusta mitä se tekee kinuskille.
Kestää sit minkä kestää osia saa kaupasta lisää ja ne on sika halpoja ja ei tossa kauaa nokka tuhise kun vaihtaa vaikka uuden kampuran tohon mosaan sen verta yksinkertanen laitos on kyseessä.



tommi

#898
Joo, viides kampura hajosi eilen. Tällä kertaa meni alapään neulalaakeri sököksi. Runkolaakerit hyvässä kunnossa. Eli hyvä esimerkki ettei pelkästään runkolaakereiden vaihtaminen aina auta vaan pitäisi vaihtaa parempi kiertokangen laakerikin. Onnistuuko muuten  kotikonstein?

Ihmettelinkin kun kone piti niin kovaa kilinää. Ajattelin että se vaan ikäänkuin kuuluu asiaan mutta onneksi ei tullut lähdettyä pidemmälle matkalle. Aika jännä juttu tuo korkeapainemäntä, se hajottaa joko runkolaakerit tai kiertokangen laakerit. Nytkin oli kolme kannentiivistettä päällekäin mutta eipä auttanut asiaa  :-\

Yksi vähän käytetty kampura olisi vielä hyllyssä mutta se vuotaa öljyä varin puoleisesta stefasta, tyypillistä kiinalaista laatua. Uutta kampuraa en ala enää ostelemaan joten ajattelin laittaa kyseisen kampuran paikalleen, kunhan vain jostain löytäisi aavistuksen tiukemman stefan. Tai mitäs patenttia tuohon voisi kehitellä? Katselin että siihen mahtuisi kaksi stefaa päällekäin, jos oikein hyvin hioisi pinnat ja liimaisi toisiinsa kiinni niin pysyisiköhän?

Juissi

Lainaus käyttäjältä: P.a.s.i - 24.08.13 - klo:07:52
Tarkoitushan on saada kulkemaan toi n.70km/h sillai  ettei koko ajan tarvii vinguttaa naru kireällä ja että liikenne valoista lähtee ripeesti  senhän tuo jo melkein tekeekin.
Varmaan vielä himpun paranee koneen käytös kun saan lisää suutimia ja aloitan suutin jumpan :)
Nokkakin tuli hommattua ihan kokeilun halusta mitä se tekee kinuskille.
Kestää sit minkä kestää osia saa kaupasta lisää ja ne on sika halpoja ja ei tossa kauaa nokka tuhise kun vaihtaa vaikka uuden kampuran tohon mosaan sen verta yksinkertanen laitos on kyseessä.

Itsellä on 72cc pytty, norminokalla ja lasketulla kannella, kannesta on lisäksi siloteltu kanavat, palotilaa avarrettu(järjettömien puristusten takia) ja venttiilejä vähän kevennetty.
Kaasari on alkuperäinen, suuttimella 88, ilmanputsari on orkkis, putki on avarampi.

Variaattorin puolella on Koson vari (vähän pidemmät rampit) 5 gr rullat, takapakka on alkuperäinen, kun tuntuu toimivan parhaiten niin.

Huiput on suunnilleen 70 kierrokset silloin 8000, ei viitti kauaa ajaa niin.
Kohtuullisen väännön takia veikkaan että joko perävälejä pidentämällä, tai raskaammat rullat laittamalla se 65-70 matkanopeus vois pysyä jollain 7000 kierroksilla.
Tosin en ole kokeillut, kun riittää toikin.

Kiihdytys on mopoksi ok luokkaa, raskaammilla rullilla se vähän laskee, muttei paljoa, kun toi jaksaa vääntää kohtuu hyvin.

Itse koittaisin huippuja hakea väleillä ja väännöllä, mieluummin kuin kierroksilla, monestakin syystä, joista ehkä isoimpana kestävyys.  :)
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.