Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

pettynyt

Nyt sai oman "IsoVenaKannen" kuntoon (tilasin itse uudet pienemmät 19/21mm ventiilit) Kokoonpano on seuraava,82cc,Isovena kansi(avarretuilla imu ja pako aukoilla) 24mm"Keihin",Virinokka?,Avarampi pakokäyrä,Rajoittamaton poxi,Pari g kevyemmät rullat. Nyt toimii ja kulkee niinkuin tämmöisen pitäiskin :) Huiput vähän päälle 70km/h korkean tuulisuojan kanssa(vähän ehkä liikaa) ei juuri puudu ylämäkiin ja kiihtyy ihan mukavasti,eli ei muuta kuin odotteleen ensi kesää! 8)

tommi

Mitkäs välitykset siinä on? 82cc pytty vaatii ehdottomasti pisimmät mahdolliset välitykset (1:11). Saisi olla vieläkin pidemmät, vähän turhan paljon kierroksia vieläkin matka-ajossa, 80km/h --> 8000rpm.. Mutta kun ei saa pidempiä  :-\

Uka

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 28.09.11 - klo:00:03
Nyt sai oman "IsoVenaKannen" kuntoon (tilasin itse uudet pienemmät 19/21mm ventiilit)

Minkä takia isovenakanteen on laitettu pienemmät venttiilit? Venttiilien massan keventämiseksi vai osuivatko isot venttiilit mäntään? Vai muu syy. Nimim. Ihan pihalla.  ::)

edit typo

pettynyt

Ei tullut välityksiä mitattua? mutta TIHEÄMMÄN välityksen kun löytää niin voi ottaa variaattorin rajoittimen pois,nyt jos poistaa niin loppuu nopeusmittarista lukemat!

tommi

#589
Mikäs rajoitin siinä varissa on, nopeusrajoitin vai? Kun otat johdon irti niin kulkee nyt 70? Tiheämpää välitystä ei kyllä kannata laittaa koska kone kiertää helposti ylikierroksille, jossain 60-70 vauhdissa on varmasti jo 9000-10000rpm..

Niistä venoista, otit siis ne isot venat pois ja laitoit tilalle pienemmät? Ja istuivat paikalleen noin vain?

pettynyt

Etu varissahan on rajoitettu holkki,joka estää lautasten normaali liikkumisen!

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 28.09.11 - klo:11:21
Etu varissahan on rajoitettu holkki,joka estää lautasten normaali liikkumisen!
Hyvin - hyvin harvoissa kinkeissä on rajoitinholkki variaattorissa. Itse asiassa minä en henkilökohtaisesti ole nähnyt vielä ensimmäistäkään.

tommi

Mulla oli Saksasta tilatussa, uudessa koneessa, rajoitinholkki varissa. Siis tänä vuonna tilatussa.  3mm paksu irtonainen prikka holkin ympärillä. Samaten oli tappi kaasarissa ja vielä takavarissa nopeudenrajoitin. Eli kolme kuristinta oli hillitsemässä menohaluja..

Mutta ei kait kiinalaisissa ole vuosikausiin ollut prikkaa varissa? Joskus 2005-2006 kaiketi ollut viimeksi. Kalliimmissa "laatumerkeissä" on vielä tänä päivänäkin, kuten esim. Derbissä.


Uka

Kertoisko joku miksi piti laittaa pienemmät venttiilit  ::)

tommi

Eiks se pettynyt kertonut juuri tossa aiemmin että isommat venat ottaa toisiinsa kiinni virinokkaa käytettäessä..

pettynyt

Juu "laatumerkki" Kymco kyseessä ja on siitä holkista otettu 1,5mm pois joka rauhoitti kulkua mukavasti,rajoittimia oli kanssa ihan joka paikkaan ängetty Boxsi,ilmansuodatin 2kpl,vari ja pakokäyrä.

Peros


pettynyt

Näyttää vaan puuttuvan aikaspaljon tavaraa siihen että tuolla käymään mopon sais!

-Zone-

Joo. Oikeastaan mikään ei sovi, kun nokka ja kaikki muukin pitää hankkkia myös. Tulppaa myöten. Itseäni 4-venakannet ei ole enää oikein kiinnostaneet. On liiaksi ollut kestävyysongelmiakin venttiilikoneiston kanssa. Ainoastaan olisi kyllä kiinnostavaa tutkia, minkälaisia lukemia saisi työstäen virtauspenkissä ulos tuosta. Liian kallis hankinta siihenkään.

latromster

Millaisia huippunopeuksia 72cc pytyllä ja vakiokannella saadaan baotiaanissa. Välitykset on 12" renkaalle eli 10k rpm nopeus on jotain luokkaa 60. Jos laittaa kaasariin tappia, niin saako rajoitettua, että ei menisi yli 65 mutta kuitenkin saisi 6000-7000 rpm:n nurkilla lisää vääntöä isommasta pytystä?