Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

tommi

#570
Paljon riippuu myös männän profiilista miten startti jaksaa pyörittää konetta. Jos on korkeaprofiilinen pattipäämäntä niin puristukset on sitä luokkaa ettei ainakaan mulla jaksa pyörittää 82cc pyttyä. Tasalakisen männän kun heittää paikalleen niin jaksaa pyörittää. Ohessa kuva tasapäisestä männästä, pattipäämännässä on tuon kuopan sijaan samankokoinen patti.




On muuten aivan eri äänetkin koneessa, pattipäämännällä "räpättää" ja tasalakisella on sellainen matala hyrinä. Ja tehoissa ihan selvä ero ensinmainitun hyväksi. Noita pattipäämäntiä ei voi edes käyttää vakiokannen kanssa. Puristukset nousee aivan mahdottomaksi.

On näemmä Gy6 Motorissakin noussut 82cc pytyn hinta, vielä kesällä sai 49e hintaan. Nyt saa pulittaa 69 juroo..

VariJari

Mahtuisikohan "50cc" lohkon poraamaan auki (+ sylinterin kiinnitys pinnapulttien reiät) gy6 150cc pytylle/kannelle ... 57.x mm männänhalkaisija.. tulisi kuutioita jokunen lisää..  (juu, ei ole kustannustehokasta tietenkään.. ropaaminen maksaa :) )
Harrastelussa: bt49qt-12

Coastside

Taisi olla juteltu tässä ketjussa. Pinnapulteilla on härnäävän pieni ero jaossa ja lopulta nokkaketjun pituus taitaa olla se rajoittava tekijä, mutta niitähän voi ehkä rakentaa kuin fillarinkin ketjuja tappeja pois prässäten ja takaisin. Kampuran muuttaminen sopimaan pikkulohkoon on mahdollista ko. koneistamoille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Uka

Lainaus käyttäjältä: tommi - 21.09.11 - klo:10:24
Paljon riippuu myös männän profiilista miten startti jaksaa pyörittää konetta. Jos on korkeaprofiilinen pattipäämäntä niin puristukset on sitä luokkaa ettei ainakaan mulla jaksa pyörittää 82cc pyttyä.

Saakohan 72cc pyttyyn pattipää mäntää vai onko sellaista olemassakaan?

-Zone-

#574
Lainaus käyttäjältä: Uka - 21.09.11 - klo:13:21
Saakohan 72cc pyttyyn pattipää mäntää vai onko sellaista olemassakaan?
Muistelisin, että mäntätaulukoita tutkimalla löysin jonkun Hondan männän joka olisi käynyt 72cc pytyn kanssa ja mäntä selvästi pattipäinen. Olikos se tuossa taulukossa ollut http://www.b2b-piston.com/rimages/625/motorcycle-piston.pdf Mäntien pään muodot ilmoitetaan koodeilla ja vastaavuudet näkee esim http://www.piston.com.tw/category/piston-head-shape.htm Oliskos ollut head 85 se mäntä joka olisi käynyt.

Joko oli mitat suoraan sopivat tai pienellä modauksella. On jo vuosia aikaa kun näitä juttuja enempi tutkin, niin ei tahdo muistaa enää. Mielenkiinto vaan meni kun hintaa männälle olisi tullut sen verran että kinkkimäntiä olisi saanut useammankin ja puristussuhdetta saa muutettua ilmaiseksikin.

Uka

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.09.11 - klo:14:15
puristussuhdetta saa muutettua ilmaiseksikin.

Olen antanut kertoa itselleni, että kantta voi laskea ja myös pilata hiomapaperilla, peilillä ja tussilla. Usein sanotaan että se on hidasta. Voisiko joku valottaa kuinka hidasta se on, edes hehtaarin tarkkuudella. Eli otit millin pois, niin menikö aikaa 5 vai 20 tuntia?

tommi

Lainaus käyttäjältä: Uka

Saakohan 72cc pyttyyn pattipää mäntää vai onko sellaista olemassakaan?

Pienin pattipäämäntä minkä minä olen nähnyt on 79 kuutioinen. Mulla oli sellainen ja siihen paloi reikä keskelle mäntää vakiokannen kanssa..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Uka - 21.09.11 - klo:14:19
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.09.11 - klo:14:15
puristussuhdetta saa muutettua ilmaiseksikin.

Olen antanut kertoa itselleni, että kantta voi laskea ja myös pilata hiomapaperilla, peilillä ja tussilla. Usein sanotaan että se on hidasta. Voisiko joku valottaa kuinka hidasta se on, edes hehtaarin tarkkuudella. Eli otit millin pois, niin menikö aikaa 5 vai 20 tuntia?
Riippuu tekeekö sen käsipyörityksellä vai konevoimin. Pylväsporaakin kun voi tässä apuna käyttää. Sillä on myös vaikutusta että kuinka paljon materiaalia joutuu poistamaan. En meinaa pelkästään syvyyssuunnassa, vaan kuinka suuri hiottava pinta-ala on. Eli yksiselitteistä vastausta on oikeastaan paha antaa. Aikaa kannattaa varoiksi joka tapauksessa varata.

Kevarin koneestani kannen jouduin hiomaan. Siis vain oikaisemaan en laskemaan ja tuli tehtyä siitä juttukin kun nuorisolla on kevarien kansien kanssa ongelmia harvase päivä. Ehkä tästä jotain voi soveltaa kinkin kanteekin viimeistelyvaiheessa - http://www.mediafire.com/?sgokl94hel67ho2

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 15.09.11 - klo:19:51
Joo heh heh.. Sarkasmi on kyllä hivenen toimivampaa jos sitä ei selkeästi korosta. Vaikea taiteenlaji myönnetään ja pitää sitä itsekin vielä petrata. Mutta ainahan voi hioo nokan vallan pyöreäksi niin sitä ei tarvitse kääntää lainkaan.

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 04.09.11 - klo:11:27
En ole kyllä niinä 38vuoden aikana mitä olen...
Ja oles nyt muutenkin huutelematta. Ethän sie ole vielä edes mieheniässä. Mitälie orastavaa pehmytkarvaa vasta leuassa.. ;)
"Sarkasmista" :o En tiä mitään ja se oli sitäpaitsi suoraa Vi...lua! Paljonkos sait niitä ikä vuosia mulle ynnättyä?!

-Zone-

Vi...lu on koitettu pitää poissa tältä foorumilta. Toki siihenkin mennä voidaan ja vaikka ihan suoranaiseen nimittelyyn, joskin ketä se hyödyttää, eikä moinen muutoinkaan edusta kypsää käytöstä. Siihen vastaukseeni en viitsinyt laittaa lainausmerkkejä. Ajattelin sen olevan liiaksi rautalankaa.

pettynyt

#580
Varoitus!
Isoventtiili kannesta venttiileillä 20/23mm, Venttiilit ottaa toisiinsa kiinni,ainakin käytettäessä ns:virinokkaa ja voivat aiheuttaa vakavankin moottorivaurion! jos siis sinulla on kyseinen kansi ja et saa konetta hiljaisex venttiileitä säätämällä niin kyseessä on ilmeisemmin ääni joka johtuu venttiilinlautasten osumisesta toisiinsa!

Coastside

Koetin jo aiemmin neuvoa kasaamaan kannen irtaallaan ja tutkimaan miten se toimii. Kun jättää toisen jousen pois, on se kevyempi pyörittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: Uka - 20.09.11 - klo:18:11

Itselleni ei ole näillä näkymin tulossa 72:sta suurempaa pyttyä, koska ne ovat monta kertaa kalliimpia kuin 72cc.


No ei nyt sentään, eihän 82cc pytty maksa kuin parikymppiä enemmän kuin 72 kuutioinen. Minä en kyllä sinuna alkaisi laskemaan kantta siitä isovenakannesta vaan ostaisin suoraan sen 82cc pytyn. Jos se hionta maksaa jo sen 45e niin eipä siihen tarvitse laittaa kun toisen mokoman lisää niin saat sen 82cc pytyn kotiovelle..

Sillä kannenlaskulla saat todennäköisesti samat tehot 72cc pytyn kanssa kuin vakiokannellakin. Tuskin mitään dramaattista muutosta suuntaan jos toiseenkaan.

Uka

Lainaus käyttäjältä: tommi - 22.09.11 - klo:08:59

No ei nyt sentään, eihän 82cc pytty maksa kuin parikymppiä enemmän kuin 72 kuutioinen.

yRITIN tilata gy6motor.de:stä 82cc-sälää, mutta maksuvaiheessa mentiin toiselle sivulle (https://www.sofortueberweisung.de/payment/payment/error) ja siellä tuli herja, "The provided sender country is currently not supported. ".  :(

edit Mitä maksutapaa olette käyttäneet tuolta ostaessanne?

tommi

Paypalilla minä olen aina maksanut ostokseni. Muista maksutavoista ei kokemuksia..

P.S. Jännä nähdä millainen mäntä sieltä tulee sen pytyn mukana. Noitahan on monia eri variaatioita ja kaikissa eri puristussuhde. Itsekin olen tilannut kolme pyttyä ja kaikissa taisi olla erilainen mäntä. Toivottavasti saat sen pattipäisen männän, sillä irtoaa eniten tehoja ja kestää hyvin isovenakannen kanssa. Koko kesän olen ajellut kyseisellä kokoonpanolla ja hyvin on pelittänyt.

Edit: Scotfordilla näyttää olevan juuri tuollainen pattipäämäntä tossa 80cc setissä -->

http://www.scotford.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=1/24