Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

J4NH0

#420
Oho... unohtukin edelliseen viestiin kirjoittaa, että kannen mutterit myös aukastu... ketju ei siis siltikään suostu nuosemaan nokan hampaiden ylitse... voiko johtua siitä, että ajettu vasta n.900km eli ketju ei varmaankaan ole venynyt juurikaan... mielenkiintoisesti kiinalaiset kyllä tän neliventtiili tekniikan ratkaisseet. 2 ventiilisissä malleissa homma olisikin paljon helpompi kun saisi koko nokkapukin nostettua pois tieltä, jolloin nokan poistaminen olisikin helppo homma... neliventtiilisissä ainakin tässä ratkaisussa keinuvivut eivät irtoa ennen nokan irroittamista... http://www.virijavara.fi/kauppa/4-vent.php virijavaran puuhanurkassa kuvia neliventtiili tekniikasta

RV

Lainaus käyttäjältä: J4NH0 - 13.08.11 - klo:18:55ketju ei siis siltikään suostu nuosemaan nokan hampaiden ylitse

Ota ratas irti siitä nokasta, on muistaakseni kolmella ruuvilla kiinni nokassa..

Daywalker-75

Taas kaivattaisiin apua!

Eli asensin tuon 72cc sylinterin ja tsekkasin venttiilit -> OK
Vaihdoin kaasariin 90 suuttimen (92 on varalla) -> OK
Koneesta vanha öljy veke ja tilalle 5W-50 Synteettinen kura -> OK

Lähti ensimmäisellä startilla käyntiin, mutta hiukan venttiilit kilisee. Onko ok? Pitäisikö olla jotain muuta öljyä?
Sitten koelenkille, joka päättyi tien päätyyn, kun täytyi palata takaisin säätämään kaasutinta. En saanut seosta mitenkään kohdalleen. Vääntelin kaikennäköisten ohjeiden mukaan, mutta aina se mopo booaa tuossa kaasun "keskivaiheessa". Mikä neuvoksi?
Viimeisin asento on nyt sitten tuo ihan kiinni ja vajaa kaksi kierrosta auki ruuvia..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Plom


Timo

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 14.08.11 - klo:19:44
Taas kaivattaisiin apua!

Eli asensin tuon 72cc sylinterin ja tsekkasin venttiilit -> OK
Vaihdoin kaasariin 90 suuttimen (92 on varalla) -> OK
Koneesta vanha öljy veke ja tilalle 5W-50 Synteettinen kura -> OK

Lähti ensimmäisellä startilla käyntiin, mutta hiukan venttiilit kilisee. Onko ok? Pitäisikö olla jotain muuta öljyä?
Sitten koelenkille, joka päättyi tien päätyyn, kun täytyi palata takaisin säätämään kaasutinta. En saanut seosta mitenkään kohdalleen. Vääntelin kaikennäköisten ohjeiden mukaan, mutta aina se mopo booaa tuossa kaasun "keskivaiheessa". Mikä neuvoksi?
Viimeisin asento on nyt sitten tuo ihan kiinni ja vajaa kaksi kierrosta auki ruuvia..

Tuntuu että venttiilit kilisee pikkasen näissä vaikka olisi miten säädöissään.

Kyllä tuo 5w50 menee,juoksevampaa kylmänä,voitelee hyvin ja paksumpaa lämpimänä.
Kokeilitko jo 92suutinta? Ja katsonut ettei imuvuotoja ole esim;bakeliitin välistä?

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Timo - 14.08.11 - klo:20:55
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 14.08.11 - klo:19:44
Taas kaivattaisiin apua!

Eli asensin tuon 72cc sylinterin ja tsekkasin venttiilit -> OK
Vaihdoin kaasariin 90 suuttimen (92 on varalla) -> OK
Koneesta vanha öljy veke ja tilalle 5W-50 Synteettinen kura -> OK

Lähti ensimmäisellä startilla käyntiin, mutta hiukan venttiilit kilisee. Onko ok? Pitäisikö olla jotain muuta öljyä?
Sitten koelenkille, joka päättyi tien päätyyn, kun täytyi palata takaisin säätämään kaasutinta. En saanut seosta mitenkään kohdalleen. Vääntelin kaikennäköisten ohjeiden mukaan, mutta aina se mopo booaa tuossa kaasun "keskivaiheessa". Mikä neuvoksi?
Viimeisin asento on nyt sitten tuo ihan kiinni ja vajaa kaksi kierrosta auki ruuvia..

Tuntuu että venttiilit kilisee pikkasen näissä vaikka olisi miten säädöissään.

Kyllä tuo 5w50 menee,juoksevampaa kylmänä,voitelee hyvin ja paksumpaa lämpimänä.
Kokeilitko jo 92suutinta? Ja katsonut ettei imuvuotoja ole esim;bakeliitin välistä?

En ole vielä kokeillut. Ajattelin vaan kun niissä virijavara ohjeissa oli, että se 90 olis passeli...

Kunhan nyt pääsen ajamaan hiukka tuonne kylille, niin pystyy laittaa tänne enempi dataa...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

-Zone-

Neula vaikuttaa eniten luistin ollessa puolessa välissä. Epäilisin, että neulaa säätämällä voit saada hiukka paremmin pelaamaan.. Tai sitten ei. Näihin ei ihanteellisia säätöjä sillä CVK kaasarilla saa koskaan. Aina oltava kompromissi käyntiin lähtevyyden / kulkemisen / kylmän ja lämpimän koneen välillä.

Coastside

#427
Pitäisi kuvata filkkaa missä näkisi luistin asennon ajon aikana. On herännyt epäilys ettei se aukea kuin hetkesi täysin auki, koska neulan säädöllä voi vaikuttaa tehon määrään täydellä läpän avauksella.

Ei ole muuten sattunut silmiin yhtään mittaustulosta "19 mm" vs "24 mm" millään pyttykoolla. Epäonnistuneista valinnoista ei haluta huudella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 14.08.11 - klo:19:44
Taas kaivattaisiin apua!

Lähti ensimmäisellä startilla käyntiin, mutta hiukan venttiilit kilisee. Onko ok? Pitäisikö olla jotain muuta öljyä?
Sitten koelenkille, joka päättyi tien päätyyn, kun täytyi palata takaisin säätämään kaasutinta. En saanut seosta mitenkään kohdalleen. Vääntelin kaikennäköisten ohjeiden mukaan, mutta aina se mopo booaa tuossa kaasun "keskivaiheessa". Mikä neuvoksi?
Viimeisin asento on nyt sitten tuo ihan kiinni ja vajaa kaksi kierrosta auki ruuvia..

Kannattaisi tsekata se nokkaketjun ajoitus vielä kerran. Se tekee nimittäin juuri noin että keskialueella booaa jos on piikin pielessä. Yleensä kun vaihtaa 72cc pytyn niin ei välttämättä tarvitse tehdä mitään muutoksia kaasariin, ihan 85 suuttimellakin pitäisi toimia nykimättä. 92 on jo liian iso.

Jos se jako on varmasti kohillaan niin sitten sinne ilmanputsarin päähän jotain tuketta. Booaushan tarkoittaa että se saa liikaa ilmaa.

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: tommi - 15.08.11 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 14.08.11 - klo:19:44
....

Kannattaisi tsekata se nokkaketjun ajoitus vielä kerran. Se tekee nimittäin juuri noin että keskialueella booaa jos on piikin pielessä. Yleensä kun vaihtaa 72cc pytyn niin ei välttämättä tarvitse tehdä mitään muutoksia kaasariin, ihan 85 suuttimellakin pitäisi toimia nykimättä. 92 on jo liian iso.

Jos se jako on varmasti kohillaan niin sitten sinne ilmanputsarin päähän jotain tuketta. Booaushan tarkoittaa että se saa liikaa ilmaa.

Tuli hiukan säädettyä.

Eli, eihän tuossa minun kiinalaisessa ollut se kaasutin jossa voi muuttaa neulan asentoa. Vaihdoin sitten tuon 92 suuttimen, koska keinot alkoivat olla vähissä. Sillä tuo mopo kuitenkin liikkui paremmin( booaus lähes poistui) ja heitin noin 15 km lenkin ilman ongelmia. Venttiilit hiukan kilisevät mutta eipä tuo ainakaan räjähtänyt. Pitäisi vissiin vaihtaa nuo rullat kun ovat 5 grammaset ja vääntö ei ole mikään "tajuton"?

Tuon lenkin jälkeen tein muita muita hommia ja ajattelin heittää lenkin vielä. Pääsin 200 metriä ja meno loppui kuin seinään. Ihan kuin ei olisi saanut bensaa. Työnsin takaisin talliin ja rupesin selvittelemään asiaa. Ei mitään näkyvää ja sain melkein hiulattua akun loppuun, ennen kuin lähti yhtäkkiä käyntiin? Ihme vempain.
Sitten ajelin tuossa pihan tuntumassa ja ei mitään kummempaa vikaa. Olisikon ollut joku roska kaasarissa tai joku bensansyöttöongelma.

Rupesin vain skitsoamaan tuosta ketjusta, että voiko se olla huonosti ja kuitenkin pystyin ajamaan noin paljon...
Ja tuosta booauksesta, niin ainankin vakipyttyyn verrattuna on imuäänet kovat...

Jos taas noihin saisin kommenttia. Viesti on hiukan sekalainen, kun tikutan tällä nokialuurilla...


Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

pekpel

#430
Eli mennään vähän takasin viritelyohjeissa.
Seosten selvittelyssä on kaksi tapaa, joko hommaat lambdan(4T) tai luet tulppaa(4T ja 2T), ja jos mahdollista niin aina uutta tulppaa, virihommissa kannattaa aina hankkia koko laatikollinen niitä.
Seuraavaksi katsot että bensaa tulee tarpeeksi, eli kun alipainehana on auki (imaise vaikka siitä alipaine letkusta ja pidä see imu minuutti) niin bensaa pitäisi tulla reilu desi mieluummin kaksi minuutissa kaasarille.
Neulaa voi nostaa vaikka pikku prikoilla.
Kato ensin miltä se tulppa näyttää ja toimenpiteet sitten sen mukaan, rikastatko vai laihennatko seosta, ohjeet etusivulla tulpan lukemiseen.
Niin ja ilman pientä alipainetta imupuolella ei kalvokaasarit vaan toimi kunnolla, niin että ne teho- power ym. filsut hittoon ja vakio tilalle..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 16.08.11 - klo:01:20
Niin ja ilman pientä alipainetta imupuolella ei kalvokaasarit vaan toimi kunnolla, niin että ne teho- power ym. filsut hittoon ja vakio tilalle..

Tämänkö takia kiinaskootterin vakioimuputkessakin on alkupäässä se rei-itetty tulppa, neljä reikää ja verkko ettei mene isommat roskat putsarikoteloon.

Koneen purku edistyy, melkoinen määrä karstaa moottorissa ei voi muuta sanoa, mutta pakoventtiilit on valkoiset. Mäntä näkyy olevan kaksventtiiliseen vaikka tämähän on neliventtiilinen, mutta tilaa näkyy olevan näinkin. Samalla huomasin että unohdinpa hommaa pakoputkelle uuden tiivisteen.

Daywalker-75

Lainaa

Tuli hiukan säädettyä.

Eli, eihän tuossa minun kiinalaisessa ollut se kaasutin jossa voi muuttaa neulan asentoa. Vaihdoin sitten tuon 92 suuttimen, koska keinot alkoivat olla vähissä. Sillä tuo mopo kuitenkin liikkui paremmin( booaus lähes poistui) ja heitin noin 15 km lenkin ilman ongelmia. Venttiilit hiukan kilisevät mutta eipä tuo ainakaan räjähtänyt. Pitäisi vissiin vaihtaa nuo rullat kun ovat 5 grammaset ja vääntö ei ole mikään "tajuton"?

Tuon lenkin jälkeen tein muita muita hommia ja ajattelin heittää lenkin vielä. Pääsin 200 metriä ja meno loppui kuin seinään. Ihan kuin ei olisi saanut bensaa. Työnsin takaisin talliin ja rupesin selvittelemään asiaa. Ei mitään näkyvää ja sain melkein hiulattua akun loppuun, ennen kuin lähti yhtäkkiä käyntiin? Ihme vempain.
Sitten ajelin tuossa pihan tuntumassa ja ei mitään kummempaa vikaa. Olisikon ollut joku roska kaasarissa tai joku bensansyöttöongelma.

Rupesin vain skitsoamaan tuosta ketjusta, että voiko se olla huonosti ja kuitenkin pystyin ajamaan noin paljon...
Ja tuosta booauksesta, niin ainankin vakipyttyyn verrattuna on imuäänet kovat...

Jos taas noihin saisin kommenttia. Viesti on hiukan sekalainen, kun tikutan tällä nokialuurilla...

Ja muuttuu yhä jännemmäksi. Veli kävi testaamassa ja sanoi, että saletisti on jotain hämmenkiä variaattorissa. Vaihtelin siinäkin osia vanhasta uuteen. Pitänee purkaa ja kattoa mitä olen ryssinyt. Kuitenkin hänen mielestä kone kiertää hiton hyvin, mutta ei vain välity vetoon se...

??
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Timo

Tänään sain vaihdettua isovena kannen 72cc kaveriksi soliferiin.

On tullut tehtyä monet kerrat,tuntuu aika menevän hitaasti kun ei mennyt tuntia pidempään :)

No...
Ensimmäisellä käyntiin,kiersi vähän laiskasti,vähän booaili.Luulen tämän johtuvan liian isosta suuttimesta,kokeilussa oli 95.Vakiokannella ajoin 92 suuttimella.
Ajoin pari kilometriä,tuntui edelleen laiskalta,pysähdyin,kauhea kilinä.Luulin jaon olevan hampaan pielessä,välillä aivasteli kesken ajon.
Meni kumminkin mittari 70 saakka,eli todellista 60km/h.

Avasin tuossa äsken venttiilikopan.
Imu oli mennyt 0,20 ja pako 0,5 ajon aikana.Ilmankos tehot hävyksissä :) Toivon ainakin johtuvan tästä.
Säädön aikana oli kireähköt 0,10mm.

Eli illalla vielä venttiilien säätö,ajoitus oli perfecto.
95 suuttimella kumminkin näytti tulppa kahvin ruskealta,eli ei se ainakaan liian rikkaalla käynyt,tiedä häntä.92 huomenna kanssa kokeiluun.Seos ruuvi 1,5kierrosta auki
Kunhan nyt aamulla töihin pääsisi ilman talutus hommia.

Coastside

Bansku 50 cc vakikannella ja putkella ja kaasarilla tykkää kierroksista, kun rajoitin ei töki niitä saa kerättyä kierroksia mäkiin jotka menee suunnilleen samoin kuin Zoner meni virinokan kanssa. Jos kierrokset pääsee romahtamman, meno hyytyy puoleen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04