Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Timo

No sähköpostia lähti gy6 motorille,voipi olla tosiaan vakioventtiileillä tuo. katsotaan...

tommi

Vastauksena saattaa tulla että siinä on "stronger valves" eli vahvemmat venat. Minäkin luulin että se tarkoittaa isompia venttiilejä mutta ihan vakiovenat oli ainakin tossa 82 kuutioiselle tarkoitetussa kannessa.

http://www.gy6-motor.de/JTL-Shop/navi.php?a=5041&lang=eng

Monet muutkin ovat tilanneet noita kansia siinä toivossa että niissä olisi isommat venat. Miksi niitä muka myytäisiin puolet halvemmalla kuin noita missä on ihan oikeasti isot venat?

Sitä en vieläkään tiedä mitä se "stronger valves" käytännössä tarkoittaa? Olisiko vain jäykemmät jouset?

Timo

Kuvista päätellen kullan väriset jouset voisivat olla vahvemmat.

-Zone-

#378
Lainaus käyttäjältä: tommi - 01.08.11 - klo:18:59
Sitä en vieläkään tiedä mitä se "stronger valves" käytännössä tarkoittaa? Olisiko vain jäykemmät jouset?
Mikäli on sama kansi kuin omassa 82cc sarjassa, niin tarkoittaa sitä, että ne on venttiilivarren ja venttiililautasen liitoskohdasta paksummat. Vakioissahan varret on tästä hivenen ohennettuja (virtaavat siis kylläkin "virivenoja" paremmin). Myös materiaali tuntuu olevan eri vakiovenoihin verrattuna. Voisin pistää vielä kuvan kohtapuoleen.

Oikealla vakiovenat vasemmalla 82cc:n mukana tulleet http://img854.imageshack.us/img854/741/sdc13004.jpg

Coastside

#379
Vinguttelen toista kantta paremmaksi. Saa nähdä onko yhtä hyvä kuin se eka. Olisi hyvä nähdä minkä laatuista rööriä noissa isovenakansissa on? Jos on särmiä niin hyöty voi haihtua niihin.

Tuo saksan kansi on selvästi saanut jyrsintä ehkä saksassa ja aihio on kiinalainen. Vingutin itse tuon tapaisen palotilan perstuntumalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Eli ei mitään järkeä maksaa 50 euroa "vahvemmista" venttiileistä kun samaan hintaan saa pytynkin mukaan.

http://www.gy6-motor.de/JTL-Shop/navi.php?a=5359&lang=eng

:o

kani

Mistähän sais passelia putkea, pitäis laittaa kaasarilta suodatinkotelolle. Nykyinen on kotelon päästä vähän ahtaampi kuin kaasarin päästä ja kaasarillekin aikast "venytetty" sopiakseen. Kaasarin sisääntulon ulkohalkaisija on 38mm.

Mikä tarkoitus on muuten putsarikotelolle tulevalla, neljäreikäisellä suulakkeella?? Mun ymmärryksen mukaan imupuolen pitäisi olla mahdollisimman "vapaa". Täytyy nysvää samalla kannen, imukaulan ja kaasarin liitoksetkin lipakoiksi ja siistiä vähän valujälkiä. Hyviä vinkkejä/ideoitakin otetaan vastaan :)

Coastside

Kartioputken teko on haaste koska metritavarana sitä ei saa.

Yksi keino on ostaa ohutta levyä (kuorkan sisärengas) ja liittää se sopivaksi kartioksi vaikka neuloen ja vulkanoituvalla teipillä saumaten. Kumia voi ehkä hitsatakkin tohottamalla? Parhaiten puisen muotin päälle johon myös sen teräslankaisen tuen tekokin, joka estää sitä litistymästä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: kani - 02.08.11 - klo:13:14
Mistähän sais passelia putkea, pitäis laittaa kaasarilta suodatinkotelolle.
Yksi vaihtoehto voisi olla että marssisit autotarvikeliikkeeseen ja pyytäisit sopivan kokoista yleismallista vesiletkua. Se on haitariletkua, mutta toisin kuin pölynimurin letku, se on sisäpinnalta sileää.

kani

Joo, hyviä ideoita. Mietinkin että jos veis osat autotarvikeliikkeeseen niin sieltä varmaan löytyis jotain, ehkä jostain mp/skopa liikkeestäkin? Jos jonkun auton vesiletku olis sinnepäin. Mitenhän sitte, eikö näitä gy6 moottoreita oo isompiakin, löytyiskö semmoisen osista? Vois kyllä miettiä jos laittais hyvän filsun ja kuiduttais sille vaimentavan kotelon, riittävän ison. Sitten on vapaampaa ton letkunkin kans, kun voi löytyä sinnepäin sopiva letku ja sitten siihen tekee sopivan kotelon tai modaa kuidun kanssa tota alkuperäistä. Ei oo kyllä kauheen iso, ettei sinne mitään kummosta suodatinta saa mahtumaan.

Motonetissä olis 38mm silikoniletkua, mut mistäs mutkat? Metri letkua 39,90e heh heh. Biltema: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=33281&sivu=33281.htm&ryhmaid=219 näyttää ainakin tarpeeks vahvalta :D. Silikoniletkua ei vaan taida saada taivutettua mutkille kotikonstein?? Joskus sata vuotta sitten näin videon missä silikoniletkuja tehtiin mutta enpä muista siitä enää mitään.. Tais  olla niin että alkuun muoto ja sitten siihen laminoitiin lisää tavaraa kerroksittain, eli jälkikäteen ei varmaan tehdä mutkia..

Kattelin että pytyn ympärillä on tommoset suojamuovit, eikö ilmajäähdytteinen toimi paremmin ilman tollasia muoveja?? Jos paskaantuu/kuraantuu niin sit tietty pitää puhtaana. Eikö sinne kannattais jonkun tötterön kautta ohjaa vähän ilmaakin katteiden sisään. Solifer 50R:ssä on aika piilossa toi kone katteiden alla. Ja joku ilmanohjaus variaattorin kopan sisäänkin. Kylmä = hyvä, paitsi rannalla.

Joku huohotinjuttu ja/tai saasteturhuus tosta on ilmeisesti poistettu, venttiilikopasta lähtee vain pieni leikattu johdonpätkä ja imuputkessa sekä suodatinkotelossa on tukittu jotku reiät / liitännät?

-Zone-

Mun yksi varhainen putsarivariaatio oli sellainen, että tein T-liitoksen 2:sta vitamiiniputkilosta. Ne on siis sellasia poretabletteja. No kumminkin.. T-liittimen kasasin super epoxyllä liimaten ja laitoin sen alkuperäisen putsari/kaasari-letkun väliin katkaisemalla sen. T-liittimen ylimääräisessä haarassa oli pätkä kumiletkua ja sen päässä pipercross. Päällepäin kaikki näytti vakiolta. Kone sai ilmaa siis molempien suodattimien kautta. Imuäänien vuoksi tuonkin sitten hylkäsin.

Nykyinen on vakiosuodattimesta modattu. Kaasariin menevä putki on muutoin alumiiniputkea, mutta kaasarinpuoleisessa päässä on lyhyt pätkä kumiletkua ja klemmareilla kiristys. Putsarinpuoleisesta päästä alumiiniputki on painettu hivenen ovaaliksi ja se on kiinni alumiinisilla kulmapaloilla ja popniiteillä. Liitoskohta on tiivistetty sen jälkeen päältä sikaflexillä.

Putsarinkotelon kansiosan alareunaan on porattu 10kpl 8mm reikää sisäänvirtaavan ilman virtauspinta-alan kasvattamiseksi reijissä on imuäänen vaimentimena pätkät kumiletkua ja letkun pää ulottuu noin 2cm putsarikannen sisäpuolelle. Letkujen sisäreikä (virtausreikä) on noin 6-6,5mm. Suodatinelementti on alkuperäinen. Tämäkin putsarivariaatio näyttää päälisin puolin alkuperäiseltä.

Pöydällä on tuossa uusi kokonainen suodatinkotelo, josta on tulossa uusi versio jossain vaiheessa.

Coastside

Yksi kokeilun arvoinen olisi puumallin päälle tehty. Ensin millin miggilankaa spiraaliksi päälle ja sitten jeesusteippiä monta kerrosta ja liittimiksi sopivat letkut. Muoto on vapaa mutta kesto ilmeisen lyhyt.
Oikeilla materiaaleilla aivan pätevä.

Jos onnistuu liippaamaan sikaflexiä kangassuikaleelle, voi siillä kiertäen tehdä hyvänkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.08.11 - klo:15:19
Jos onnistuu liippaamaan sikaflexiä kangassuikaleelle, voi siillä kiertäen tehdä hyvänkin.
Tai sitten paistaa sen kumista muotissa Happosen ohjeita mukaillen: http://timo.santerihapponen.net/

tommi

Lainaus käyttäjältä: kaniKattelin että pytyn ympärillä on tommoset suojamuovit, eikö ilmajäähdytteinen toimi paremmin ilman tollasia muoveja??

Nämä ovat puhallinjäähdytteisiä joten ne suojamuovit on pakko olla. Jos otat ne muovit pois niin pytyn ympärille muodostuu ikäänkuin tyhjiö. Eli niillä suojamuoveilla muodostetaan eräänlainen tuulitunneli pytyn ympärille jossa kierrätetään ilmaa tuulettimen avulla. Ihan sama periaate kuin pappatunturissakin.

Parempaa jäähdytystä pytylle ei varmaankaan saa näihin millään muulla konstilla.






Coastside

Helteellä ei kannata ajaa mitään testejä, eikä siis viritellä eikä hakea säätöjäkään. Tein tuon virheen ja ihmettelin vauhdin hiipumista. Nyt kun viileni niin taas kulkee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04