Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

yamaha

#345
kyllä himottais kokeilla tuota isompaa pyttyä :) mutta lyheneekö skootterin elin ikä niinkään tuon vaihtamisesta verrataen vakioon?onko viri ja vara myymässä sylinteri paketissa männänrengaiden järjestys/katko kohdan järjestys ohje mukana?vakio kansi taitaa käydä 72cc kanssa hyvin vai viekö hyödyn isommasta sylinteristä?tiiviste kanteen pitäisi laittaa vissiin paksumpi ::)

julma

Lainaus käyttäjältä: julma - 10.07.11 - klo:21:05
moro olisi kos järkevää laitaa 63cc pytyn kassa vakio kansi ja vai tarviikos siihen muokata sitä vakio kanta
elikäs kelpaapi kaiki vakio yläpään osat nokasta lähtien jousiin asti

Timo

Kyllä kelpaa,itsellä toimi kyllä muillakin.

Virijavaran 72cc mukana tulee ohje asentamiseen,männärenkaiden järjestys.
Itsellä nyt ohut mukana tullut tiiviste kannessa 72cc kanssa,toimii loistavasti.
Mukana piti tulla paksumpi,mutta tuli tuo ohut kannentiiviste.

Tuossa hyvä video renkaiden järjestyksestä;

http://www.youtube.com/user/HasSse666#p/u/7/bsWdRymPCuA

julma

elikkä kannattaakos tilata se virijavaran  63cc  tiiviste sarja erikseen vai

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 01.07.11 - klo:19:01
Jos se olisikin kauttaaltaan silimiinivalua niin eipä se tarvitsisikaan sitä pakeliittieristettä. Eiköhän se eriste ole nimenomaan suojelemassa sitä kumiainesta ylikuumenemiselta. En usko että sitä on ihan huvikseen siihen laitettu.
http://katafori.workspace10.smilehouse.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=D302-0398

Leike XL50

Olikin jo näköjään lukossa tuo gy6-motor -aihe..

Kuitenkin, tavarat oli suomessa jo aikapäivää sitten. Itellalla oli hiukan ongelmia, josta viivästys johtui.

Tyscon Leike XL50 skootterissa on siis nyt gy6-motorsin 90cc pytty, isovena kansi ja 24mm kaasutin (94 pääsuutin). Viime kesänä setti oli sama, mutta 72cc:n kannella. Silloin puristuksia oli aivan liikaa ja kone kuumeni armottomasti ja nakutti. Seurauksena mäntärikko. Imupuolelta männän laelta puuttui parin sentin pala, joka oli lohjenut ylimpään renkaaseen asti.

Nyt siis uudella männällä mutta isoventtiili kannella varustettuna ja satulan alle koteloon modatulla ilmanotolla (vapari) kone toimii kuin unelma, eikä mitään häiriökäyttäymisiä ole ollut. Lämmötkin tuntuvat laskeneen, sillä mitään napsumista ja poksumista ei kuulu pitkänkään ajolenkin jälkeen.

Kulkupuolesta sen verran, että itse painan n.120kg, vaimoke sen 60kg ja itse ajokki 106kg. Ylämäet taittuu 60-65km/h ja tasamaalla ++70km/h. Homma toimii ja veto on tasaista läpi koko alueen.. Koitan toki vielä isommallakin suuttimella. Anyways -Me Happy!!!

tommi

Lainaus käyttäjältä: Leike XL50 - 14.07.11 - klo:12:56

Tyscon Leike XL50 skootterissa on siis nyt gy6-motorsin 90cc pytty

Jouduit viilaamaan lohkoa isommaksi eikö vain? Ei ainakaan mulla mennyt Tysconiin edes 79cc pytty viilaamatta. Luulisi että noi LK 139QMB lohkot ovat kaikki yhtä ahtaita. Kahteen kertaan piti viilata, ensin 79cc pytylle ja sitten 82cc pytylle. Varmasti olisi pitänyt viilata vielä kolmannen kerran 89 kuutioiselle..

Leike XL50

Juurikin näin.. Onneksi vinku toimii.  ;)

Sulla vissiin aika samanlainen sarja kiinni? Minkäkokoinen suutin kaasarissa?

tommi

#353
Mulla on "vain" 82cc pytty.. Kaasarissa #92 suutin. Siis VirijaVaran 19mm kaasarissa. 24mm kaasaria en ola laittanut siksi kun se ei mahdu vakioputsariin. Enkä ole vieläkään saanut tilattua tota linkin ilmanputsaria mikä käy syoraan Tysconiin. Siihen menisi 24mm kaasari heittämällä. Toi itse kotelohan tulee jo vakiona Tysconiin mutta letku puuttuu. Sulla oli varmaan sama homma.

http://www.av-motor.fi/tuotteet.html?id=53/434

Ja todellakin, isovenakannella pääsee täysin eroon noista nakutus ja ylikuumenemisongelmista. Mullakin suli kaksi mäntää vakiokannella. Nyt ei mitään ongelmia.

jalat

#354
Meidän skobassa on 63cc sylinteri ja virivaran 19mm kaasari vakio 85mm suuttimella.

Tuossahan on suutinkierre M5 ja muissa kaasareissa M4.
Itseltä löytyy M5 kierteellä 85 ja 90 suuttimet.
Sekä M4 kierteellä 88 suutin. Joka ilmeisesti on mahdollista laittaa myös tähän kaasariin vaihtamalla se pääsuuttimen kantaputki vakiokaasarista. Joku näin kirjoitti.


Kertokaahan viisaammat mikä suutin noista 85, 88 ja 90 vaihtoehdoista voisi olla optimaalisin kiihtyvyyden ja huippunopeuden kannalta?

Edit: ai niin kantta on vingutettu hieman avarammaksi sylinterin vaihdon yhteydessä yli vuosi sitten. Tänään dreemelöin pakeliittitiivisteen ja imukaulan jouhevaksi. Oli varmaan millin pykällykset suuntaan ja toiseen. Ei ole enää ja tuntui että noin sekunnin verran parani kiihtyvyys välillä 0-40 ja ehkä 1,5 sek välillä 0-50. tai sitten kuvittelen vaan. Idea tähän lähti siitä että tämä skootteri on kuluttanut uudella sylinterillä kokoajan 3,5-3,8l/100km. Tosin ajo on 3-4km pätkäajoa kylmällä startilla. Mutta jos saisi kaapista löytyvillä osilla optimoitua tuota kulutusta ja kiihtymistä.

Huomenna jos jaksaa, ajattelin availla ja putsailla kaasarin ja mietin jos samalla koittaisi jotain toista suutinta. Mutta mitä niistä?
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

julma

niin jos mä laitan 63cc pytyn baotian kiinni niin tarviikos mun viguttaa mitään osia  vai meneekös se heitämällä paikoileen  eli mä olen laitamassa 63cc pytyn ja vakio kannen siihen olisikos jollakin kokemuksia siittä yhdstelmästä ja kannattaakos toi se virivaralta tilate siihen se tiiviste sarja mukaan

Coastside

#356
Minullakin tuossa banskussa pakokanava 21,5 mm ja putki 18,6. Ei kuulkaa ollut tuon suurempi ero. Kansissa olen mitannut 16 mm pienimmän kanavan mitaksi.

Tremelöin putken suun tuohon isompaan mittaan pyöristämällä sen. Mäkinopeuteen se vaikutti +3 kmh. 41 - 44 (mittarinopeutta).

Imukaulassa oli pienet kynnykset. Hioin pois kansi paikoillaan, vena kiinni ja tuppo kanavassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

#357
Lainaus käyttäjältä: jalat - 14.07.11 - klo:23:34
Meidän skobassa on 63cc sylinteri ja virivaran 19mm kaasari vakio 85mm suuttimella.

Tuossahan on suutinkierre M5 ja muissa kaasareissa M4.
Itseltä löytyy M5 kierteellä 85 ja 90 suuttimet.
Sekä M4 kierteellä 88 suutin. Joka ilmeisesti on mahdollista laittaa myös tähän kaasariin vaihtamalla se pääsuuttimen kantaputki vakiokaasarista. Joku näin kirjoitti.

Joo, se kantaputki käy tosiaan suoraan kumpaankin kaasariin. Totesin tämän juuri itsekin kun kokeilin eri suuttimia.

Lainaus käyttäjältä: jalat - 14.07.11 - klo:23:34

Kertokaahan viisaammat mikä suutin noista 85, 88 ja 90 vaihtoehdoista voisi olla optimaalisin kiihtyvyyden ja huippunopeuden kannalta?


Onko se ilmanputsarin putkensuu nyt avoinna vai onko jokin kuristin? Jos sitä jo nyt kärsii pitää avoimena niin periaatteessa se 85 suutinkin riittää 63cc pytylle. Omasta kokemuksesta voin kertoa että 72cc pytylle riittää mainiosti 90 suutin.

Jos sulla syö mopo noin paljon bensaa niin veikkaisin että siellä putkenpäässä on jotain tukosta? Mulla söi MTX-2 jopa 4L sataselle kun laitoin 72cc pytyn. Otin sen tulpan pois sieltä ilmanputsarin päästä ja laitoin 90 suuttimen niin kulutus laski 2,3 litraan.

jalat

Ilmanputsarin suuaukko on avoin mutta putsarin kannen sisällä on se ohut putkentrötö. Pitäisikö irroittaa? Vakiolla otin joskus pois mutta booasi sitten vaan.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Tuossa 49-9 banskussa on ilmanotto katteen kyljessä jokin säleikkö ja putki siitä koteloon jossa sisäputki on taas puolet pitempi kuin tavallisesti. Koetan zonerin kotelon kantta siihen josko hengittää paremmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04