Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

otto

Ulkomailla on myynnissä isoventtiilikansia joissa on 61 ja 62mm pitkät venttiilit? Tuleeko tuossa jotain ongelmia asennuksessa? Normivenathan on 64mm.




Coastside

#2431
Onko laittaa linkkiä? Outo asia mutta voi toimiakin. Näitä isovenoja on tullut ns. purukumikovuisena palstalaisille pari tapausta. Vena on lyhyen käytön jälkeen ollut tyssäytynyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

otto

#2432
Pistäisin tilaukseen välittömästi mutta kun ei tosiaan tiedä tuleeko tuossa ongelmia eteen.

https://www.aliexpress.com/store/product/GY6-100cc-50mm-big-bore-cylinder-kit-cylinder-head-comp-set-with-20-23-64mm-valves/638161_32405441056.html?spm=2114.12010612.0.0.5fd4e51fTouBhl

Arvosteluissa on jotain puhetta venttiileistä, ja kuvakin vääntyneestä venttiilistä, mutta tuntuvat pääosin kuitenkin tyytyväisiltä  ???

Coastside

#2433
Joo tuo venttiilinvarren kesto ei aina ole hyvä. Olisi hyvä ennen käyttöä jo varmistaa miten kovaa ainetta se on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

otto

Joku suomalainenkin on näemmä ostanut kyseisen kannen ja kehuu kovasti, erityisesti venttiilejä:

"Good quality head, especially valves (both is stainless steel, i think. Do not stick to the magnet) and rigid springs. Thank you!"

Pitänee laittaa tilaukseen. 82cc pytty + isovenakansi, 45e posteineen. Onhan tuo niin hävyttömän halpa ettei kehtaa olla tilaamatta  :)

pera8x

kerron vähän, jotta muut ei tee samoja virheitä, kun mitä tein.

mää ostin isovenakannen ja ei mennyt, kun hetki ja venttiilit oli solmussa. oli selkeesti pehmeetä materiaalia nuo venttiilit, mutta varsinainen syy niiden rikkoontumiselle ei ollut itse venttiileissä. tuli vähän turhan terhakka nokka-akseli laitettua, niin otti venttiilit toisiinsa kiinni. isommat venttiilit on niin lähellä toisiaan, ettei kestä overlappia oikeestaan juuri yhtään.

nyt on vakio nokka ja uudet venttiilit. noissa venttiileissä, mitkä siellä nyt on paikoillaan oli kans pituus eroa ja lukkojen urat oli sitä myöten myös eri kohdassa. ei sopineet "heittämällä" paikoilleen. en nyt muista oli nämä venttiilit juurikin, vaiko jotkut toiset, mutta ainakin yhdet venttiilit pätkäsin oikeaan mittaan ja tein uudet lukkojen urat. toimi.

ja yksi venttiilisetti oli kans vähän eri mitoilla, eikä sopinut keinujen ja muiden hilujen kans yhteen. hioin keinuvivoista tavaraa pois. tuli lähes pelottavan ohkoset keinut, mutta toimi. ajelin sillä parin sadan kilsan koeajon lähestulkoon koko matkan kaasupohjassa mittarin näyttäessä jotain lukemia minne asteikko ei riittänyt.. ja kesti ainakin sen. ja sen jälkeenkin olen sillä ajellut. tosin en nyt talven aikana ole ajellut enää yhtään. aika huonosti lähtee reilu 90 kuutioinen isoventtiilikone käymään pakkasesta. varmaan venttiilinvälykset ois syytä tarkistaa.

jossain tuolla aikasemmin mainitsin, että kyllä mopo lähtee kylmästä käymään. niin tuota kyllä se lähtee, kun on sopivat polttoaineet ja kone kunnossa. eetteriä vähän pensan joukossa jne. tän hetken tilanne on, että kone on lähinnä sisäänajettu noilla uusilla venttiileillä ja venavälykset saattaa olla pielessä ja siinä syy, miksi nyt ei oikein jaksa kovin herkästi lähteä.

motorpowerista saa ihan ok laatusia kiinanventtiileitä. olikohan jonkun minikrossin 110cc:n tai vastaavat venttiilit muuten sopivat, mutta joitain millejä pidemmät. joten jotain toimenpiteitä tarttee tehdä, että käy koneeseen. ja viimiset venttiilit tilasin virijavarasta. ne pitäisi kait sopia isovenakanteen heittämällä. en ole vielä asentanut, kun talli täynnä kaikkea muuta roinaa..

joni_k

se on sitten taas kampiakseli remppaa tiedossa. sattumalta huomasin tämänkin kun tein variaattoriin tarkastusta. tiedä tarkkaan paljonko kammella ajettu mutta veikkaus 10 000km luokkaa jos moottori oli noin 5000km ajettu kun sen hommasin. mistäs sais 16 hampaista kampiakselia halvalla? virivaras ei oo nyt..huomenna koota toi varaosa moottori ja irrotella vanha.

joni_k

#2437
ensisavut otettu varamoottorista josta kammen vaihdoinkin joku vuosi sitten.72cc ja 69mm venttiileilllä oleva kansi päälle.vielä paljon tehtävää mutta pakko saada tohon vaiheeseen kun lupasivat pakkasia huomisesta lähtien.

täytyy vielä lisätä tähän semmonen kun ekan kerran kokeilin niin lähti samantien käyntiin kuin palmun alta. sitten kasailin pakoputken yms ton ekan kirjotuksen jälkeen niin hetken kävi hyvin tyhjäkäyntiä ja sitten kierrokset pikku hiljaa tippu ja sammui kun en kaasuun koskenut. sitten aloin sahamaan sitä käyntiin niin meinas kyllä usko loppua. yritti yritti mut ei niin ei. ajattelin jo että nyt on kasaamisessa tapahtunut joku virhe. venttiilit tms solmussa.. no sahasin vaan niin  sitten kun lähti kävin hyvin ja kaasuunkiin vastasi niinku pitää. kyllähä toi uusi kampiakseli ja pytty on varmasti ahistava ja samaten vaihdoin kaikki stefat että ei sieltä tuu vuotoja.

FlatLander

#2438
Olisiko kannattava hankinta: https://www.heavy-tuned.de/en/#t=hi&itemid=718400 ?? Löytyy virin ja varan 52mm sylkkä jolla on ajettu n. 3000-4000 km.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

jwalk

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 07.01.18 - klo:10:29
Olisiko kannattava hankinta: https://www.heavy-tuned.de/en/#t=hi&itemid=718400 ?? Löytyy virin ja varan 54mm sylkkä jolla on ajettu n. 3000-4000 km.
Duoda...54mm sylkkä???? Ja siihen tuota mäntää? Tais tulla näppivirhe. Nojoo, itelltä löytyy tuo Narakun 89cc setti, isovenakansineen. Tuntuu kyllä huomattavasti laadukkaammalta, kuin aliexpressin vehkeet. Kannesta vasiten huomaa, kanavat paremmin viimeistelty, jämäkämmät venttiilijouset ja sillee...

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 07.01.18 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 07.01.18 - klo:10:29
Olisiko kannattava hankinta: https://www.heavy-tuned.de/en/#t=hi&itemid=718400 ?? Löytyy virin ja varan 54mm sylkkä jolla on ajettu n. 3000-4000 km.
Duoda...54mm sylkkä???? Ja siihen tuota mäntää? Tais tulla näppivirhe. Nojoo, itelltä löytyy tuo Narakun 89cc setti, isovenakansineen. Tuntuu kyllä huomattavasti laadukkaammalta, kuin aliexpressin vehkeet. Kannesta vasiten huomaa, kanavat paremmin viimeistelty, jämäkämmät venttiilijouset ja sillee...
Mun moka ;D ;D Meinasin että 52mm sylkkä löytyis noilla ilmotetuilla kilometreillä.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

pera8x

ei mahdu mäntä reikäänsä. eli joudut vähintään poraan pytyn sopivaan kokoon. toinen, että mille venttiileille tuo mäntä on tarkotettu? venttiilientaskut pitää olla oikeassa paikassa ja oikean kokoset. koneistelemalla ja näpräilemällä saa kyllä aika hyvin monet "ei yhteen sopivat" osat toimimaan keskenään.

otto

Hyvin asentui tuo AliExpressiltä tilattu sylinteri + isovenakansi vaikka arvelutti nuo normaalia lyhyemmät venat. Ei muuttunut säätökulma juurikaan, ja kiristysvaraakin jäi. Viimeistely oli tyypilliseen tapaan karkea, sekä pako, että imuaukkoa joutui viilailemaan että sai reunat tasaiseksi. Setti on jo paikallaan, ja tuntuu ottavan herkästi kierroksia, ja käy äänettömästi. Ajelemaan ei vielä pääse kun skode on seisonnassa. Joskus parin kuukauden päästä voisi harkita liikenteeseen ottoa. Saattaahan se olla että hajoaa jo ensimmäisellä koeajolla, kun ei näistä koskaan tiedä, mutta ei ainakaan venat tuntuneet ottavan kiinni mäntään, eikä toisiinsa  ;D

Coastside

Kaikki juo välykset pystyy kasatessa tarkistamaan. Sokea usko kilauttaa joskus koneen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#2444
Saksasta ostin halvan putken. On hiljainen eikä tehoissa ole eroa villaputkeen. Siinä ei ole haittaliitäntöjä. Ainoa kiusa on että pitää irroittaa edestäkin pyörätöissä. Opin ja hankin rosteriset mutterit ja tein alakuraläpän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04