Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meisselix

#2341
Lainaus käyttäjältä: konenikkari"että nää kinukit on kyllä välillä ihan ihme vekottimia"
https://www.youtube.com/watch?v=RE7TOaTv3SI
;D
;D

Sain mittausten perusteella mallinnettua nykyisen setupin käyräksi, nopeus pääsuuttimen koon funktiona. Kuvassa olevan kaavan kun syöttää laskukoneeseen ja x:n paikalle suutinkoon antaa tuloksen suoraan kilometreinä tunneissa.

Sama käyrä 20mm kaasuttimella tässä
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

Heh! Pistetääs taas täältä ihmeteltävää... 90cc+ big valve+ 24mm cvk= 135 suutin

kani


Meisselix

** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

#2345
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 14.07.17 - klo:14:06
Heh! Pistetääs taas täältä ihmeteltävää... 90cc+ big valve+ 24mm cvk= 135 suutin

Isossa kaasuttimessa ilman virtausnopeus ja alipaine on pienempi,
joten vaatii isomman suuttimen.
Kuluva polttoaine ja ilmamäärä voi pienemmällä kaasuttimella ja suuttimella olla silti sama.
Ilman virtausnopeus vain kasvaa ahtaammassa kurkussa, johonkin rajaan saakka.
Mites suhtautuu tuossa aiemmin mainittuihin käyriin  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Jep. Kun filtterikin on varsin hengittävä, lyhyen putken päässä, niin alipaine ei ole kummonen. Polttoaineenkulutus keskimäärin 2,2L/100km tällä hetkellä.

konenikkari

#2347
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 14.07.17 - klo:16:55
Jep. Kun filtterikin on varsin hengittävä, lyhyen putken päässä, niin alipaine ei ole kummonen. Polttoaineenkulutus keskimäärin 2,2L/100km tällä hetkellä.

Sulla on taitava ja kokenut, kaasukäsi.  ;D
Sen ehkä tekee, tuo vanheneminen,  ;)  onnea.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

kiihtyykö teillä noi mopot niinku oikeasti jokseenkin hyvin, tai edes kohtalaisesti? mulla on nyt se isoventtiilikansi ja kaiken maailman pakarit ja nokka-akselit laiteltu ja silti tuntuu vähän tuhnulta. olis kiva tietää kuinka muilla kiihtyy ja kuinka kovaa muitten mopot kulkee.

varmaan ton konenikkarin vinkistä ostan seuraavaksi säädettävällä sytkällä olevan cdi poksin ja kokeilen sitä. ja sitten vain isompaa kaasaria jne. kyllä mää sen satasen haluan saada rikki. tai ainakin päästä edes lähelle sitä. 90km/h ei ole vielä tarpeeksi lähellä. sekin muna-asennossa ja olisko ollu vielä myötätuuli..

Meisselix

#2349
täytyy vastaava testiajo tehdä vielä 24mm cvk:lla niin saa hyvän perstuntuman joka koolle kun muu ympäristö pysyy täsmälleen samana.

Mulla on vakiofiltteri ilman kureja. noissa freeflow systeemeissä mua ärsyttää ne hirveet imuäänet. Se väliputki joka on pehmeetä kumi/muovisekotetta varmaan vaimentaa tosi paljon imuääniä.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 14.07.17 - klo:19:15
täytyy vastaava testiajo tehdä vielä 24mm cvk:lla niin saa hyvän perstuntuman joka koolle kun muu ympäristö pysyy täsmälleen samana.

Mulla on vakiofiltteri ilman kureja. noissa freeflow systeemeissä mua ärsyttää ne hirveet imuäänet.

Toimiva vakiofilsu on yleensä paras,tai lähinnä sitä,
suuri imuääni kertoo ikävän usein puuttellisesta ilman suodatuksesta,
ja sen myötä hyvinkin rajallisesta moottorin käyttöiästä
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: konenikkariToimiva vakiofilsu on yleensä paras

Jos vähänkään epäilyttää ilman riittävyys voihan siihen porailla lisäreikiä kuoreen  ;D
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.07.17 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 14.07.17 - klo:16:55
Jep. Kun filtterikin on varsin hengittävä, lyhyen putken päässä, niin alipaine ei ole kummonen. Polttoaineenkulutus keskimäärin 2,2L/100km tällä hetkellä.

Sulla on taitava ja kokenut, kaasukäsi.  ;D
Sen ehkä tekee, tuo vanheneminen,  ;)  onnea.
Hah! Tiedä ny sitte, ei tule kyllä tuppi nurin kaahattua,paitti hetkellisesti hiljasilla sivuteillä. mutta liikennevaloista lähdetään reippaasti.
Kiitos kuitenkin onnitteluista vielä jaksaa,,,kävelläkin ;)

Meisselix

Ihmeen vähällä menee tosiaan jwalkin setuppi kun 135 suutin ja vapari nielemässä liikevaihtoa. Monet ei ole saanu toimimaan tuota "tehosuodinta" vaikka kuinka on kikkaillu suuttimien kanssa. Toisaalta ulkomaisilla foorumeillakin on monella tuo pikkutötsä kaasarin päässä ja hyvin toimii.. Itekin sais vauhtia varmaan lisää kun laittais kokeilun vuoksi sellasen ja pakoputkeksi sen aliexpressin "torven". Äänet kovenee julmetusti mutta puhkasis varmaan helposti 90 kmh koska nyt pääsee jo 86.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

joni_k

mä taas tykkään imuäänistä mut baotianissa se imu on aika boaaa voittoinen,,, ;D mitenköhä manki mopoissa äänet muuttus..niissähä imu kuuluu aika hyvin, jos heittäis kinkki skootterin ilmanputsarin kiinni.