Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Meisselix

Tulossa Naraku 90cc v2 kiinni mopoon. Saa nähdä miten pelittää verrattuna kiinalaiseen big boreen. Kanavat on ainakin tosi nätisti muotoiltu.  Ajattelin myös kokeilla Narakun v3 racing kaasutinta 18,5 mm. Eli kohtuupikkunen. Olisko mitään heittoa kenelläkään pääsuuttimen kooksi? Ajattelin lähteä 95 koolla liikenteeseen. Ilmanotto ja pakoputken hengitys hyvällä tasolla.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

joni_k

riittääköhä 95. itellä vakio kansi ja ilmanputsari josta irrotettu sisältä se supistin. 72 pytty vaan ja 95 suuttimen vaati. tosin en tiiä niin yksilöitä taitaa kaasarit ja skootterit olla.

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 11.07.17 - klo:17:13
Tulossa Naraku 90cc v2 kiinni mopoon. Saa nähdä miten pelittää verrattuna kiinalaiseen big boreen. Kanavat on ainakin tosi nätisti muotoiltu.  Ajattelin myös kokeilla Narakun v3 racing kaasutinta 18,5 mm. Eli kohtuupikkunen. Olisko mitään heittoa kenelläkään pääsuuttimen kooksi? Ajattelin lähteä 95 koolla liikenteeseen. Ilmanotto ja pakoputken hengitys hyvällä tasolla.

Osat kiinni koneeseen, ja sitten jore1961 mallin mukaan kokeilemaan paljonko kone kiertää.  :D ;D :D ;D
https://youtu.be/JGbIUGjTgFU

Meisselix

Joo lueskelin että sulla 95 koko 72 kuutioisen kaverina. Voi olla että pitää olla isompi. Mulla on M4 suuttimia 105 kokoon asti. Toisaalta vakioputsari paikallaan, sekin voi tehdä osansa siinä. toisaalta koko ilmareitti on katsottu ettei pitäisi mistään kuristaa.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: purigaaliOsat kiinni koneeseen, ja sitten jore1961 mallin mukaan kokeilemaan paljonko kone kiertää.  :D ;D :D ;D
https://youtu.be/JGbIUGjTgFU

;D Joo kiinan skootteriharrastus voi olla yllättävän arvokasta touhua varsinkin eksperimentaalialueella ja laadukkaammilla osilla. Onkohan Jore kierrättäny konetta hihna irti? Ei sitä muuten saa noin kiertämään. Mulla vielä pisimmät välitykset tuossa. 8500 riittää enemmän kuin tarpeeksi vauhtia kelaa jo siinä. Kymco Super 8 takajouset rauhoitti Baotiania järkyttävän paljon.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

openflow

En ole koskaan kokeillut, että paljonko ihmeen saa keskituella kiertämään mutta 4t-koneen voi saada kiertämään hurjia lukemia ilman kuormaa. Muistaakseni 12800 rpm on suurin lukema mitä olen uskaltanut ihmettä kierrättää keskituella -- hyvin lyhen aikaa.

pera8x

hain tuon isoventtiilikannen postista. vähän pieniltä nuokanavat näyttävät omaan silmään. uskaltaakohan tuota alkaa kairaileen.. se, kun menee puhki öljytilan puolelle, niin se tietää ongelmia. vai laitanko vaan suoraan sellasenaan kiinni ja kokeilen, kuinka toimii?

joni_k

Onko kuinka huonoa jälki meinaan kanavien röpelö?tossa omat kannet aina hionu ku niin röpelöisiä ja  viimeistelemättömiä ollu.minkä kokoset on venttiilit?

pera8x

aika röpelöä ne tossakin on, että varmaan ainakin jotain täytyy tehdä. en nyt ulkoa muista, mutta selkeesti isommat, mitä normi kannessa. kattelin tuolta gy6motorin sivuilta ja ostin sen ekan isovenasen mikä nyt siinä oli. siältä varmaan löytyy lisää infoa.

openflow

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 12.07.17 - klo:16:27
hain tuon isoventtiilikannen postista. vähän pieniltä nuokanavat näyttävät omaan silmään. uskaltaakohan tuota alkaa kairaileen.. se, kun menee puhki öljytilan puolelle, niin se tietää ongelmia. vai laitanko vaan suoraan sellasenaan kiinni ja kokeilen, kuinka toimii?
Samat kanavat on 110cc minikroseissakin. Kyllä se toimii välttävästi ilman viilamistakin. Kunhan tarkistaa, että ventiilit on todellakin "isot" eikä vakiot...

pera8x

ok. tarttee varmaan vaan silotella sitten, eikä alkaa "poistaan" tavaraa. pelko puhkikairaamisesta on sen verran suuri, kun ei toi nyt ihan ilmanen ollut.. yhden kannen jo kertaalleen kairasinkin puhki, niin aika hankala sitä on enää kunnolla korjata.

ehkä pakopuolelta sen verran, että se mun pakari istuu siihen nätisti. siinä aukon suulla on kyllä tavaraa reilusti. tarpeen mukaan otetaan.

Meisselix

#2336
Nyt on testattu 90cc Naraku V2 sylinterisarja, 18,5 mm Naraku V3 kaasuttimella ja 20mm kaasuttimella. Tulokset aika yllättäviä.
20mm kaasuttimella käytetty avarrettua imukurkkua.

Suutinkoko - Nopeus km/h (18,5mm kaasutin + vakiosuodin, kurit pois)
85 - 81 km/h
88 - 80 km/h
90 - 80 km/h
92 - 79 km/h
95 - 78 km/h
98 - 76 km/h

Naraku 90cc + 20mm kaasutin, vakiosuodin kurit poistettu:
85 - 83 km/h
88 - 84 km/h
90 - 86 km/h
92 - 84 km/h
95 - 82 km/h

Naraku 90cc + 24mm kaasutin, vapaavirtaussuodin:
105 - 79 km/h
108 - 81 km/h
110 - 81 km/h
112 - 82 km/h
115 - 84 km/h
118 - 86 km/h
120 - 83 km/h

24mm kaasuttimella toiminta muuttui enemmän on/off tyyppiseksi. 20mm kaasutin tuntuu toimivan parhaiten. Kaasuun reagointi ja looginen vastaavuus selvästi parempia kuin 24mm kaasuttimessa.

Sama testisuora, samat olosuhteet joka vedolla, kaasu auki alusta asti.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

joni_k

Tää on kyl yllättävä lopputulos :D mulla ei vakiosuuttimella todellakaan  63 tai 72 pannu toimi.

Meisselix

Täytyy sanoa että on nämä ihme vekottimia..  ;D
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

pera8x

ei se aina pelkästään kiinanvehkeistä johdu. joskus kokeilin laittaa polinin sellaseen kopio minimotoon isompaa kaasaria. se oli siis reilusti isompi kaasari. oisko ton polinin kone ollut joku 40cc ja heppoja joku lähemmäs kymmenen. kaasari oli joku 250cc:n kaasari, niin tuntu, että kävi tosi laihalla. ei ilmavirta vaan piisaa imeen tarpeeks ainetta isosta kaasarista, jos on suhteettoman pieni kone. fysiikanlakeja.

mutta totta myös se, että nää kinukit on kyllä välillä ihan ihme vekottimia. äsken tappelin sähköstartin kanssa varmaan 4 tuntia, enkä saanu viä pelaan. ainakin startin solenoidi on ottanut itteensä käyttämättömyydestä johtuen ilmeisesti.