Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Forextremen nokka on tosiaan ihan kuin vakio, ei käytännössä mitään eroa, mutta laakerit oli omassa ainakin aika huonoa laatua, ei sillä tainnut paria tuhatta enempää tarvinnut ajaa, kun laakereissa oli jo väljää.

Enemmin jostain purkukoneesta laittaa nokan jossa laakerit hyvät, niin ei tarvitse olla vaihtamassa hetikohta.

pera8x

kysäsen taas. mistä kaupasta niitä isoventtiili kansia kannattaa nyt ostaa? nyt olis sen verran rahaa, että taidan pistää heti tilaukseen, jahka löytyy sopiva pulju. antakaa vinkkejä ja linkkejä. kiitos.

joni_k

Oon kans kärppänä kuulolla mistä saa. Toimiiko isovena enää vakio kaasarilla vai suosiolla vaihtaa isommaksi?

pera8x

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 02.07.17 - klo:10:21
Oon kans kärppänä kuulolla mistä saa. Toimiiko isovena enää vakio kaasarilla vai suosiolla vaihtaa isommaksi?

kokeillaan nyt ensin pikkukaasarilla. kait se silläkin toimii, vaikka ei ehkä anna kaikkia tehoja pihalle.

openflow

Suomesta ei taida isovenakansia tällä hetkellä saada, joten joutuu ulkomaalta tilaamaan.

Ainankin gy6-motorista pitäisi löytyä.
# 70 € + postit
http://www.gy6-motor.de/big-bore-performance-cylinder-head-gy6-139qmb-engine

Voi olla, että vakiokaasutin riittää tai sitten ei.
Vakiokaasuttimet on ulkoapäin suunnilleen samanlaisia, mutta kurkun koot vaihtelee ~ 13 - 18 mm välissä. 13 mm on liian pieni 90cc + isovenakansi yhdistelmälle. 16 mm ja siitä ylöspäin välttää. Työntömitalla kun mittaa kaasuttimen kurkun leveyden sekä korkeuden kapeimmasta kohtaa sitten selviää. Yllä olevat mitat on pyöreän reiän mittoja, ja ihmeessä muoto on ovaalia eli kun arpoo minkä kokoista pyöreää reikää se vastaa niin sitten...

Muistaakseni omassa 90cc:ssä on kaasuttimen kurkun "pyöreähalkaisija" on ~17,5 mm(240mm2) Tämä riittää mainiosti.

Ensimmäiset foorumistit jotka osti näitä isovenakansia, maksoivat ne yli 200€ / kpl. Itse taisin maksaa aikoinaan isovenakannesta pitkälti toista sataa. Hinnat on tullut kyllä paljon alaspäin.

Aliexpressissä näitä on pyörinyt alle 40$. Joku pisti linkinkin tänne foorumille, en vaan muista missä viestiketjussa se oli.


pera8x

noniin. kiitos kaikille vinkeistä. tilasin tuolta gy6motorista. luulisin, että vaikka olikin n. kolmin kertanen hinta, niin on ehkä vähän laadukkaampi, kun tuo alipapan versio.. ja toinen syy, miksi tilasin tuon, on se, että se tulee järkevässä ajassa kotio. ei viittisi odotella niin kauaa, että alkaa oleen jo talvi ovella, kun paketti saapuu suomenmaalle. katsotaan nyt minkälainen sieltä tulee.

kokeilkaa joku muu tuota alipapan versiota, niin voidaan sitten vertailla. tietää jatkossa, että mistä niitä isoventtiilikansia sitten kannattaa ostella.

vähän jäi ihmetyttään nuo ulkomaan maksut, siis lähinnä että käytetäänkö siellä viitenumeroa ollenkaan? pistin vain viestinä kaikki tiedot, mitä siellä oli. kaikkia erikoisia kirjainyhdistelmiä ja perässä numeroita.. pankkitilin numero oli ihan selkee ja osotteet yms, muta osa noista muista numero ja kirjain yhdistelmistä oli täyttä hepreaa. ainakin ne nyt sai viestiä kaikki tarvittavat tiedot, että luulisi onnistuvan. annoin vielä puhelinnumeronkin, niin soittelevat sitten, jos jotain epäselvää.

joni_k


pera8x

90. aattelin, että se varmaan sopii suoraan tuohon mun sylinteriin. minkä kuutioinen tuo nyt sitten onkaan. männän leveys oli muistaakseni sen 52,4mm. jos kaikki menee putkeen, niin ei tartte alkaa koneisteleen kantta, eikä sylinteriä, tai ylipäätään yhtään mitään.

joni_k

muuten tein tänään kantta korjatessa pienen huomion. noissa venttiilivarsien kumeissa on eroa. toisissa on yläpäässä tommonen kiristysjousi systeemi ja toisissa ei ole..onkoha kellään kokemuksia kumpi on ns parempi vai onko vaan makuasia.kuvassa kummatkin on uusia.


konenikkari

#2320
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 03.07.17 - klo:15:03
muuten tein tänään kantta korjatessa pienen huomion. noissa venttiilivarsien kumeissa on eroa. toisissa on yläpäässä tommonen kiristysjousi systeemi ja toisissa ei ole..onkoha kellään kokemuksia kumpi on ns parempi vai onko vaan makuasia.kuvassa kummatkin on uusia.



Wiritellyissä moottoreissa voi käyttää sitä jossa ei ole sitä jousta, jotta venavarretkin saa edes joskus öljyä  ;)
Noi jousella varustetut on sitä pihiä varten joka ei koskaan lisää eikä edes tarkista öljyjään  ::)
Ja tuostapa tulikin mieleeni, asia josta on aiemminkin pitänyt mainita,
kriittisillä asetuksilla toimivaan nelariinkin voi hyvillä mielin lisätä korkealaatuista kaksitahtiöljyä bensan joukkoon n. 1prosenttia  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

ei vaa oo kovin hyvä jos öljyä palaa joten jouselliset  ;D täytyy laittaa niitä mitä sattuu paketin matkassa tulemaan..oikein muutakaan vaihtoehtoa ole.

openflow

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 03.07.17 - klo:13:33
vähän jäi ihmetyttään nuo ulkomaan maksut, siis lähinnä että käytetäänkö siellä viitenumeroa ollenkaan?
Ei käytetä. Viestikenttään kaikki tiedot.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: openflow - 03.07.17 - klo:20:29
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 03.07.17 - klo:13:33
vähän jäi ihmetyttään nuo ulkomaan maksut, siis lähinnä että käytetäänkö siellä viitenumeroa ollenkaan?
Ei käytetä. Viestikenttään kaikki tiedot.

ok. asia on sitten sillä selvä. odotellaan, koska paketti tulee.

pera8x

kattelin netistä, niin tänään pitäisi kannen tulla. saas nähdä kauanko posti sen kanssa sekoilee. dhl toimitti sen hienosti postille, mutta postista ei ole mitään varmuutta..